Da li koristiti poddomen ili novi domen za bolji SEO? Idi do glavnog sadržaja

Da li koristiti poddomen ili novi domen za bolji SEO?

Optimizacija vašeg web sajta za search engine (SEO) je jedna od najvažnijih aktivnosti koje je neophodno da radite u kontinuitetu, kako bi vaš web sajt mogao da bude dobro rangiran u pretragama. Povećanje online vidljivosti, rast organskog saobraćaja i prometa je nešto što je cilj svakog online biznisa.

Dobra SEO strategija može u velikoj meri da doprinese uspehu vašeg sajta. U nekim od naših ranijih tekstova smo predstavili neke od dobrih strategija i alata koji mogu pomoći da unapredite SEO skor vašeg sajta. Ukoliko želite da se ozbiljno pozabavite svojom SSO strategijom, predlažemo da pročitate sledeće tekstove sa našeg bloga:

I pored svih do sada poznatih strategija, jedno pitanje je još uvek predmet debate među SEO ekspertima: Kada da koristite novi domen, a kada da izaberete poddomen? Neki eksperti preporučuju da registrujete novi domen, dok drugi smatraju da je bolje da koristite poddomen. Obe strategije su potkrepljene validnim argumentima i obe imaju svoje prednosti i mane. Isto tako, strategija koju odaberete može značajno da utiče na SEO performanse vašeg web sajta.

U ovom tekstu ćemo predstaviti prednosti i mane kod izbora poddomena ili novog domena. Nadamo se da će to pomoći da donesete bolju odluku o strategiji koju ćete vi primenjivati za vaše sajtove.

Šta je poddomen?

Kada pogledate URL nekog web sajta, on obično počinje sa www. ili nekim drugim prefiksom, kao što je blog., shop., ili mail. Ovi prefiksi su zapravo poddomeni.

Na primer, ako imamo glavni domen nekisajt.rs, u okviru njega možemo kreirati poddomen blog.nekisajt.rs kako bismo odvojili blog sekciju sajta. Na taj način poddomen blog pomaže u organizaciji i identifikaciji sadržaja na sajtu.

Poddomeni se mogu koristiti za različite svrhe. Na primer, možemo da napravimo shop.nekisajt.rs za e-commerce, forum.nekisajt.rs za forum, ili webmail.nekisajt.rs za pristup e-pošti.

Korišćenje poddomena vam omogućava bolju organizaciju web sajtova i olakšava upravljanje različitim delovima sajta ili servisima. Takođe, omogućava vam da jednostavno preusmerite posetioce na određene delove web sajta ili servise, koristeći različite URL adrese.

Značaj koji poddomen ima za SEO

Uvođenje poddomena može biti strateški potez za poboljšanje SEO skora vašeg web sajta, povećavajući online vidljivost i privlačeći više saobraćaja na vaš sajt. U nastavku ćemo objasniti na koji način poddomen donosi ove benefite, kako biste mogli da izvučete maksimum za svoj sajt.

Možda niste znali, ali se poddomen od strane search engine-a tretira kao nezavisan web sajt. Search engine ih odvojeno crawl-uje, indeksira i rangira u odnosu na glavni domen. To znači da poddomeni imaju svoje jedinstvene stranice, sadržaje i SEO faktore.

Kako smo pomenuli, razlika je vidljiva u samom URL-u. Na primer kod URL-a blog.nekisajt.rs, blog je poddomen. Sa druge strane, kod URL-a nekisajt.rs/blog, blog je u stvari podfolder. Ova razlika ima uticaj i na SEO strategiju za vaš web sajt.

Posebno je važno napomenuti da se, za razliku od poddomena, optimizacija za poddirektorijume odražava na vaš glavni web sajt. Ovde je važno da budete oprezni jer nepridržavanje smernica search engine-a na vašem poddomenu može imati štetne efekte na vaš glavni domen. Najčešće to može biti kazna zbog kanibalizacije ključnih reči ili zbog dupliranog sadržaja.

Kada se pristupi na pravi način, optimizacija poddomena vam može omogućiti da ciljate ključne reči i publiku koje nisu obuhvaćene vašim glavnim domenom. Takođe, poboljšava organizaciju web sajta i korisničko iskustvo. Ovo može poboljšati rangiranje, povećati saobraćaj na poddomenu i pomoći vam da unapredite SEO skor vašeg sajta. Drugim rečima, poddomeni mogu imati značajan uticaj na vaš ukupni SEO skor.

Prednosti i mane korišćenja poddomena za SEO

Poddomeni imaju svoje SEO prednosti ali i nedostatke. Jedna značajna prednost je ta što su lakši za postavljanje i upravljanje nego kada registrujete novi naziv domena. Kao što znate, poddomen možete jednostavno dodati kroz svoh cPanel hosting nalog. Ne zahteva kupovinu novog domena niti zaseban hosting plan.

Što se tiče strukture web sajta, poddomeni pomažu da on bude bolje organizovan. Omogućavaju vam da razdvojite različite vrste sadržaja ili usluge, što korisnicima pomaže da se lakše snađu na vašem sajtu. Takođe, poddomeni dele autoritet sa glavnim domenom, što može da bude posebno korisno ako vaš glavni domen već ima dobar SEO profil. Svaki autoritet vašeg glavnog domena koristiće i vašem poddomenu.

Sa druge strane, mana je to što korišćenje poddomena može uticati na jednakost linkova, što se često smatra ključnim faktorom u SEO-u. Rizik leži u tome što search engine može tretirati vaš poddomen kao odvojen entitet. U takvim slučajevima, vrednost linka koju stekne poddomen možda se neće preneti na glavni domen, što potencijalno može dovesti do rasipanja ukupne snage rangiranja.

Šta je nov domen?

Jedan od načina da proširite svoj web sajt jeste i da registrujete novi naziv domena. U tom slučaju dobijate potpuno odvojenu celinu, a novi domen mora prvo biti registrovan. Svaki novi domen ima specifično ime i koristi top-level domen (TLD), kao što je .com, .rs i sl. Kombinacijom naziva domena i TLD-a kreira se jedinstven URL: na primer nekisajt.rs. nekisajt.com i sl.

Osim registracije domena za za postavljanje svog web sajta, dobar razlog zbog kojeg takođe možete želeti da kreirate novi domen jeste da sprečite da konkurencija zakupi naziv vašeg domena na nekom drugom TLD-u. Ukoliko je URL vašeg sajta na nacionalnom TLD-u – recimo nekisajt.rs, neko može da registruje domen nekisajt.co.rs i da svoje usluge ili proizvode prodaje na tom domenu ili da sa tom domena samo preusmerava posetioce na URL svog web sajta.

Registracijom naziva domena sa većinom popularnih TLD-ova za vaš sajt možete praktično rezervisati te domene samo za sebe i svoj biznis i eventualno sa tih domena preumeravati na URL svog web sajta.

Registracija novog domena obično zahteva plaćanje godišnje naknade registru kako bi se održalo pravo vlasništva nad domenom. Nakon što registrujete domen i zakupite odgovarajući hosting plan, taj domen možete da koristite za svoj novi web sajt.

Takođe, novi domeni mogu dodati kao parkirni domeni na isti domen/sajt, pa se na taj način mogu koristiti za potpuno nove, različite sajtove (na primer – sajtovi koji se rade za druga tržista)

Plus vam nudi brzu registraciju velikog broja zanimljivih domena, kao i popuste na mnoge domene: .rs, .co.rs, .срб, .org.rs, .edu.rs, .пр.срб, in.rs, .com…

Prednosti i mane korišćenja novog domena za SEO

Sa aspekta optimizacije za pretraživače (SEO), registracija novog domena može doneti neke jedinstvene prednosti, ali istovremeno može imati i neke mane. Glavna prednost je mogućnost stvaranja nezavisnog autoriteta i reputacije vašeg web sajta. Svaki novi domen pruža priliku za izgradnju novog autoriteta, bez ikakvih negativnih uticaja koji mogu biti povezani sa drugim domenima koje možda već koristite.

Takođe, novi domeni mogu doprineti boljem prepoznavanju brenda i njegovoj boljoj vidljivosti. To može rezultirati većim prepoznavanjem brenda među ciljnom publikom, što dugoročno može biti korisno za vaš biznis.

Takođe, popunjavanjem novog domena relevantnim i visokokvalitetnim sadržajem, vaš web sajt može postići bolje rangiranje u search engine-ima i privući više organskog saobraćaja tokom vremena.

Dodatno, možete razmisliti i o korišćenju strategije backlink-ovanja vašeg već dobrog domena ka drugim domenima koje dodatno zakupite i koje želite da koristite kao dodatnu podšku razvoju vašeg brenda. Za detaljnije uputstvo na temu backink-ovanja možete pročitati naše upustvo o tome Kako izgraditi dobre backlink-ove.

Ipak, pored svih navedenih prednosti važno je imati na umu i potencijalne izazove.

Registracija novih domena obično zahteva više vremena, truda i resursa u poređenju sa korišćenjem poddomena. Potrebno je da registrujete novi domen, zakupite odgovarajući hosting plan i kreirate potpuno novu SEO strategiju za taj novi domen.

Takođe, korišćenje više novih domena može u neku ruku oslabiti autoritet vašeg brenda i sam tim imati negativan uticaj na vašu SEO strategiju. Činjenica da vaš brend ima više domena može zbuniti vašu publiku i dovesti do rasipanja saobraćaja na web sajtu.

Faktori koje treba da uzmete u obzir kada postoji dilema: poddomen ili novi domen?

Kada birate između korišćenja poddomena i registracije novog domena za SEO, treba uzeti u obzir nekoliko faktora.

  1. Razmislite o tome koji je sadržaj vašeg web sajta. Struktura sajta može zavisiti od toga da li je u pitanju blog, online prodavnica, sajt zasnovan na uslugama ili kombinacija svega toga. Na primer, ako je primarna delatnost vašeg biznisa online trgovina, ali takođe vodite i blog, poddomen za blog pod glavnim domenom prodavnice može biti dobra ideja za razmatranje.
  2. Uzmite u obzir vaše ciljeve. Novi domeni mogu biti poželjni ako je vaš primarni cilj da povećate domet i prepoznatljivost brenda. S druge strane, poddomeni mogu biti pogodniji za ciljano usmeravanje ili ukoliko želite da olakšate navigaciju vašim posetiocima.
  3. Uzmite u obzir resurse koje imate na raspolaganju za upravljanje i razvoj. Novi domeni obično zahtevaju više resursa, uključujući troškove, vreme i tehničke veštine za njihovo upravljanje. Ako su vam resursi ograničeni, korišćenje poddomena može biti bolji pristup.
  4. Na kraju, imajte u vidu vaše postojeće online prisustvo i autoritet domena. Kreiranje poddomena pod istim domenom može biti korisno ako već imate snažan autoritet domena. S druge strane, ulaganje u novi domen može biti vredno ako počinjete iznova ili pokušavate da se distancirate od domena sa negativnim asocijacijama.

Zaključak

Optimizacija za pretraživače (SEO) je ključna aktivnost za postizanje visokog rangiranja vašeg web sajta i povećanje online vidljivosti, što je cilj svakog online biznisa. U ovom tekstu smo istražili dve strategije – korišćenje poddomena i registraciju novih domena – i analizirali njihove prednosti i mane u kontekstu SEO-a.

Poddomeni pružaju organizovanje web sajta i olakšavaju upravljanje različitim delovima sajta ili uslugama. Oni imaju potencijal da poboljšaju SEO skor vašeg sajta, ali zahtevaju pažljivu optimizaciju i upravljanje kako bi se izbegle potencijalne negativne posledice na glavni domen.

S druge strane, registracija novih domena pruža mogućnost izgradnje nezavisnog autoriteta i reputacije, ali zahteva dodatne resurse i vreme za upravljanje i razvoj. Važno je uzeti u obzir specifične potrebe i ciljeve vašeg web sajta prilikom odabira između ove dve strategije.

U krajnjem slučaju, nema univerzalnog rešenja koje odgovara svima, već treba pažljivo razmotriti faktore poput vrste sadržaja, ciljeva, resursa i postojećeg online prisustva kako bi se donela najbolja odluka za optimizaciju SEO-a. Važno je pronaći pravu ravnotežu između poddomena i novih domena kako bi se postigao optimalan SEO efekat i unapredila ukupna performansa vašeg web sajta.

Nenad Mihajlović


Ostavite odgovor