Kako optimizovati stranice proizvoda za bolji e-commerce SEO Idi do glavnog sadržaja

Kako optimizovati stranice proizvoda za bolji e-commerce SEO

Ako ste vlasnik e-commerce sajta, onda ste verovatno svakodnevno fokusirani na dve primarne aktivnosti: ažuriranje proizvoda i dodavanje novih sadržaja (tekstovi za blog i slično). Ovo je naravno važno i neizbežno kao deo svakodnevne rutine. Međutim, za postizanje pozitivnog SEO efekta, potrebno je dobro optimizovati i stranice proizvoda (product pages). Zato ćemo mi u ovom tesktu objasniti kako optimizovati stranice proizvoda za bolji e-commerce SEO

Optimizacija ključnih reči

Kao kod svake SEO strategije, potrebno je pre svega krenuti od ključnih reči. Tačnije, potrebno je optimizovati stranice proizvoda tako da sadrže odgovorajuće ključne reči – one za koje želite da vas Google rangira (u ovom tekstu se nećemo previše baviti drugim search engine-ima osim Google-a). Optimizacija za odgovarajuće ključne reči je osnov svake dobre SEO optimizacije.

Istraživanje ključnih reči

Istraživanje ključnih reči za e-commerce product pages bi trebalo da bude jednostavan zadatak. U suštini i jeste ako mu pravilno pristupite. Kada su u pitanju e-commerce product pages, ključ je obezbediti odogovarajuće long-tail ključne reči. Nije neophodno da to budu reči koje imaju visok broj pretraga, već više one koje će vaši potencijalni kupci zaista tražiti na vašem e-commerce sajtu.

S obzirom da već imate e-commerce sajt realno je očekivati da su posetioci vašeg sajta ljudi koji već imaju predstavu o tome koji ih proizvod zanima i možda već razmišljaju da ga i kupe. Drugim rečima, oni su već na dnu vašeg prodajnog levka i njih ne zanimaju samo osnovne informacije o proizvodima, već žele da saznaju što više detalja o njemu. Ako posetilac na vašem sajtu traži proizvod sa konkretnim karakteristikama (npr. ‘’Ženske kožne cipele crne boje’’ vrlo je verovatno da on planira da obavi i kupovinu (ukoliko ih pronađe na vašem sajtu).

Takođe, s obzirom da su vaši potencijalni kupci možda spremni i na brzu kupovinu na vašem sajtu, obratite pažnju i da su landing stranice prilagođene i optimizovane za takvu akciju.

Primeri ključnih reči na stranicama proizvoda

Da bismo bolje razumeli ovu strategiju optimizacije, evo i jednog primera sa tržišta. Jedan od popularnih retail lanaca sportske opreme prodaje plave patike za trčanje i na njegovom sajtu fraza za pretragu ‘’Plave patike za trčanje’’ ima 880 pretraga mesečno. Međutim, ukoliko pogledamo malo detaljnije, fraza ‘’Plave patike za trčanje Nike’’ ima 1.300 pretraga mesečno. To je jedan konkretan primer kako specifične (long-tail) ključne reči imaju prednost u odnosu na manje specifične ključne reči.

Ukoliko na vašem sajtu posetioci ne traže često proizvode po brendu, već više po proizvodima, pogledajte koje biste ključne reči mogli da im ponudite. Razmislite o rečima koje bolje opisuju proizvod, odnosno njegovu namenu (npr. ‘’Kožne cipele za kišu’’, ‘’Patike sa mekim đonom’’… i sl). Naravno ovo su sanmo primeri koji treba bolje da ilustruju na šta treba da obratite pažnju kod odabira ključnih reči.

On-page optimizacija

Kada završite sa istraživanjem ključnih reči, sledeći korak je da se pozabavite on-page optimizacijom vašeg sajta. Evo nekoliko važnih saveta kako da optimizujete svoje stranice proizvoda (product pages) za bolje korisničko iskustvo i rangiranje.

Koristite kratke i opisne URL-ove za stranice proizvoda

Za e-commerce stranice proizvoda, ovo su neki od saveta za bolji SEO:

  • Neka URL bude kratak, jasan i relevantan.
  • Uključite u URL i svoju ključnu reč za tu stranicu / proizvod
  • URL bi trebalo da opiše o čemu se radi na toj stranici, što znači da bi trebalo da sadrži naziv proizvoda / kategorije proizvoda u URL slug-u
  • Izbegavajte auto-generisane sadržaje koje importujete iz baze proizvoda (broj proizvoda i sl)
  • URL treba da odražava strukturu sajta (npr. proizvodi / proizvodi za kišu / kišobrani)

Na primer, ovaj URL u potpunosti opisuje o čemu se radi na toj stranici:

https: //www.nazivsajta.rs/cipele/cipele-za-kišu-kožne-muške

Optimizujte title tagove na stranicama proizvoda

Tagovi naslova (title tags) i meta opisi (meta descriptions) su izuzetno važni za optimizaciju e-commerce optimizaciju stranica.

Iako možete automatski popunjavati title tagove sa imenima proizvoda, ukoliko imate dosta proizvoda dobra je praksa da definišete pravila za popunjavanje title tagova. Pre svega važno je da vaši title tagovi budu privlačni posetiocima sajta i dobro prilagođeni Google-u. Ovde pre svega mislimo na sam naziv koji treba da odražava sadržaj stranice, ali i dužinu title taga koja ne bi trebalo da pređe 60 karaktera (sve preko toga može da bude skraćeno od strane Google-a, pa neće lepo izgledati u SERP-u).

Uključite primarne ključne reči u vaš title tag (ukoliko je moguće stavite ih na početak)
Dodajte neke benefite koji idu uz vaš proizvod (besplatna dostava, popust…) Uključite naziv vašeg brenda na kraj title taga, ukoliko vam preostali prostor to dozvoljava.

Pišite meta opise koji privlače pažnju i uključite targetirane ključne reči

S obzirom da za pisanje meta opisa (meta description) na raspolaganju imate oko 155 karaktera, svakako imate više prostora da napišete sve što je neophodno za dobar SEO.

Sve što smo pomenuli za title tag važi i za meta description. Potrudite se da ovaj raspoloživi prostor popunite sledećim:

Opišite šta potencijalni kupac dobija od vašeg proizvoda (koje benefit može da očekuje) i na koji način će mu kupovina vašeg proizvoda poboljšati kvalitet života.

Optimizujte slike proizvoda

Jedna od najvećih prednosti klasične (offline) kupovine jeste upravo mogućnost da kupac pre kupovine dodirne ili na neki drugi način doživi proizvod (proba ga, oseti miris, ukus i sl). Slike proizvoda na e-commerce sajtu treba na neki način da kompenzuju taj nedostatak koji online kupovina u ovom segmentu ima u odnosu na klasičnu kupovinu u radnji.

Ovo je još važnije ukoliko znamo da skoro 34% svih Google pretraga prikazuje slike proizvoda. Evo nekoliko načina na koji da pravilno optimizujete slike proizvoda:

Dodelite slikama odgovarajuće nazive

Što bolje opišete sliku putem njenog naslova, to će je Google bolje razumeti. Tako je neuporedivo bolji naziv kožne-muške-cipele, nego recimo img00231.

Koristite opise za Alt text

Alternativni (alt) tekst opisuje sliku i to je tekst koji browser prikazuje na mestu slike onda kada iz bilo kog razloga nije u mogućnosti da je renderuje. Dovoljno je da jednostavno opišete proizvod u nekoliko reči. Pomenite neke njegove odlike i funkcionalnosti.

Kompresujte slike

Velike, slike u visokoj rezoliciji će usporiti učitavanje vaše stranice. Činjenica je da Google pod dobrim korisničkim iskustvom podrazumeva i sajt koji se brzo učitava. Ukoliko se sajt sporo učitava to neće biti dobro ni za posetioce vašeg sajta, ali ni za rangiranje vašeg sajta u Google-u. To nije presudno ali je svakako važan faktor.

Zato treba da se pobrinete da vaše slike budu optimizovane tako da pored dobrog kvaliteta budu i odgovarajuće veličine tako da ne utiču negativno na brzinu učitavanja stranice / sajta.

Najbolji način da ih optimizujete jeste da ih kompresujete. Google preporučuje da za tu namenu koristite alat pod nazivom Imagif, pomoću kojeg će se vaše slike učitavati brže i ujedno ćete sačuvati bandwidth.

Naša je preporuka da osim fotografija samih proizvoda stavite i fotografije proizvoda u upotrebi (tzv lifestyle fotografije). Obratite pažnju i na format slika. Za fotografije je bolje koristiti jpg format.

Optimizujte header tagove

Vaši header tagovi (od tga H1 do taga H6) igraju važnu ulogu u SEO optimizaciji vaših stranica proizvoda. H1 tag ili title tag stranice treba da uključe naziv vašeg proizvoda, ključne osobine / funkcionalnosti i atribute.

H1 tag možete proratiti kratkim koji će sadržati ključne reči. Ovaj opis bi trebalo da bude označen kao H2 tag.

Najvažnije karakteristike i opis proizvoda treba da sadrže dva kljulna taga H1 i H2, dok sve ostalo treba da bude napisano tagovima H3 i H4. Ukoliko govorimo o stranici koja ima dosta sadržaja, onda naravno možete korisiti i paragraph (p) tag.

Uvek se obraćajte vašem potencijalnom kupcu (buyer persona)

Ovo može da zvuči kao izlizana fraza, ali zaista morate da razmete potrebe vašeg potencijalnog kupca, da biste povećali šanse da prodate svoj proizvod ili uslugu.

Napišite (opišite) potencijalnom kupcu svoj proizvod, njegove karakteristike, kako je proizvod nastao, šta je ono što ga razlikuje od konkurentskih proizvoda i sl.

Postavite na stranicu CTA dugme koje će potencijalni kupac moći da iskoristi da sazna više ili kupi vaš proizvod.

Izbegavajte duplirani sadržaj

Duplirani sadržaj može da bude ozbiljan problem koji negativno utiče na vaš SEO. Ovo važi i za obične / prezentacione sajtove, a posebno se odnosi na e-commerce.

Duplirani sadržaj zbunjuje Googlebot u smislu da nije siguran koji URL da prikaže korisnicima. Višestruke varijante iste stranice takođe vode ka tzv jednakosti linka. Srećom najveći broj problema sa dupliranim sadržajem može biti rešen stavljanjem canonical taga (kanonički tag) na primarni URL koji želite da označite kao takav.

Koristite sugerisanje ka sličnim proizvodima

Verovatno ste na većem broju e-commerce sajtova videli da vam se uz odabrani ili pregledani proizvod prikazuju i proizvodi koji vam se sugerišu da i njih pogledate. Ovo je odličan način za interno linkovanje sadržaja, što je takođe važno za dobar SEO.

Ipak, ono što je važnije od linkovanja jeste činjenica da na taj način poevačavate šanse da prodate proizvod, pa čak da uradite i cross-selling odnosno up-selingl vaših proizvoda.

Rich Snippets i Schema Markup

Ukoliko sakupljate i prikazujete zvezdice kojim korisnici ocenjuju vaše proizvode ili usluge, onda već znate da je ovo važna prodajna strategija. U stvari oko 90% korisnika pročita nekoliko recenzija pre nego se odluči za neki proizvod ili uslugu. Što je mnogo važnije, čak skoro 80% njih veruje recenzijama i preporukama koje pročitaju o vašim proizvodima ili uslugama. To znači da recenzije i preporuke vaših postojećih klijenata / kupaca u velikoj meri utiču na vašu prodaju u budućnosti. Ukoliko imate deobre recenzije, možete očekivati bolju prodaju. Ukoliko su one loše, verovatno je da ćete imati problem da prodate svoje proizvode ili usluge drugim korisncima.

Pored ovog ekonomskog razloga, recenzije i preporuke su važne i sa stanovišta SEO, bar indirektno. Kako? Kreiranjem rich snippets-a i schema markup-a.

Schema je važna na svakom sajtu jer sve više search engine-a koristi ove podatke da unapredi SERP. Više meta-informacija o vašim proizvodima / stranicama preko razičitih medijuma (CXML, schema, itd) pomažu da vaši proizvodi budu uključeni na više platformi (na primer kao na Google products). Ona vam omogućava da dodate više detalja u vaše Google Search rezultate. To uključuje zvezdice recenzija, podatke o cenama, proizvodima, fotografije i sl. To je odlian način da dobijete više klikova u rezultatima pretrage.

Smanjite vreme učitavanja vaših stranica proizvoda (product pages)

Kako smo već ranije pomenuli, vreme učitavanja vaše stranice ili sajta u dobroj meri utiče na vaš SEO skor. Ovo je pre svega što sporo učitavanje loše utiče na korisničko iskustvo posetilaca vašeg sajta, pa posredno i na SEO.

Zamislite da kupujete na nekom sajtu i pritom čekate 10-ak sekundi da vam se otvori neka stranica. Pre svega ćete postati frustrirani takvim ponašanjem sajta, a na kraju ćete posumnjati i u kredibilitet takvog sajta. Vi sigurno ne želite da vaš sajt bude takav.

Sa druge strane, kvalitetne fotografije, video snimci i ostali medijski sadržaj na vašem sajtu mogu da opterete rad vašeg sajta i uspore ga.

Da biste testirali vaš sajt, možete se koristiti alatima kao što su Google Page Speed Insights ili GTmetrix. Oba alata vam daju realtivno tačan i veoma detaljan prikaz učitavanja vaših stranica, zajedno sa preporučenim merama za poboljšanje.

O načinu ubrzavanja vašeg web sajta već smo vam u nekim od ranijih tejstova na našem blogu predstavili neke trikove za ubrzavanje web sajta.

Optimizujte vaše e-commerce stranice proizvoda za mobilne uređaje

Možda niste znali da su u prvom kvartalu 2021.godine mobilni uređaji (ne računajući tablete) generisali oko 55% globalnog Internet saobraćaja. Šta više, pojavom mobile-first index-inga, postalo je izuzetno važno da vaš sajt (uključujući i e-commerce sajtove) bude prilagođen prikazu na mobilnim uređajima. Ovde pre svega mislimo na značaj koji on pravilan prikaz na mobilnim uređajima ima za SEO.

Proveru da li je sajt optimizovan za mobilne uređaje možete jednostavno proveriti pomoću Mobile-Friendly Test tool-a. Možete proveriti ceo sajt ali i svaku pojedinačnu stranicu vašeg sajta

Pored toga važno je da vaš sajt proverite i u svakom browser-u. Postoje neki specijalizovani sajtovi koji simuliraju rad različitih browser-a, ali da biste bili 100% sigurni najlakše je da instalirate sve popularne pretraživače (Google, Firefox, Edge, Opera) i proverite kako se vaš sajt ponaša u njima.

Ako na stranicama proizvoda imate podešene pop-up prozore da se aktiviraju prilikom određenih događaja na sajtu, isključite ih u varijanti za mobile uređaje.

Koristite breadcrumbs i inteno linkovanje

Jednom kada se crawler ili posetila nađu na vašem sajtu, važno je da naiđu na jasnu strukturu i da sa svake stranice mogu da se lako orijentišu gde se tačno nalaze u odnosu na ceo sajt. Ovo ćete lako postići pomoću breadcrumbs-a.

Breadcrumbs su inače idealni da pomoću njih Google-u olakšate crawl preko vašeg sajta, a naravno i posetiocima. U principu oni predstavljaju interne linkove koji posetiocu pokazuju gde se tačno nalazi na sajtu i omogućavaju da lako i bez korišćenja navigacije lako presjkoči na željenu stranicu ili kategoriju proiuzvoda.

Pravilno upravljajte sezonskim / akcijskim stranicama na vašem sajtu

Kreiranje odvojenih stranica za akcijske ili sezonske ponude je uvek dobra ideja. Ipak, važno je znati šta raditi sa tim stranicama nakon što prođe akcija ili sezona.

Nije dobra ideja da ih jednostavno obrišete. Ne zaboravite da su vam one donele prodaju, povećale saobraćaj i izgradile dodatni autoritet (domain authority / website authority ).

Zato evo nekih saveta kako upravljati ovim stranicama:

Obrišite i redirektujte stranicu

Kada se završi promotivni period ili sezona, takviu stranicu jednostavno možete obrisati i staviti trajnu 301 redirekciju na neku drugu relevantnu stranicu. Na taj način će posetioci vašeg sajta klikom na takav sezonski link biti usmereni na stranicu koja je relevantija i ima sličan sadržaj. To je svakako bolja strategija nego da ste jednostavno obrisali stranicu i ostavili posetioce da navigaciju po vašem sajtu završavaju na 404 stranici.

Ažurirajte sadržaj stranice

Druga strategija je da jednostavno povremeno ažurirate sadržaj vaše sezonske / akcijske stranice. Jasno je da takva stranica nije namenjena za samo jednu sezonu.Verovatnije je da ćete i naredne godine koristiti stranicu istog ili sličnog sadržaja. Ovo generalno pomaže da zadržite SEO skor koji je takva stranica vremenom prikupila.

Ako se odlučita na ovaj korak, onda je važno da sva ažuriranja odmah budu vidljiva korisniku na vrhu stranice. Pritom ne mislimo na sama ažuriranja, većž na informacije o tome da je stranica ažurirana. Dobro je da stavite i datum kada je to urađeno.

Takođe, na takvoj stranici možete ostaviti poruku posetiocima da je promocija / sezona završena ali da ukoliko žele da se informišu o sledećoj setoni / akciji navreme, upišu svoju email adresu i prijave se na newsletter. Tako ćete zadržati pažnju posetilaca i ujedno imati prikupiti bazu email adresa za email marketing kampanje.

Redovno testirajte vaše stranice proizvoda na tehničke greške

Tehničke greške na stranicama u ovom kontektu podrazumevaju pre svega greške koje mogu negativno uticati na vaš SEO skor. Tu pre svega mislimo na:

  • Dupliran sadržaj
  • Preveliki broj stranica /utiče na kapacitet Google da brzo odradi crawl
  • Duplirane title tagove i meta opise
  • Sporo učitavanje stranica
  • Prekinute linkove
  • Stranice sa premalo sadržaja (ispod 300 reči)
  • Stranice koje sadrže 404
  • 302 redirekcije
  • Stranice bez structured data

Testirajte stranice i optimizujte ih za konverziju

Stranice proizvoda su najvažnije na vašem sajtu, jer na njima posetioci vašeg sajta u nekom momentu postaju kupci. Zato je važno da one budu dobro optimizovane ne samo za Google nego i za vaše kupce. Ovde mislimo na optimizaciju koja za krajnji cilj ima to da posetioci vašeg sajta na kraju nešto i kupe.

Da biste ovo postigli potrebno je da povremeno eksperimentišete sa sadržajem i strukturom vaših stranica proizvoda. Jednostavnim A/B testiranjem i alatima za optimizaciju konverzije kao što su Google Optimize, Optimizely, SiteSpect i sl, jednostavno ćete testirati vaše stranice i na taj način ih lakše prilagoditi za posetioce.

Pritom treba obratiti pažnju na sledeće:

  • Da CTA dugme bude pozicionirano na najboljem moguće mestu na stranici
  • Da dužina teksta bude odgovarajuća – poželjno je preko 600 reči
  • Da sadržaj i njegov raspored budu dobro raspoređeni
  • Da stranice imaju dovoljno slika odgovarajućeg kvaliteta

Zaključak

Sa svim ovim trikovima i savetima verujemo da smo objasnili kako optimizovati e-commerce stranice proizvoda za bolji SEO. S obzirom na trend rasta online prodaje raste i broj sajtova koji omogućavaju online prodaju svojih prozvoda. Naš savet je da iz tog razloga ne dozvolite da vaš e-commerce sajt zaostane za konkurencijom. Primenite za početak samo deo onoga što smo vam u ovom tekstu predstavili i verujemo da ćete i sami uvideti značaj pravilne optimizacije e-commerce stranica na vašem sajtu. I obavezno nam javite rezultate nakon optimizacije 🙂

Nenad Mihajlović


Ostavite odgovor