Kako da započnete sa promocijom svog ličnog brenda na Internetu Idi do glavnog sadržaja

Kako da započnete sa promocijom svog ličnog brenda na Internetu

U današnje vreme, izgradnja snažnog ličnog brenda na Internetu postala je ključna za lični i profesionalni uspeh svakog pojedinca. 

Bez obzira da li ste frilenser, umetnik ili profesionalac, u bilo kojoj industriji, moćan lični brend može vam pomoći da se istaknete među drugima, pojačate svoj kredibilitet i privučete nove poslovne prilike.

Ali da vidimo šta uopšte znači pojam lični brend? 

Lično brendiranje je proces kreiranja i komuniciranja jedinstvene i pamtljive slike o sebi nekoj ciljnoj publici. Radi se o predstavljanju vaše vrednosti, ekspertize i ličnosti na način koji vas izdvaja od konkurencije i privlači nove poslovne prilike za vašu karijeru ili biznis. Dakle, lični brend bi bio ono kako vas vaša ciljna grupa vidi i po čemu ste im prepoznatljivi.

Da biste pravilno predstavili svoj lični brend drugima, danas je nezaobilazno da se pre svega predstavite online, odnosno na Internetu. Ukoliko vaš brend ne postoji online, on kao i da uopšte ne postoji. 

Zato ćemo u ovom tekstu objasniti kako da započnete sa promocijom svog ličnog brenda na Internetu.

Definisanje vašeg ličnog brenda

Prvi korak u izgradnji ličnog brenda je da pre svega definišete ko ste profesionalno i i za šta se zalažete. Posvetite neko vreme razmišljanju o svojim vrednostima, prednostima i osobinama koje vas izdvajaju od drugih. 

Razmislite o onome što vas pokreće i lično i profesionalno, kao i o oblastima ekspertize u kojima želite da se istaknete. Ova samorefleksija će voditi vaš lični brend i u dobroj meri oblikovati vaše buduće prisustvo na internetu.

Zašto da uopšte uložite u vaš lični brend?

Čim čitate ovaj tekst, verujemo da ste već negde sebi razjasnili razloge zbog kojih želite da izgradite svoj lični brend. 

Evo nekih od razloga koji sigurno mogu biti povod da se ozbiljnije pozabavite ulaganjem u lični brend

Ističete se kao stručnjak u svojoj oblasti: U današnje vreme lični brend postaje sve značajniji faktor koji poslodavci, klijenti i saradnici uzimaju u obzir. Razvijanje vašeg ličnog brenda može istaći vašu stručnost, veštine i iskustvo u određenoj oblasti. To vam bez sumnje može otvoriti nove prilike za posao.

Povećava vašu vidljivost: Ulaganje u lični brend pomaže da se istaknete među konkurencijom. Redovno deljenje korisnih informacija, saveta i sadržaja putem društvenih mreža, blogova ili drugih platformi, može vas učiniti vidljivijim i relevantnijim u vašoj industriji. Ovo može dovesti do veće prepoznatljivosti i privlačenja novih poslovnih prilika.

Gradi poverenje i autoritet: Kroz kontinuirano ulaganje u svoj lični brend, možete izgraditi poverenje kod publike. Kada publici pružate neku konkretnu vrednost i pokazujete svoje znanje i integritet, ljudi će vas poštovati kao autoritet u vašoj oblasti. To može dovesti do većeg broja prilika za posao, angažmane koje možete dobiti kao govornik ili kreator sadržaja, kao i mogućnosti za saradnju sa drugim stručnjacima iz vaše oblasti.

Olakšava umrežavanje i stvaranje poslovnih veza: Razvijanje ličnog brenda olakšava povezivanje sa drugim stručnjacima, potencijalnim klijentima ili poslodavcima. Kada vas ljudi prepoznaju kao stručnjaka u vašoj oblasti, veća je verovatnoća da će želeti da sarađuju s vama ili da vas preporuče drugima. Ovo može biti od presudnog značaja za izgradnju mreže kontakata i otvaranje novih poslovnih prilika.

Doprinosi vašoj karijeri i profesionalnom razvoju: Investiranje u lični brend može dugoročno doprineti vašoj karijeri i profesionalnom razvoju. Kroz proces razvoja ličnog brenda, ne samo da gradite svoje veštine u komunikaciji, marketingu i samopromociji, već i stičete dublje razumevanje vaše oblasti rada. Ovo može voditi ka napredovanju u karijeri ili povećanju vaših poslovnih prihoda.

Imajte u vidu da ulaganje u vaš lični brend zahteva vreme, trud i doslednost, ali dugoročni benefiti koje može doneti mogu biti izuzetno vredni.

Kao što verovatno i sami već pretpostavljate, da biste vaš brend u današnje vreme učinili što vidljivijim, neophodno je da ga promovišete na Internetu. 

Zato ćemo u nekoliko koraka objasniti neke od najvažnijih koraka koje je potrebno da preduzmete da biste lansirali svoj lični brend online.

Registrujte naziv domena koji najbolje predstavlja vaš brend

Jedan od najvažnijih elemenata vašeg online brenda je naziv vašeg Internet domena. Ovaj naziv treba da jasno odražava vaš brend i čini ga prepoznatljivim na Internetu. To može biti vaše ime i prezime, vaš nadimak, ili nešto sasvim drugo što želite da bude vaš znak prepoznavanja u online svetu.

Istovremeno, važno je da sledite neke od smernica za kreiranje naziva domena. 

Naša preporuka je da pre registracije naziva domena obavezno pročitate kako odabrati naziv domena

Nakon toga ćete lakše moći da donesete odluku o tome koji naziv domena najviše odgovara vašem brendu i kako da registrujete svoj domen.

Preporuka je da ukoliko je vaša ciljna publika u Srbiji, odaberete neki od .rs ili .срб domena. Na primer nekidomen.rs ili некидомен.срб.

Odmah po registraciji svog naziva domena, možete zakupiti i neki od naših hosting paketa, koji najviše odgovaraju vašim potrebama.

Ukoliko vam trenutno nije neophodan hosting paket, jer samo želite da rezervišete domen i eventualno kreirate email ili besplatnu web stranicu, možete nam se javiti da vam aktiviramo besplatni web hosting paket za prvu godinu korišćenja

Ovaj besplatni hosting paket vam nudi mogućnost da potpuno besplatno napravite neku jednostavnu web stranicu i ujedno kreirate jednu domensku email adresu preko koje možete razmenjivati email-ove sa svojim klijentima. 

U okviru ovog besplatnog paketa dobijate 100 MB slobodnog prostora, jednu e-mail adresu, i pristup cPanelu, što je sasvim dovoljno za neku osnovnu web stranicu.

Da biste saznali prednosti korišćenja domenske email adrese i kako da je kreirate, pročitajte zašto je dobro da za vašu poslovnu adresu koristite domenski email (i kako da kreirate domensku poslovnu email adresu.)

Da biste mogli da koristite uslugu besplatnog hosting paketa, dovoljno je da zakupite domen ili uradite transfer svog postojećeg domena na nas.

Kreirajte profesionalni web sajt

Profesionalni web sajt je ključan za izgradnju vašeg prisustva na Internetu. On zapravo služi kao centralna tačka gde ljudi mogu saznati sve o vama i vašem radu. Zato se potrudite da vaš web sajt bude vizuelno privlačan, lak za navigaciju i da ističe vašu ekspertizu i profesionalni rad. 

Poželjno je da ovaj web sajt sadrži i vašu biografiju, portfolio, blog i kontakt informacije.

Međutim, važno je da imate u vidu da kreiranje profesionalnog web sajta može da potraje i obavezno podrazumeva i određene finansijske izdatke, koje je potrebno unapred planirati.

Pored toga, potrebno je i određeno vreme da osmislite dizajn svog web sajta i prikupite sadržaj koji ćete prezentovati na njemu.

Zato je dobra praksa da čim registrujete svoj naziv domena, prvo postavite neki jednostavan web sajt na taj domen, dok vaš pravi web sajt ne bude završen i spreman za postavljanje.

Ukoliko niste sigurni kako da ovo uradite, pročitajte naš tekst o tome kako da napravite besplatan sajt na besplatnom hosting nalogu.

Ukoliko želite da odmah postavite i pravi web sajt, ili ukoliko su vam ipak potrebne i neke dodatne usluge (baze podataka, više email adresa,itd.), pogledajte našu ponudu hosting paketa.

Kreirajte email adresu

Vaša email adresa je obično nešto prvo sa čim se vaši potencijalni klijenti i poslovni partneri susretnu prilikom započinjanja komunikacije sa vama. Svaka poslovna prepiska započinje upravo email-om. Ukoliko ste pre odluke da se pozabavite svojim ličnim brendom registrovali svoju email adresu na nekom javnom email servisu, sada je vreme da to promenite.

Iako se jednostavno prave i lake su za pamćenje (npr. gmail, yahoo), ove adrese, odnosno domeni na kojima se one registruju, nisu baš dobro rešenje sa stanovišta promocije ličnog brenda.

Korišćenje ovih mail servisa može biti pogodno za ličnu upotrebu ili manje zahteve u poslovnom okruženju, ali kada je u pitanju razvoj ličnog online brenda, postoji nekoliko razloga zašto bi trebalo razmotriti profesionalnije opcije za e-mail.

Evo nekoliko glavnih razloga za to:

Manje profesionalan naziv domena: Kada koristite besplatne email servise kao što su Gmail ili Yahoo, vaša email adresa će obično uključivati domen ovih platformi (npr. emailadresa@gmail.com). To može izgledati manje profesionalno i neće jasno komunicirati vaš brend.

Nedostatak kontrole nad vašim podacima: Korišćenje besplatnih email servisa znači da vaše podatke kontroliše neko drugi (Google, Yahoo, itd.). Ukoliko želite potpunu kontrolu nad svojim podacima, bolje rešenje je da registrujete svoju email adresu na svom zakupljenom domenu. Vi ste vlasnik tog domena, i ujedno vlasnik svih podataka na njemu, uključujući i podatke vezane za email.

Ograničen prostor za promociju brenda: Korišćenje email adrese sa imenom domena vašeg brenda, omogućava vam da jasno komunicirate svoj brend svaki put kada šaljete e-mail. Ovo je važan deo izgradnje prepoznatljivosti brenda i pomaže u jačanju percepcije vašeg brenda kod primaoca tog email-a.

Veća kontrola nad identitetom brenda: Takođe, email adresa sa nazivom vašeg domena omogućava vam da imate veću kontrolu nad identitetom i brendiranjem svake poruke koju šaljete. Možete koristiti svoj brendirani potpis, logo i druge elemente koji će dodatno pojačati percepciju vašeg brenda kod primalaca.

Kreirajte svoje naloge na društvenim mrežama/društvenim medijima

Do sada smo pominjali uglavnom vaš lični domen i savetovali da vaš lični brend izgrađujete oko tog domena. Međutim, nije sve baš tako jednostavno. Domen jeste izuzetno važan, ali sa razvojem društvenih medija/društvenih mreža, postalo je podrazumevano da svaki ozbiljniji biznis ima svoj nalog na bar jednoj, a često i na više društvenih mreža.

Društvene mreže su postale sastavni deo našeg društvenog života. Zato predstavljaju odličan način za komunikaciju sa onima kojima želite da se predstavite. 

Naziv vašeg profila na društvenim mrežama bi trebalo da je u saglasnosti sa vašim nazivom domena. Recimo ako vam je naziv domena imeprezime.rs, onda bi bilo dobro da vaši nalozi na društvenim mrežama imaju taj naziv. recimo https://facebook.com/imeprezime.

Naravno, to nije uvek moguće, jer je možda taj naziv već zauzet. Zato probajte sa nekim drugim nazivima, koji su najbliži nazivu vašeg domena. Logika je slična onoj koju ste koristili prilikom kreiranja naziva domena.

Ipak, važno je da imate u vidu, da za razliku od web sajta, nalog na društvenoj mreži u suštini ne pripada vama, već kompaniji koja je vlasnik te društvene mreže. Vi samo imate kreiran nalog na toj mreži i imate pristup tom nalogu dok vam društvena mreža to omogućava.

U slučaju da iz bilo kog razloga ta kompanija želi da ugasi ili ograniči vaš nalog, to može da uradi u bilo kom trenutku, bez da vas prethodno pita ili obavesti. 

Takođe, sve prepiske i vaši postovi na tom nalogu, u tom slučaju mogu da budu trajno obrisani. Sve to može da bude veliki udarac za vaš lični brend na Internetu.

Za razliku od društvenih mreža, vaš web sajt i svi podaci na njemu pripadaju samo vama. 

Isto važi i za vaš naziv domena, koji će se uvek voditi na vas sve dok ga plaćate i dok se pridržavate pravila koja propisuje lokalni registar domena (u slučaju Srbije to je RNIDS).

Zato je naša preporuka da obavezno imate svoj web sajt, bez obzira da li ste kreirali i naloge na društvenim mrežama. 

Na taj način ćete osigurati da vaš lični brend uvek bude prisutan i zaštićen od neočekivanih događaja koji su izvan vaše nadležnosti.

Zaključak

Kao što ste imali prilike da vidite, da biste kao pojedinac ili vlasnik nekog biznisa mogli da se istaknete, neophodno je da na neki način izgradite svoj lični brend. To je važno da biste postali prepoznatljivi i široj publici, a ne samo konkreno vašim klijentima ili poslovnim partnerima.

Zato smo u ovom tekstu dali nekoliko preporuka kako da započenete sa izgradnjom svog ličnog brenda na Internetu i naveli nekoliko važnih koraka. Pre svega tu su registracija naziva domena, izrada web sajta, kreiranje profesionalne (domenske) email adrese i kreiranje naloga na društvenim mrežama/društvenim medijima.

Ipak imajte u vidu da su ovo samo neki osnovni koraci i da upravljanje ličnim brendom zahteva pažnju i kontinuirani rad. Jedino takvim pristupom imaćete mogućnost da se istaknete, razvijete svoju karijeru i ostvarite profesionalni uspeh.

Nenad Mihajlović


Ostavite odgovor