Idi do glavnog sadržaja
Telefonska podrška+ 381 (0)21 6610883 Email podrška info@plus.rs

Baza znanja

Odgovore na često postavljana pitanja i mnoštvo vrednih informacija o emailovima ili domenima naći ćete u našoj bazi znanja. Ukoliko tačno znate šta tražite iskoristite opciju pretraživanja ili pregledajte članke na određenu temu koristeći opciju kategorija.

Antispam i antivirus

Odgovore na neka od najčešćih pitanja koja dobijamo vezano za antispam i antivirus zaštitu možete pronaći ispod:

Šta je uopšte spam i ko ga šalje?

Spam je poruka poslata na jednu ili više (hiljada) adresa bez unapred dobijenog dopuštenja osobe koja je/ih dobija. Često ga šalju velike kompanije ili pojedinci koji prodaju šeme obogati-se-jako-brzo, multimarketingške šeme, reklamiraju pornografiju, ili mame čitaoca jeftinim proizvodima. Oni to rade iz jednostavnog razloga - zato što je e-mail puno jeftiniji način reklamiranja nego slanje običnog pisma ili kataloga. Takve kompanije se često služe prljavim trikovima kako bi dospele do velikog broja e-mail adresa.Skupljaju ih sa useneta koji je odlično mesto za pronalaženje velikog broja adresa, onda koriste automatizovane skirpte kojima je jedini cilj skupljanje javno dostupnih mail adresa ne web stranicama u svrhu spamovanja.

Da li postoji antispam/antivirus zaštita na Vašim serverima?

Da, svi naši mail serveri imaju uključeno skeniranje na viruse i spam, ali to ne znači da će sve spam poruke biti detektovane kao spam, naime, sve e-mail poruke se skeniraju i dodaje im se skor koji ukazuje na verovatnoću da li je primljena poruka zaista spam. Skor potom ukazuje na to da li će određena primljena poruka biti tretirana kao spam ili ne.

Postoji li brz i efikasan način za brisanje svih neželjenih poruka iz inboxa?

Pošaljite nam mail na support@plus.rs ili otvorite ticket i navedite o kom se tačno mailu radi. Naši operateri će vam isprazniti mailbox ukoliko je zahtev autentičan.

Zašto ne mogu poslati/primiti neke attachmente?

Na svim mail serverima je instaliran antivirus software koji onemogućava primanje/slanje određenih datoteka; u suprotnom bi se inbox zatrpao neželjenim porukama s virusima.
Ukoliko želite poslati/primiti neku od potencijalno opasnih datoteka potrebno ju je prethodno zapakovati.
Datoteke koje server ne dozvoljava su datoteke koje se mogu automatski izvršiti na vašem računaru, kao npr. .bat, .exe, .com, .vbs, .xls, .eml...

Ne treba mi (bilo spam / bilo virus) provera, mogu li proveravati poruke samo za spam/viruse?

Da, možete konfigurisati sistem da proverava samo spam ili samo viruse, ali i oboje istovremeno.

Hoće li virusi biti izbrisani pre nego što primim e-mail poruku?

Da, ako podesite Virus Scanning na "yes" (da) u MailScanner interfejsu. Sve e-mail poruke i prilozi (attachmenti) će biti provereni na poznate viruse. Ako je virus pronađen, biće obrisan pre nego je poruka isporučena u vaš mailbox, i dodatno će tekstualna poruka o obrisanom virusu biti ubačena u e-mail poruku. Obrisani virusi i zaraženi prilozi mogu biti zadržani u karantinu na serveru 30 dana. Možete zatražiti datoteku iz karantina, ili bolje, zatražiti od pošiljaoca da ponovo pošalje fajl.

Hoće li svi virusi biti detektovani?

Nijedan sistem ne može garantovati 100% detekciju, iako bi svi virusi trebalo da budu detektovani. MailScanner skenira sve dolazne i odlazne e-mail poruke kako bi se onemogućilo da slučajno sami počnete slati viruse sa zaraženog računara.

Da li mi je potreban antivirus program na mom lokalnom računaru?

Da! Mnogo je načina da se računar zarazi virusom. Treba uvek imati antivirus program na računaru i voditi računa da je baza virusa/informacija up-to-date.

Kako ću znati da je poruka spam ili da sadrži virus, tj. kako će biti označena?

Postoje 2 metode identifikacije.

Prva metoda:
U liniji Teme (subject line) određene e-mail poruke kao prefiks će stajati:
{Disarmed} - ukazuje na to da je poruka sadržavala html tagove koji se smatraju opasnim, npr. iframe ili form tagove
{Virus?} - ukazuje na to da je poruka sadržavala virus te da je virus iz poruke obrisan
{Filename?} - ukazuje na to da je poruka sadržavala opasan prilog (attachment) i da je isti obrisan.
{Spam?} - ukazuje na to da je poruka najverojatnije spam. Takve e-mail poruke je preporučljivo filtrirati u posebne foldere u vašem e-mail klijentu (npr. Outlook).
{Definitely Spam?} - ukazuje na to da je poruka gotovo sigurno spam jer je prilikom provere dobila vrlo visok spam skor. Takve e-mail poruke je takođe preporučljivo filtrirati u posebne foldere u vašem e-mail klijentu (npr. Outlook).

Druga metoda: Dodatni header zapisi su dodati u zaglavlje e-mail poruke:
X-___________-VirusCheck: Found to be clean - ukazuje na to da je poruka prošla virus scanning test.
X-___________-VirusCheck: Found to be infected - ukazuje na to da je poruka sadržavala virus koji je potom uklonjen.
X-___________-SpamCheck: spam - ukazuje na to da je poruka verovatno spam i sadrži informaciju kako je skor određen.
X-___________-SpamScore: ssssss - ukazuje na spam skor vezan uz poruku. Svaki "s" predstavlja 1 bod, tako da "sssss" peredstavlja spam skor od 5 bodova.

Da li sistem može jednostavno izbrisati sve e-mail poruke koje su tretirane kao spam?

Može, ali mi Vam ne to ne savetujemo jer je moguće da će e-mailovi koji nisu spam biti izbrisani, a pošiljalac nikada neće saznati da Vi taj e-mail niste primili. Preporučujemo Vam filtriranje e-mail poruka u Vašem e-mail klijentu i smeštanje istih u posebni direktorijum, tako da ih je kasnije moguće proveriti. Ako ste zadovoljni filtriranjem e-mail poruka, onda možete konfigurisati MailScanner da e-mailove koji su markirani kao spam automatski briše. Druga alternativa je da svi e-mailovi koji su markirani kao spam dolaze na posebnu e-mail adresu (npr: spam@vasdomen.tld) koju Vi možete povremeno proveravati.

Kako da dođem do postavki za MailScanner?

Vrlo jednostavno, sve što bi trebalo napraviti je ulogovati se u cpanel vašeg domena. Nakon logovanja kliknete na ikonicu "MailScanner" koja se nalazi pri dnu stranice.

Kako da konfigurišem MailScanner?

Sa MailScanner servisom možete kontrolisati šta se događa sa spamom i virusima tako što promenite konfiguraciju u Vašem Cpanelu. Za pristup MailScannerovim konfiguracionim opcijama potrebno je ulogovati se u cpanel account i onda kliknuti na "MailScanner Configuration"(nalazi se pri dnu stranice).

Na glavnoj konfiguracijskoj stranici,u slučaju da imate samo jedan domen u Vašem cpanelu videćete dve glavne sekcije, jednu pod imenom "Current Settings" i drugu pod imenom " Change Individual Domain Settings; u slučaju da imate više od jednog domena u cPanelu videćete i treću sekciju pod imenom "Change All Domain Settings".Imate mogućnost postavljanja istih postavki za sve domene, ili za svaki domeni posebno.

Važno : Sve dok prvi put ne konfigurišete MailScanner pod "Settings" će pisati "Not set" i skeniranje mailova će biti obavljeno onako kako je to stavljeno po defaultu.

Postavke skeniranja mailova.

Skeniranje spama - Ako želite da svi vaši e-mailovi koji dolaze na Vaš domen budu skenirani protiv spama, odaberite "Yes", u slučaju da to ne želite, jednostavno odaberite "No".

Spam visokog i niskog nivoa( High and low scoring spam) - MailScanner dodeljuje bodove svakoj e-mail poruci koji se bazira na raznim atributima i triggerima. Što više bodova e-mail poruka ima, veća je verovatnoća da će ta e-mail poruka biti spam.

Razlikujemo dve vrste spama , spam visokog nivoa i spam niskog nivoa.Spam visokog nivoa je e-mail poruka koja je skoro sigurno spam, a spam niskog nivoa je spam koji to može biti, ali i ne mora.Naravno, menjanje načina bodovanja za vaše e-mail poruke se može menjati pod opcijom "Other settings"

Kada MailScanner odluči da li je e-mail poruka visokog ili niskog nivoa, možete definisati da li će se taj spam dostavljati , ali da bude označen kao spam, da li će MailScanner automatski te poruke brisati, ili će ih prosleđivati na neku drugu e-mail adresu koju ćete povremeno proveravati.

U slučaju da odaberete da ćete spam proseđivati na neku drugu e-mail adresu, tu adresu morate kreirati u cpanelu. Imate mogućnost korišćenja već definisane e-mail adrese pod nazivom "spam@vasdomen.tld" ili možete dodati neku drugu e-mail adresu koju postavljate pod opcijom "other settings".

Virus Scanning - Ako želite da Vaše poruke budu skenirane protiv virusa odaberite "Yes" , u suprotnom , odaberite "No"



Dostavljanje očišćenih e-mailova - većina e-mail virusa se šalje sa zaraženih tzv ."zombie računara" i nemaju neki bitan sadržaj. Ako želite primati obaveštenja o svakoj e-mail poruci koja je bila zaražena virusom odaberite "Yes", u suprotnom, odaberite "No".



VAŽNO : Zavisno od postavki koje su stavljene kao default, odabirom "Yes" možete primati obaveštenja o e-mail porukama koje sadrže blokirane "file attachmente" koje su Vam poslate od neke osobe za koju znate da je legitimna!Molimo kontaktirajte naš support za više pitanja.

Blacklist and Whitelist Settings

Spam whitelist - u ovu listu možete dodati e-mail adrese ili domene koje nikad neće biti markirane kao spam.Važno je napomenuti da će e-mail adrese koje ste dodali u ovu listu biti skenirane protiv virusa i opasnih "file attachmenta" , ali neće biti markirani kao spam.Nikad ne stavljajte vaš domen u ovu listu.

Spam blacklist - u ovu listu možete dodati e-mail adrese ili domene koje želite da uvek budu markirani kao spam visokog nivoa. Akcija koju ste definisali u MailScanning opcijama će biti primenjena na bilo koji e-mail ili domen naveden u listi(brisanje poruka ,prosleđvanje poruka na drugu e-mail adresu).

Other Settings

Low scoring spam setting - možete menjati postavke po kojima će MailScanner identifikovati mailove kao spam niskog nivoa. Ako broj promenite na veći, može se dogoditi da počnete primati više e-mailova koji nisu identifikovani kao spam, a oni to ustvari jesu. Ako ovaj broj promenite na manje, može se dogoditi da poruke koje nisu spam budu identifikovane kao spam, tj, poruci će biti dodeljno više bodova.

High scoring spam setting - možete menjati nivo na kojoj će MailScanner identifikovati e-mail poruke kao spam visokog nivoa.Standardni broj je 20, jer se pokazalo da je ovo vrednost koja zadovoljava najveći opseg korisnika. U slučaju da vam taj nivo ne odgovara, tj. da dobijate puno poruka koji imaju skor blizu 20 , a spam su , ovaj broj možete smanjiti npr. na 15. Napomena - u slučaju da smanjujete nivo ispod 20, nije preporučljivo postaviti MailScanneru da BRIŠE mailove visokog nivoa sve dok se ne uverite da je nivo zadovoljavajući.

Additional email address - u slučaju da želite da se spam prosleđuje na neku drugu adresu osim na spam@vasdomen.tld, tu adresu možete definisati ovde.Nakon toga ta adresa će biti dodata kao mogućnost za Low and High Scoring Spam u Mail Scanning Options tako da je možete odabrati.

Pretraživanje po temi

I dalje vam je potrebna pomoć?
Mi smo tu za vas!

Live chat podrška