Kako da unapredite svoje Google Ads kampanje Idi do glavnog sadržaja

Kako da unapredite svoje Google Ads kampanje

Sa 259 miliona korisnika i 3.5 milijarde interakcija dnevno, Google Ads definitivno predstavlja najvažniji alat za kreiranje i upravljanje marketinškim online kampanjama.

Ukoliko ste vlasnik nekog online poslovanja, onda ste se do sada sigurno već susretali sa ovim alatom i koristili ga u kreiranju svojih Google kampanja.

U pitanju je intuitivan alat koji je relativno lak za korišćenje, pa sigurno niste imali puno problema da lansirate svoje kampanje. Ipak, da biste postigli pun potencijal i izvukli maksimum iz svojih kampanja, potrebno je da idete malo dalje od običnog lansiranja kampanje.

Zato ćemo u ovom tekstu objasniti kako da unapredite svoje Google Ads kampanje i postignete što bolji rezultat.

Targetirajte svoju konkurenciju

Od pre nekoliko godina Google je ograničio korišćenje brendiranih ključnih reči u tekstu reklame. Time su značajno smanjenje šanse da se vaše reklame prikažu u pretrazi koja targetira vaše konkurente.

Ipak, Google Ads vam još uvek dozvoljava da targetirate ključne reči koje se odnose na proizvode i usluge vašeg konkurenta. To znači da u tekstu reklame ne možete da koristite brendirane ključne reči, ali možete da koristite ime vašeg konkurenta.

Na primer, ako vam je konkurencija kompanija X, možete da probate da targetirate korisnike koji nisu previše zadovoljni uslugom kompanije X. U tom slučaju možete probati da bidujete (bid) na duge ključne reči (long-tail keywords) kao recimo “kako da otkažem X uslugu”. Naravno, u tekstu reklame ne morate koristiti ime kompanije X, samo se pobrinite da bude dovoljno jasna da skrenete pažnju korisnika i probate da ih na taj način privučete da počnu da koriste vaše usluge.

Slobodno koristite ključne reči koje tačno odgovaraju rečima u pretrazi (exact match keywords)

Do 2018. godine u tekstu reklame ste mogli da primenite exact match ključne reči samo onako kako se one pišu, uz mogućnost da primenite i neke varijante njihovog pogrešnog pisanja (što se pre svega odnosi na reči na engleskom jeziku).

To se u međuvremenu promenilo, pa sada exact match ključne reči takođe uključuju i dozvoljene varijante tih reči u vidu sinonima, zamenskih reči i parafraza.

Ukoliko u svojim Google Ads reklamama već koristite exact match ključne reči, verovatno će se vaše reklame prikazivati češće nego što ste to očekivali. Zato u svom Google Ads nalogu obavezno proverite sve upite u pretrazi i po potrebi isključite sve irelevantne ključne reči, kako biste izbegli nepotrebna prikazivanja i klikove na svoju reklamu.

Klikovi su dobri, ali samo ukoliko se poklapaju sa relevantnim upitima. U suprotnom ćete samo potrošiti novac, a sigurno neće doći do konverzije.

U ovakvim situacijama može pomoći primena negativnih ključnih reči. Osim što ćete optimizovati svoju Google Ads kampanju, ujedno ćete onemogućiti da se vašim korisnicima prikazuju vaše reklame koje ne odgovaraju njihovim potrebama i onome što traže.

Pripremite dobru reklamu

Google je tokom godina, u nekoliko revizija omogućio dodatni prostor za vaše Google Ads reklame. Sada u vaše reklame možete uključiti treći naslov i drugi opis koji zauzima prostor od čak 90 karaktera. U pitanju su tzv expanded ads, koje možete koristiti da proširite i obogatite tekstualne poruke unutar vaših reklama.

Ukoliko želite da budete još precizniji u kreiranju kvalitetnog teksta svoje reklame, možete pokušati da koristite Responsive Search Ads. One vam omogućavaju da kombinujete i uklapate više naslova i opisa, da biste na taj način videli koja kombinacija daje najbolje rezultate.

Koristite Dynamic Search Ads

Još jedan dobar način da proširite i unapredite svoje Google Ads kampanje jeste da koristite Dynamic Search Ads. Ovaj tip kampanje koristi sadržaj vašeg web sajta, da prikaže vaše reklame željenoj publici.

Kod Dynamic Search Ads reklama naslovi i landing stranice se generisane korišćenjem detalja i slika sa vašeg sajta. Ovo je dobra strategija, posebno ukoliko imate kvalitetno urađen sajt.

Naša preporuka je da svakaka probate da koristite i ovu vrstu reklama, jer mogu pomoći da dopunite vaše reklame koje se već oslanjaju na upotrebu ključnih reči.

Pokrenite remarketing kampanje

Idealno, svaki korisnik koji klikne na link u vašoj reklami, kupiće neki vaš proizvod ili uslugu. Nažalost, u realnosti to je daleko od istine. Samo 2% onih koji prvi put posete vaš sajt će kupiti nešto.

google ads remarketing

Zato je potreban neki efikasan način za dovođenje takvih korisnika ponovo na vaš sajt. Srećom, tu su od velike pomoći remarketing kampanje koje možete aktivirati unutar Google Ads.

Remarketing kampanja vam omogućava da na vaš sajt postavite pixel za praćenje i tako ponovo ostvarite interakciju između vašeg sajta/reklama i korisnika koji su već ranije posetili vaš sajt, ali nisu obavili kupovinu.

Ovaj tip kampanja se pokazao kao veoma efikasan, jer povećava šansu da oni korisnici koji iz prve nisu kupili vaš proizvod ili uslugu na sajtu, to urade kada im se ponovo prikaže sadržaj sa vašeg sajta ili vaša reklama.

Poboljšajte quality score svoje reklame

Sve reklame u Google Ads kampanji se rangiraju na osnovu njihovog quality score-a. Ovaj score ide od 0 do 10 i određuje se pomoću tri faktora: relevantnosti reklame, korisničkog iskustva na landing stranici i očekivanog CTR-a (click-through-rate).

google ads score

Obratite pažnju na ove faktore kada planirate svoju Google Ads kampanju. Iako je teško da sa svakom reklamom postignete score 10, važno je da vremenom pratite njihov učinak i stalno radite na njihovom poboljšanju. Važno je znati da quality score na kraju određuje trošak vaše reklame po kliku (cost-per-click) i poziciju koju ona dobija u aukciji.

Automatizujte svoje kampanje

Automatizacija bidovanja se može činiti problematičnom sa stanovišta kontrole nad troškovima vaših Google Ads kampanja, ali u nekim slučajevima je to dobar način da brzo ostvarite željeni efekat.

google ads automatizacija

Google Ads vam nudi opciju da automatizujete proces bidovanja i prilagodite ga vašem budžetu i željenim efektima. U zavisnosti od toga koliko brzo želite da ostvarite efekat i od toga koji budžet vam je na raspolaganju, proces automatizacije može da pomogne u realizaciji krajnjeg cilja.

Postavljanjem odgovarajućih parametara i pametnim podešavanjem kampanje možete da ostvarite dobre rezultate, čak i sa ograničenim budžetom. Pored toga uštedećete značajnu količinu vremena, jer nećete morati sami da prilagođavate bid-ove na dnevnom nivou.

Zaključak

Google Ads je odličan alat koji u velikoj meri može unaprediti vaše online poslovanje i obezbediti vam bolju prodaju vaših proizvoda i usluga. Iako je u pitanju prilično intuitivan alat, za dobre rezultate potrebno je ipak slediti dobru praksu, koja između ostalog podrazumeva i savete koje smo vam dali u ovom tekstu.

Da li ste već koristili Google Ads u svom poslovanju? Ako niste, saznajte sve o Google Ads platformi i kako da napravite svoju prvu kampanju. Ukoliko jeste, kakva su vaša iskustva i da li ste već primenjivali neke od saveta iz ovog teksta? Pišite nam u komentarima o vašim iskustvima, možda pomognu još nekome.

Nenad Mihajlović


Ostavite odgovor