Google Ads - kako da pokrenete svoju prvu Google Ads kampanju Idi do glavnog sadržaja

Google Ads – kako da pokrenete svoju prvu Google Ads kampanju

Na Google-u se dnevno obavi preko 8.5 milijardi pretraga, a kroz Google Ads se plasira 30 milijardi reklama dnevno! To zvuči gotovo neverovatno, ali je skroz istinito.

Gotovo da nema ozbiljnijeg online biznisa koji se stalno ili povremeno ne oglašava preko Google Ads platforme, a neke konkretne statistike govore u prilog značaju Google Ads reklama u današnjem poslovanju.

Zato ćemo u ovom tekstu objasniti kako da započnete online reklamiranje na Google Ads platformi, kako da podesite svoj Google Ads nalog i još mnogo toga što vam može pomoći da napravite svoju prvu Google Ads kampanju.

Šta je Google Ads?

Google Ads je pay-per-click (PPC) reklamna platforma na kojoj onaj koji se reklamira plaća po kliku na reklamu, ili po njenom prikazivanju korisniku. Način plaćanja zavisi od vrste reklame, o ćemu ćemo detaljnije pisati u nastavku teksta.

Pomoću Google Ads možete privući relevantan saobraćaj ka svom web sajtu, jer svojim korisnicima nudite tačno ono što oni traže u Google pretrazi. Isto tako, možete da pojačate saobraćaj ka vašem sajtu, dobijete više upita i povećate broj korisnika koji dolaze u vašu prodavnicu.

Zašto bi trebalo da se reklamirate na Google-u?

Google je bez sumnje najkorišćenija platforma za pretragu, na kojoj milioni korisnika dnevno traže ono što žele da pronađu na Internetu. Pored toga, Google postoji već oko 20 godina, što mu dodatno daje na kredibilitetu u sferi pretrage i plaćenih oglasa.

Vaša konkurencija već sigurno koristi Google Ads. Gotovo svaka ozbiljnija kompanija se reklamira preko Google Ads platforme, što znači da mogu lako da steknu prednost na tržištu u odnosu na kompanije koje još ne koriste ovu platformu.

Kako radi Google Ads?

Proces po kome Google Ads funkcioniše podrazumeva da postoji neko ko traži nešto na Google-u, neko ko je postavio neku reklamu i na kraju sama Google Ads platforma. Cilj je da Google Ads platforma omogući da se onaj koji nešto traži i onaj koji nešto reklamira, sretnu preko Google Ads platforme i da obe strane ostvare ono što su želele. Kupac da kupi proizvod ili uslugu, a prodavac da proda proizvod ili uslugu.

Evo kako to detaljno funkcioniše:

Onaj ko se reklamira biduje na neke ključne reči u Google Ads-u

Bidovanje (bidding) na ključne reči je način na koji onaj koji se reklamira daje do znanja Google-u za koje ključne reči treba da se pojavi njihova reklama u rezultatima Google pretrage (SERP). Bidovanje na ključne reči može da košta od nekoliko centi do nekoliko desetina, pa čak i stotina dolara po ključnoj reči. Onaj ko se reklamira obično podesi dnevni budžet koji će Google da koristi za pojedinačne ključne reči.

Bez obzira koje je veličine vaš biznis, možete da prilagodite trošak za bidovanje i na taj način ga prilagodite svojim mogućnostima.

Pored toga, Google Ads vam omogućava da u bilo koje vreme podesite limite za dnevnu ili mesečnu potrošnju, ili da pauzirate ili potpuno stopirate trošenje budžeta za vaše reklame.

Korisnik pretražuje po ključnoj reči u Google-u

Korisnici, vaši potencijalni klijenti, pretražuju svakog dana u Google-u po nekoj ključnoj reči. Kada se pogodi da ta ključna reč odgovara ključnoj reči koju ste vi podesili i na koju bidujete u Google Ads-u, vaša reklama bi trebalo da se pojavi tom korisniku u rezultatima pretrage (SERP). 

To da li će se reklama pojaviti u SERP-u ili neće, zavisi od nekoliko faktora. Između ostalog i od visine bid-a koji ste podesili za određenu ključnu reč, ali i od kvaliteta vaše reklame.

Google prikazuje korisniku vašu reklamu po toj ključnoj reči

Između akcije korisnika koji pretražuje po određenoj ključnoj reči na Google-u i prikaza određene reklame u SERP-u, Google u pozadini radi na rangiranju reklama, kako bi korisniku prikazao onu koja se u tom trenutku najbolje rangira.

Naravno, cilj Google-a je da zaradi što više, pa je logično pomisliti da Google daje prednost onima koji su postavili najveći bid na određenu ključnu reč. Ipak, to nije baš tako jednostavno, jer Google u tom procesu ne uzima u obzir samo visinu bid-a, već i neke druge karakteristike reklame koje imaju podjednak, ako ne i veći uticaj na rangiranje reklame, od visine bid-a.

U deliću sekunde Google rangira sve koji se reklamiraju po toj ključnoj reči. Tom prilikom dodeljuje određeni skor svakoj reklami koja biduje po toj ključnoj reči i na osnovu toga ih rangira i prikazuje prvo one sa najvišim skorom, a za njima i ostale po opadajućem redosledu.

Korisnik klikne na neki web sajt koji mu je prikazan u SERP-u

Kada neki korisnik u SERP-u vidi reklame, možda će želeti da klikne na nju i pogleda ponudu. Nakon toga će možda odlučiti da obavi kupovinu, ili da se vrati na rezultate pretrage i pogleda druge rezultate ili pokrene novu pretragu. 

Google Ads termini koje je važno da znate

Bidovanje (bidding)

Google Ads funkcioniše po prinicipu bidovanja. Bidovanje predstavlja model po kojem onaj koji se reklamira podešava maksimalnu cenu bid-a koju želi da plati kada neko klikne na njegovu reklamu. Pojednostavljeno rečeno, što je bid viši, to su veće šanse da se reklama pojavi u vrhu pretrage. U praksi postoje i drugi faktori koji utiču na rangiranje reklame (AdRank) u SERP-u, ali načelno visina bid-a u dobroj meri utiče na to gde će reklama biti pozicionirana.

Postoje tri glavne opcije za bidovanje:

  • CPC (cost-per-click) – iznos koji plaćate za svaki klik na vašu reklamu
  • CPM (cost-per-mile) – iznos koji plaćate za svaku hiljadu prikaza reklame (kada se reklama prikazala hiljadu ljudi)
  • CPE (cost-per-engagement) – iznos koji plaćate kada neke preduzme neku predefinisanu akciju na vašoj reklami.

Kasnije u tekstu ćemo se detaljnije pozabaviti strategijama za bidovanje.

AdRank

Vaš AdRank skor određuje na kom će se mestu u SERP-u vaša reklama pojaviti. Što se vaša reklama bolje rangira, to će biti bolje pozicionirana i videće je više ljudi. To istovremeno povećava šansu da neko klikne na nju. AdRank vaše reklame je određen proizvodom vašem maksimalnog bid-a i Quality skorom vaše reklame.

Tipovi kampanja

Pre nego što započnete reklamiranaje na Google Ads, važno je da znate koji tipovi kampanja su vam na raspolaganju. To su: search, display, video, shopping, app, smart i performance max.

  • search – tekstualne reklame koje se prikazuju zajedno sa drugim rezultatima pretrage u SERP-u
  • display – slikovne ili animirane reklame koje se prikazuju na web sajtovima/web stranicama unutar Google Display Network (detaljnije pojašnjenje u sledećem poglavlju).
  • video – reklame u trajanju od 6 do 15 sekundi koje se prikazuju na Youtube-u.
  • shopping – reklame koje se pojavljuju u rezultatima pretrage i unutar Google shopping tab-a.
  • app – kampanja koja koristi informacije iz vaše aplikacije da bi optimizovala reklame na sajtovima
  • smart – tip kampanje kod koje Google pronalazi najbolji način da stigne do vaših potencijalnih kupaca/klijenata.
  • performance max – novi tip kampanje koja onima koji se reklamiraju omogućava pristup svim Google Ads kampanjama iz jedne kampanje.

Display Network

Google reklame mogu biti prikazane ili u rezultatima pretrage (SERP) ili na nekom web sajtu/stranici unutar Google Display Network (GDN). GDN je mreža web sajtova koji na svojim stranicama obezbeđuju prostor za prikazivanje Google reklama. Te reklame mogu biti tekstulane ili slikovne/animirane i prikazuju se u skladu sa definisanim ključnim rečima. Najpopularnija varijanta Display reklame je ona za Google Shopping i app kampanje.

Prikazi (Impressions)

Svaki put kada se neka reklama prikaže u SERP-u, ona dobija tzv. impression status. Drugim rečima, ta reklama bude viđena od strane korisnika koji pretražuje na Google-u. 

CTR (click-through-rate)

CTR označava koliko je puta kliknuto na vašu reklamu u odnosu na broj prikaza te reklame. Recimo, ako je reklama prikazana 100 puta, a od toga je na nju kliknuto 5 puta, vaša reklama će imati CTR 5%. U realnosti brojevi prikaza su mnogo veći, pa je shodno tome i CTR manji. Prosečna vrednost CTR-a za Google Search i Google Display kampanje je negde oko 1.9%. Google Search ima viši CTR i on se kreće negde oko 3.17% u proseku, a Google Display oko 0.46%.

Conversion Rate (CVR)

CVR označava koliko puta je poslata neka forma sa stranice, u odnosu na broj posete toj stranici. Visok CVR znači da vaša stranica privlači pažnju korisnika i što je još bitnije, ispunjava njihova očekivanja.

Ključne reči (Keywords)

Kada korisnik unese u Google pretragu neki pojam, Google mu prikaže rezultate pretrage koji imaju veze sa tim pojmom. Taj pojam se zove ključna reč. U suštini ključna reč je pojam ili fraza koja odgovara onome što korisnik želi da pronađe na Google-u. Na primer, ako korisnik unese u pretragu frazu “Kako pripremiti zdrav doručak”, u SERP-u će videti rezultate pretrage za ključne reči koje je onaj ko se reklamira podesio kao “zdrav doručak” ili kao “doručak”.

Osim ključnih reči postoje i takozvane negativne ključne reči (negative keywords). To su ključne reči za koje ne želite da vaša reklama bude prikazana. Najčešće su to ključne reči koje imaju sličnosti sa onim što vi želite da targetirate sa reklamom, ali aktiviranjem tih ključnih reči vaša reklama može biti prikazana ljudima koji nisu želeli to na šta se vaša reklama odnosi. 

Na primer, vi prodajete električne trotinete, ali ste u svojoj Google Ads kampanji između ostalog podesili ključnu reč “trotineti”. Kada korisnik koji traži dečije trotinete u Google unese pojam “trotineti”, može da mu se prikaže i vaša reklama, iako mu neće ponuditi ono što on traži.

Ukoliko taj korisnik klikne na vašu reklamu, videće da nema veze sa onim što on traži, a vama će Google naplatiti taj klik. Da biste izbegli nepotrebne troškove, dobro je da definišete i negativne ključne reči u okviru svoje Google Ads kampanje.

PPC (pay-per-click)

PPC je tip reklamiranja kod kog onaj koji se reklamira plaća za svaki klik na svoju reklamu. PPC nije karakterističan samo za Google Ads, ali je najčešći tip plaćanja reklama u online marketingu. 

Quality Score (QS)

Quality Score vaše reklame je određen vašim CTR-om, relevantnosti vaših ključnih reči, kvalitetom vaše landing stranice i vašim ranijim performansama u SERP-u. U pitanju je skor koji čini važan faktor AdRank-a.

Faktori koji imaju uticaj na Google Ads

Mnogi faktori imaju uticaj na efikasnost vaših Google Ads reklama. Ovde ćemo pobrojati one koje najviše utiču:

AdRank

Kako smo rekli AdRank određuje na kojoj poziciji će se pojaviti vaša reklama. AdRank određuje proizvod vašeg Quality Score-a i iznosa koji bidujete za određenu ključnu reč.

Quality score (QS) je zasnovan na kvalitetu i relevantnosti vaše reklame i Google-ovoj proceni koliko ljudi će kliknuti na vašu reklamu kada se ona prikaže. 

Quality score je ono na šta treba da obratite najviše pažnje kada kreirate svoju prvu Google Ads kampanju, pre nego što razmislite o povećanju vašeg iznosa sa bidovanje. Što je veći vaš QS, to će biti niži vaši troškovi, a ujedno će vaša reklama biti bolje rangirana, bez potrebe da podižete iznos za bidovanje i trošite više novca.

Lokacija

Kada prvi put podesite svoju Google reklamu, podesićete geografsku lokaciju u okviru koje će se vaša reklama prikazivati. To može biti grad, određena oblast grada, region unutar neke države i sl. Na raspolaganju vam je zaista precizno targetiranje lokacije.

Ukoliko je vaš biznis zasnovan na lokalu (prodavnici), onda je logično da reklama targetira određenu regiju oko vašeg lokala. Isto tako, ukoliko je vaš biznis zasnovan na online prodavnici, onda je logično da podesite lokaciju za region gde sve isporučujete robu.

Sa ovim se možete igrati onako kako vama odgovara.

Podešavanja lokacije igraju jednu od najvažnijih uloga u rangiranju reklame. Na primer, ako imate školu stranih jezika u Novom Sadu, a neko u Beogradu unese u Google pretragu frazu “škola stranih jezika”, on neće videti vašu reklamu, bez obzira koji AdRank skor imate.

To je zato što je Google-u najvažnije da svojim korisnicima prikaže najrelevantnije rezultate za ono što su uneli u pretragu.

Ključne reči (keywords)

Istraživanje ključnih reči je jednako važno i za plaćene reklame i za organski saobraćaj. Ključne reči koje definišete za svoj web sajt ili reklamu treba da imaju veze sa onim što vaši potencijalni klijenti traže u Google pretrazi. To je zato što Google uparuje vašu reklamu sa upitima u Google-u koji imaju veze sa ključnim rečima koje ste definisali za tu reklamu.

Svaka grupa reklama koje kreirate za svoju Google Ads kampanju će targetirati malu grupu ključnih reči. Optimalno je od jedne do pet, a Google će prikazati vašu reklamu na osnovu tih ključnih reči.

Tipovi podudaranja (Match types)

Tipovi podudaranja vam daju mogućnost dodatnog podešavanja ključnih reči, tako da one budu što preciznije uklopljene sa vašim potrebama. Finim podešavanjem dobijate mogućnost da budu prikazane različite kombinacije ključnih reči za koje želite da vaša reklama bude prikazana, odnosno za koje želite da se podudaraju sa upitima koje korisnici unose u Google pretrazi. Možete da birate između četiri tipa podudaranja:

  • Broad Match – podrazumevano podešavanje koje koristi bilo koju reč/frazu uz vašu ključnu reč. Na primer, “škola jezika za engleski jezik” će odgovorati pretrazi korisnika i za frazu “škola jezika” i za frazu “engleski jezik”.
  • Modified Broad Match – omogućava da određene reči unutar ključne reči/fraze zaključate tako da one mogu da se kombiniju unutar različitih fraza za pretragu u Google-u. Na primer ključna fraza “sapuni od kozijeg mleka” će se aktivirati za upite “sapuni”, “sapuni za ruke”, “sapuni za decu” i sl.
  • Phrase Match – pravi podudaranje sa upitima koji uključuju vašu ključnu reč/frazu u tačnom redosledu, ali mogu da uključe i dodatne reči pre ili posle nje. Na primer ključna fraza “prirodni sapuni” može da se aktivira za “prirodni sapuni od kozijeg mleka”, ali i za “kako se prave prirodni sapuni”.
  • Exact Match – sadrži vašu ključnu frazu tačno onako kako jeste i u onom redosledu kako je napisana. Na primer, fraza “prirodni sapuni” se neće prikazati nekome ko traži po upitu “sapuni” ili “prirodni sapuni od kozijeg mleka.”

Ukoliko ste još početnik u Google Ads oglašavanju i niste sigurni koji od navedenih tipova podudaranja najviše odgovara vašim potrebama, naš je predlog da prvo krenete sa broad match tipom, pa onda testirate tokom vremena da li to ispunjava vaše zahteve. Nakon toga možete pratiti i testirati i druge tipove, dok ne pronađete onaj koji će vam doneti najbolje rezultate uz najmanju potrošnju.

Naslov i opis (Headline i Description)

Dobra priprema reklame je jedan od najvažnijih elemenata u kreiranju dobre Google Ads reklame. Iz tog razloga je važno da svi elementi vaše reklame odgovaraju onome što želite da prenesete svom potencijalnom kupcu koji pretražuje u Google-u.

Evo jednog primera dobro pripremljene reklame:

Pretraga po terminu “baby swim lessons” pokrenula je ovu reklamu. U pitanju je precizna i jasna reklama koja dobro koristi raspoloživ prostor dozvoljenog broja karaktera i dobro prenosi poruku potencijalnom klijentu.

Ključna reč/fraza se nalazi u naslovu, pa tako potencijalni klijent odmah zna da reklama odgovara onome što je tražio u Google-u. Dodatno, u opisu se pojašnjava zašto je ova ponuda dobra i daje predstavu o tome kako izgleda samo ponuda i šta sve ona sadrži.

U ovom slučaju su korišćene reči/fraze poput “skills,” “fun,” “confidence,” i “comfort in the water”, što potencijalnom klijentu daje dozu sigurnosti i poverenja u onoga ko će davati časove plivanja njegovoj bebi.

Ova vrsta reklame će vam najverovatnije doneti dovoljno klikova, ali će konverzija uvek zavisiti od onoga kako ste pripremili vašu landing stranicu do koje će potencijalni klijenti dolaziti klikom na ovu reklamu.

Ad Extensions

Ad Extensions predstavljaju proširenje vaše reklame, tako da dobijate dodatni prostor za predstavljanje ponude u vidu pružanja dodatnih informacija ili varijanti te iste ponude. One su potpuno besplatne, pa je naša preporuka da ih obaveszno koristite u svojim Google Ads reklamama.

Ove ekstenzije se mogu podeliti u sledećih pet kategorija:

Sitelink ekstenzije – proširuju vašu reklamu i ujedno pomažu da se ona istakne od drugih. Takođe, nudi i dodatne linkove ka vašem sajtu, na koje korisnici mogu da kliknu, povećavajući na taj način šansu da će korisnici kliknuti na neki od tih linkova i upoznati se sa vašom ponudom.

Call ekstenzije – omogućavaju vam da u reklamu ubacite i broj telefona koji korisnici mogu da pozovu kako bi vas odmah kontaktirali. Ukoliko je vaš biznis takav da imate korisnički centar koji korisnici mogu pozvati i gde će dobiti sve neophodne informacije o ponudi, onda svakako uključite i broj tog telefona.

Location ekstenzija – nudi opciju da dodate u reklamu vašu lokaciju i broj telefona, tako da Google može korisnicima da ponudi opciju da vas lako pronađu na mapi. Ovo je odlična opcija za biznise koji imaju lokale (prodavnice) i odlično radi sa “…near me” upitom.

Offer ekstenzije – ova kategorija radi ukoliko imate već pokrenutu promociju. Ona može da navede korisnika da klikne na vašu reklamu između ostalih u ponudu, ako vide opciju da je vaša ponuda snižena u odnosu na konkurenciju.

app ekstenzija – obezbeđuje link za download aplikacije za mobilne uređaje. To eliminiše potrebu za pokretanje nove pretrage da bi korisnik ponovo pronašao i preuzeo aplikaciju sa repozitorijuma aplikacija za mobilne uređaje.

Google Ads retargeting

Retargeting (ili remarketing) je proces ponovnog prikazivanja reklame onim korisnicima koji su već posetili vaš sajt ili stranicu, onda dok oni pretražuju Internet nevezano za vaše proizvode ili usluge. To se postiže pomoću kolačića za praćenje (tracking cookies) koji mogu da prate korisnika na Internetu i prikažu mu vašu reklamu. U pitanju je veoma efikasan način prikazivanja reklame, jer većina korisnika inače vidi reklamu nekoliko puta, pre nego što se odluči da kupi ono što se u toj reklami nudi.

Kako da započnete svoju prvu Google Ads kampanju

Nadamo se da ste do sada shvatli značaj i razumeli moć Google Ads platforme u plasiranju online reklama. Sada je vreme da podesite svoju prvu Google Ads reklamu.

Kreirajte svoj Google Ads nalog

Pre kreiranja svoje prve Google Ads reklame potrebno je da kreirate svoj Google Ads nalog. Kliknite na Start now u gornjem desnom uglu, da biste započeli kreiranje naloga.

Bićete redirektovani da se prijavite na svoj nalog ili da kreirate novi, ukoliko ga već nemate.

Unesite naziv svoje kompanije i website-a

Nakon što se ulogujete bićete usmereni na stranicu gde treba da unesete naziv svoje kompanije/biznisa i domen web sajta. Domen koji ovde unosite će biti mesto na koje će biti usmeren svako ko klikne na vašu reklamu.

Odaberite cilj svog reklamiranja

Sada treba da odaberete svog glavni cilj reklamiranja. Na rapolaganju imate nekoliko opcija: da primite više poziva telefonom, da ostvarite više prodaje ili registracija na svom web sajtu, da više klijenata poseti vašu prodavnicu (lokal) ili da ostvaite više pregleda ili interakcije na Youtube-u.

Pripremite vašu reklamu

Sledeći korak je kreiranje reklame. To može biti malo zahtevno i traži određeni nivo kreativnosti. Srećom, Google daje neke smernice šta da napišete. Svakako, najvažnije je da napišete tekst koji će privući vaše potencijalne klijente da kliknu na vašu reklamu.

Dodajte ključne reči

Na sledećoj strani je potrebno da dodate svoje ključne reči. Google će vam sugerisati neke od njih, ali ipak je potrebno da se ovde rukovodite onim što vi iz prakse znate da može biti reč ili fraza koju vaši klijenti možda već koriste ili bi mogli da je koriste.

Nakon što ste završili sa unosom ključnih reči, kliknite na Next.

Podesite svoju lokaciju

Sledeće što treba da podesite je lokacija. Odnosno lokacija ili lokacije na kojima želite da se vaša reklama pojavi korisnicima online. To može biti u okolini vaše fizičke lokacije ili bilo gde na drugom mestu.

Podesite svoj budžet

Ovde možete podesiti neke od ponuđenih opcija za budžet koji će biti korišćen za finansiranje vaše Google Ads kampanje. Možete odabrati neke od predefinisanih vrednosti ili samo definisati neki drugi budžet.

Potvrdite podatke za plaćanje

Na kraju, unesite podatke za plaćanje koje će Google koristiti prilikom naplaćivanja troška po završetku kampanje ili u određenim vremenskim intervalima tokom meseca.

Povežite svoj Google Ads nalog sa svojim Google Analytics nalogom

Kao što znate, Google Analytics je najmoćniji i najpopularniji alat za analizu rada, saobraćaja i aktivnosti na vašem web sajtu. Sada kada imate podešen Google Ads nalog, vreme je da ga povežete sa svojim Google Analytics nalogom, kako biste mogli detaljno da pratite šta se dešava sa vašim kampanjama i po potrebi mogli na vreme da ih korigujete.

Dodajte UTM kodove

UTM (Urchin Tracking Module) kodovi se koriste od strane Google-a da prate bilo koju aktivnost koja je povezana sa određenim linkom. UTM kod može da vam da informaciju o tome koja konkretna online ponuda ili kampanja su doveli do konverzije, tako da možete steći detaljan uvid u uspeh neke kampanje. Na taj način će vam biti lakše da optimizujete svoje Google Ads kampanje, jer vrlo brzo imate dostupne rezultate.

Najbolje je da UTM kod dodate na nivou kampanje kada podešavate svoj Google Ads nalog, tako da ne morate da ga dodajete ručno za URL svake reklame. U suprotnom, možete da ih dodate ručno, sa Google UTM builder-om.

Podesite praćenje konverzije (conversion tracking)

Praćenje konverzije vam daje informacije o tome koliko tačno korisnika ili potencijalnih klijenata ste stekli tokom vaše reklamne kampanje. Nije obavezno da ga podesite, ali bez njega će vam biti teško da procenite koliki je ROI (Return-On-Investment) vaše reklame.

Praćenje konverzije vam omogućava da pratite prodaju (ili neke druge aktivnosti) na svom web sajtu, broj instaliranih aplikacija ili poziva iz vaše reklame.

Ovim ste ujedno kreirali svoju prvu Google Ads kampanju. U zavisnosti od toga koja je priroda vašeg biznisa, sada možete kreirati i različite tipove Google Ads kampanja.

Tipovi Google Ads kampanja

U Google Ads-u postoji pet tipova kampanja koje možete kreirati za svoje reklame. Hajde da vidimo zašto i kada je najbolje koristiti svaku od njih.

Search Ads

Search Ads su tekstualne reklame koje se prikazuju u rezultatima pretrage na Google-u (SERP). 

Prednost ovog tipa kampanje je u tome što se reklama odmah prikazuje u rezultatima pretrage, tamo gde realno najviše korisnika i očekuje da nađe ono što traži. Google prikazuje vašu search reklamu u istom formatu kao i ostale rezultate (koji nisu reklame), ali uz označavanje sa Ad ispred reklame, da bi se videlo da je u pitanju reklama.

Responsive Search Ads

Responsive Search Ads vam omogućavaju da unesete više verzija naslova i varijanti reklama (15 naslova i 4 varijanti), iz kojih Google može tokom kampanje da odabere one koje se u realnosti budu pokazale kao uspešne. Kod tradicionalnih reklama možete da kreirate jednu statičku verziju reklame, koristeći sve vreme jedan naslov i opis.

Responsive search Ads omogućavaju da  imate dinamičke reklame koje se automatski testiraju, sve dok ne dođete do verzije koja je najviše prilagođena vašoj ciljnoj grupi. Za Google to znači, dok ne dođete do verzije koja donosi najviše klikova.

Display Ad kampanje

Google ima mrežu web sajtova iz različitih industrija, koji na svim stranicama imaju raspoloživ prostor za prikazivanje Google reklama. Ova mreža je poznata pod nazivom Google Display Network. Benefit za vlasnike web sajta koji nude ovaj prostor, je u tome što im Google plaća po kliku ili pregledu reklame koja je prikazana na njihovom sajtu. Benefit za one koji se reklamiraju je u tome što se njihova reklama prikazuje korisnicima koji su slični njihovoj ciljnoj grupi.

Uglavnom su ove reklame u formi slika ili animacija koje privlače pažnju korisnika sa sadržaja sajta.

Video Ad kampanje

Youtube je takođe platforma za pretragu, pa pretraga na Youtube-u takođe treba da omogući vama kao korisniku da nađete ono što želite. Takođe, sa druge strane treba da omogući vama kao onome ko se reklamira, da se vaša reklama plasira korisnicima za koje se pretpostavlja da će biti zainteresovani da kliknu na tu reklamu.

Te reklame se pojavljuju obično u sred nekog sadržaja koji korisnik gleda neki klip i one su prisutne u besplatnoj verziji Youtube-a. U Premijum verziji nema reklama.

Shopping Ad kampanje

Još jedan tip Google Ad kampanje je Shopping Ad kampanja. Ove kampanje, kao i večina drugih tipova reklama, se prikazuju korisnicima u rezultatima pretrage (SERP) i uključuju detaljne informacije o nekom proizvodu, uključujući njegovu cenu i slike proizvoda. Možete da pokrenete shopping kampanju kroz Google Merchant Center, gde ćete ubaciti određene informacije o proizvodu, koje Google zatim povlači da bi kreirao shooping reklame.

Umesto da reklamirate svoj brend u celosti, shopping ads vam omogućavaju da promovišete određeni proizvod ili liniju proizvoda. Zato kada tražite određeni proizvod na Google-u, videćete reklame za rezličite brendove koje iskaču na vrhu i sa strane Google stranice pretrage.

Reklame se nalaze na vrhu, ali određene informacije o konkretnim proizvodima se pojavljuju sa strane.

Zaključak

Kao što ste videli, Google Ads je moćna platforma za upravljanje reklamama, koja vam pomaže da od svoje reklame izvučete maksimum i napravite što je moguće više konverzija/prodaje. U ovom tekstu smo objasnili sve što je neophodno da znate o ovom odličnom alatu, ali i kako da pokrenete svoju prvu Google Ads kampanju.

Ako već koristite Google Ads ali niste zadovoljni svojim rezultatima, saznajte kako da unapredite svoje Google Ads kampanje.

Nenad Mihajlović


Ostavite odgovor