Kako da proverite error logove u cPanelu Idi do glavnog sadržaja

Kako da proverite error logove u cPanelu

Ukoliko niste znali, cPanel ima opciju za proveru grešaka na vašem sajtu. U pitanju je opcija Errors, koja se nalazi u okviru sekcije Metrics u vašem cPanel nalogu.

U ovom tekstu ćemo objasniti kako da vidite vaše error logove i tako steknete uvid u eventualne greške na vašem sajtu.

Šta je error log?

Po definiciji koju daje cPanel, error log prikazuje poslednjih 300 grešaka na vašem sajtu. To može biti veoma korisno za pronalaženje prekinutih linkova ili problema sa nestalim fajlovima.

Čestom proverom ovih logova, možete na vreme identifikovati probleme sa sajtom i tako postići da vaš sajt radi bez problema.

To znači da kada neko poseti vaš sajt, server dobija zahtev od browsera posetioca. Kada posetilac postigne interakciju sa nekim delom vašeg sajta i tada dođe do neke greške, error log će zabeležiti taj datum, vreme, IP adresu, stranicu na kojoj je došlo do greške i slično.

Ove greške mogu da se pojave iz različitih razloga. Ovde ćemo navesti neke od razloga zbog kojih se one mogu javiti:

  • promenjen URL ili permalink stranice
  • fajl je obrisan ili mu je promenjen naziv
  • spam botovi pokušavaju da manipulišu URL-om
  • linkovi navigacionog menija su promenjeni bez redirekcije
  • stari URL-ovi su keširani u search engine-ima

Mnogi su razlozi zbog kojih vaš sajt može da ima greške. Dobra je praksa da često proveravate vaše error logove, kako biste rešili probleme sa web crawler-ima koji mogu da utiču na rangiranje vašeg sajta na Google-u, ali i na funkcionisanje vašeg sajta.

cPanel error log

Da biste videli error logove, ulogujte se na svoj cPanel nalog i potražite sekciju Metrics i u njoj ikonicu pod nazivom Errors.

Klikom na ikonicu Errors otvoriće vam se prozor kao na slici ispod.

Prikazaće vam se poslednjih 300 grešaka na listi grešaka, prikazanih u obrnutom hronološkom redu (od najnovije do najstarije)

Kako da čitate error log

Evo primera tipične greške u error logu. Postoji mnogo različitih tipova grešaka koje možete videti. Ispod je primer greške koja je nastala zbog fajla koji nije pronađen na sajtu:

Date and Time logged Type Visitor IP Address [Fri May 17 21:07:47 2013] [error] [client 122.96.59.103] Location of the Error File does not exist: /home/userna5/public_html/400.shtml, Domain Referrer referer: https://example.com/?m=200911

S obzirom da ovde možete videti samo poslednjih 300 grešaka, ukoliko želite da vidite neke starije greške, njih ćete morati da potražite u error_log fajlu koji se nalazi u root-u folderu (public_html) vašeg sajta.

Pronađite sekciju Files, a zatim kliknite na ikonicu File Manager.

Sada u stablu foldera sa leve strane pronađite root folder vašeg sajta (najčešće public_html folder) i u desnom prozoru će vam se pojaviti error_log fajl.

Unutar fajla možete da vidite svaku grešku koja je logovana u zasebnom redu. Prvo su prikazani datum i vreme kada je greška detektovana, a zatim i konkretna greška.

Desnim klikom na error_log fajl otvoriće vam se dostupan meni. Ukoliko želite samo da vidite sadržaj fajla, odaberite opciju view. Ukoliko želite da ga editujete, izaberite opciju edit.

Pored ovih dostupnih opcija, tu je i opcija da preuzmete fajl (Download), da promenite prava pristupa (Change Permissions).

Uvid u ove greške je važan, jer redovnom proverom error loga možete na vreme detektovati određene probleme u radu vašeg sajta i blagovremeno ih otkloniti.

Nenad Mihajlović


Ostavite odgovor