Kako da popravite grešku 504 Gateway Timeout Idi do glavnog sadržaja

Kako da popravite grešku 504 Gateway Timeout na vašem WordPress sajtu

Greška 504 Gateway Timeout je jedna od najčešćih HTTP 5xx grešaka sa kojima se kao vlasnik sajta možete susresti. Nažalost, iz ove greške nećete odmah moći da detektujete šta je konkretno problem. Zato ćemo u ovom tekstu pokušati da vam je objasnimo, da naučite kako da dijagnostikujete mogući uzrok, a zatim ga po mogućnosti i otklonite.

Šta je greška 504 Gateway Timeout?

Svaki put kada posetite web sajt preko vašeg browser-a, browser šalje zahtev web serveru na kojem je sajt hostovan. Server zatim procesira taj zahtev i šalje odgovor browser-u zajedno sa zahtevanim resursima.

Odgovor servera uključuje i jedan od mnogih HTTP status kodova. Naravno, nisu svi status kodovi greške. Na primer, status kode 200 OK znači da je server uspešno procesirao zahtev i da je sve u redu.

Klasa HTTP kodova pod 5xx znače da nešto nije u redu sa serverom i da je server to registrovao, ali iz nekog razloga ne može da obradi zahtev korisnika. Zato su kodovi koji počinju sa 5xx poznati i kao Server Error 5xx status kodovi.

Zvanično, pet kodova je navedeno pod klasom 5xx (500, 501, 502, 503, 504).

Jedna od poznatijih je greška 504 Gateway Timeout koja se manifestuje u različitim formama. Evo jedne od najčešćih situacija sa kojom se možete susresti:

Greška 504 Gateway Timeout je slična grešci 502 Bad Gateway, koja označava da je prvi server primio pogrešan odgovor od drugog servera (upstream server).

Varijacije greške 504 Gateway Timeout

Browser prikazuje grešku 504 Gateway Timeout baš kao i bilo koju drugu grešku. S obzirom da postoje različiti operativni sistemi, web serveri, browser-i i user agenti, ona se može pojaviti na više načina.

Ispod je nekoliko varijacija greške 504 na koje možete naići:

  • 504 Gateway Timeout
  • 504 Gateway Timeout NGINX
  • NGINX 504 Gateway Timeout
  • Gateway Timeout Error
  • Error 504
  • HTTP Error 504
  • HTTP Error 504 — Gateway Timeout
  • HTTP 504
  • 504 Error
  • Gateway Timeout (504)

Svi navedeni odgovori / greške, iako su različito nazvani, zapravo upućuju na istu 504 Gateway Timeout grešku.

Web serveri i web sajtovi mogu prilagoditi poruku koju šalju korisnicima.

Uticaj greške 504 Gateway Timeout greške na SEO

Sve 5xx greške sprečavaju učitavanje web stranice, što ih čini izuzetno bitnim za korisničko iskustvo. Između ostalog i Google uzima ove greške veoma ozbiljno. Ukoliko neka od tih grešaka potraje dugo vremena, to može čak da dovede do deindeksiranja web stranice iz rezultata pretrage.

Na primer, kada Google spider-i naiđu na grešku 503 Service Unavailable, oni će smatrati da je u pitanju privremeni problem sa sajtom, jer je to greška koja se najčešće javlja kada je omogućen maintenance mode na sajtu. Iz tog razloga će oni pokušati da kasnije ponovo pređu preko iste stranice.

Ipak greška 504 nije obavezno privremena. Ukoliko je vaš sajt nedostupan na nekoliko minuta, spider-i će u kratkom intervalu nekoliko puta pokušati ponovo da pređu preko njega i pokušaće da posluže stranicu iz njihovog keša.

Sa druge strane, ukoliko je vaš sajt nedostupan više sati, onda će Google smatrati da je greška 504 pokazatelj ozbiljnog problema na vašem sajtu, koji treba što pre da bude rešen. To može negativno da utiče na vaš SEO.

Uzroci greške 504 Gateway Timeout

S obzirom da je greška 504 prouzrokovana timeout-om između servera, problem verovatno nije prouzrokovan na strani vašeg uređaja, niti od strane vaše Internet konekcije. Ova greška najčešće znači da web server predugo čeka na odgovor od drugog servera. Može biti mnogo razloga za ovaj timeout: drugi server ne funkcioniše ispravno, ili je pretopterećen ili oboren i sl.

Kako da popravite grešku 504 Gateway Timeout?

Poželjno je da kod ove vrste greške detaljnije poznajete serversku stranu vašeg sajta (konfiguracija servera, hosting plan koji koristite, third-party plugine .. itd). S obzirom da je mnogo promenljivih potencijalno uključeno u ovaj problem, pa čak iako je to veoma retko, naša preporuka je da prvo pogledate da li postoji neki problem na klijentskoj strani. Kada otklonite svaku sumnju u problem sa te strane, onda možete da pređete na serversku stranu.

Pokušajte da osvežite web stranicu

Jedna od prvih stvari koje treba da uradite kada se susretnete sa greškom 504 Gateway Timeout je da sačekate par minuta i pokušate da ponovo učitate stranicu. Kod najvećeg broja browser-a ovo radite preko tastera F5. Da biste obrisali keš browser-a pre ponovnog učitavanja, pritisnite kombinaciju tastera CTRL + F5.

Možete odmah probati da učitate tu stranicu u nekom drugom browser-u. Ukoliko je u pitanju privremen problem, greška bi uskoro trebalo da nestane. Ukoliko problem potraje duže od nekoliko minuta, proverite prvo da li je sajt nedostupan samo vama ili je nedostupan i drugima. To možete proveriti pomoću online alata kao što su Down for Everyone or Just Me i Is It Down Right Now?

Reboot-ujte svoje mrežne uređaje

Ponekada uzrok greške 504 može da bude i u vašem modemu ili ruteru. Probajte da reboot-ujete taj uređaj kako biste rešili problem.

Proverite proxy podešavanja

Proxy server se nalazi između vašeg uređaja i Interneta. Najčešće se koristi da poveća online bezbednost, tako što prikriva privatne informacije (na primer: lokaciju uređaja) od web servera i web sajtova.

Iako je retko da proxy server prouzrokuje grešku 504, pogrešna podešavanja proxy servera mogu ponekad da je prouzrokuju. Možete da privremeno onemogućite proxy server i pokušate da ponovo učitate web stranicu.

504 gateway timeout

Naravno, ukoliko ste sigurni da ne koristite proxy server, onda slobodno preskočite ovaj deo. U suprotnom naša preporuka je da ipak proverite proxy podešavanja.

DNS problemi

Greška 504 Gateway Timeout može takođe da bude prouzrokovana i problemima sa DNS-om sa strani servera ili klijenta (ili na strani oba).

Najčešći razlog za problem sa DNS-om na strani servera je FQDN (fully qualified domain name), koji ne razrešava direktnu IP adresu ili DNS server ne šalje odgovor. Ovo se najčešće dešava kada ste tek migrirali svoj WordPress sajt na novi server ili host. Zato je važno da sačekate da se domenski DNS zapisi u celosti propagiraju, što može da potraje do 24 sata.

Možete da koristite besplatne alate poput whatsmydns.net , DNS Checker ili DNSMap da biste videli da li je vaš DNS propagiran svuda.

Za rešavanje DNS problema, možete probati da očistite (flush) svoj lokalni DNS keš. To je kao da čistite keš browser-a, s tom razlikom da ovde brišete DNS keš iz operativnog sistema.

Ukoliko koristite Windows, možete da očistite DNS tako što ćete otvoriti Command Prompt u uneti sledeće:

ipconfig /flushdns

504 gateway timeout

Ukoliko je sve prošlo kako treba, trebalo bi da nakon ovoga vidite poruku:

Successfully flushed the DNS resolver Cache

Ukoliko koristite LInux, onda proverite koja je komanda odgovarajuća za vašu distribuciju.

Na kraju, možete da probate da privremeno promenite DNS na strani klijenta. Podrazumevano, vaš ISP vam dodeljuje DNS servere automatski, ali vi možete privremeno promeniti vaše javne DNS IP-e.

Jedan od pouzdanih DNS servisa je Google Public DNS.

Privremeno isključite CDN za vaš sajt

Ponekad uzrok problema sa greškom 504 može da bude vaš CDN. Ako web server na kojem se nalazi vaš sajt nije dostupan, većina CDN-ova će pokušati da posluži celu stranicu iz svoje keš memorije. Ali većina CDN-ova neće podrazumevano omogućiti ovu opciju, jer je komplikovano keširati dinamički sadržaj nekog sajta.

Jednostavan način za rešavanje ovoga je da privremeno isključite CDN. Ukoliko koristite plugin koji povezuje vaš web sajt sa nekim CDN servisom, onda ga jednostavno možete privremeno deaktivirati i pokušati da ponovo učitate sajt.

Kada su u pitanju servisi kao što je Cloudflare, oni u svom dashboard-u imaju switch kojim možete privremeno isključiti CDN i ponovo usmeriti saobraćaj na nameservere vašeg hosting provajdera.

Nakon što isključite CDN ponovo pokušajte da učitate vaš web sajt. Na taj način ćete moći da utvrdite da li je problem do CDN-a ili do vašeg sajta / servera.

Oštećena WordPress baza

Uzrok greške 504 Gateway Timeout nekada može biti i oštećena baza vašeg WordPress sajta. Uglavnom se to odnosi na oštećene tabele ili fajlove.

Oporavak WordPress baze zavisi od ozbiljnosti problema. Neki plugini kao što je WP-DBManager mogu pomoći da dijagnostikujete probleme sa bazom i popravite ih.

Proverite plugine i teme na vašem sajtu

U najvećem broju slučajeva, third-party plugini i teme ne prouzrokuju grešku 504. Ipak, ponekad mogu da prouzrokuju timeout na serveru, što poserdno može da dovede do znatno sporijeg učitavanja sajta i do pojave greške 504.

U slučaju da sumnjate na neki plugin, najjednostavnije je da prvo pokušate da ga deaktivirate. Ukoliko ni to ne pomogne, pokušajte da privremeno deaktivirate sve plugine na vašem sajtu. Problem ne mora da dolazi uvek od nekog konkretnog plugina, već uzrok može da bude u nekompatibilnosti između dva ili više plugin-a. Zato probajte da isključite sve plugin-e, pa ako to pomogne, onda uključujte jedan po jedan, dok ne dođete do onog koji je uzrok problema. Tako ćete moći da otkrijete koji plugin prouzrokuje grešku 504.

Zaključak

Kao što ste videli, greška 504 Gateway Timeout može da se javi iz mnogo razloga. U ovom tekstu smo pokušali da objasnimo kako da prepoznate neke od mogućih uzroka ove greške i na koji način da je otklonite.

Neke od uzroka ćete moći da otklonite i sami, ali za neke će vam možda biti potrebna pomoć naše tehničke podrške. Ukoliko ste probali sva navedena rešenja, a i dalje nailazite na isti problem, napišite nam tiket, a mi ćemo pokušati da vam pomognemo da ga rešite.

Nenad Mihajlović


Ostavite odgovor