Kako da podesite Google Analytics za e-commerce sajt Idi do glavnog sadržaja

Kako da podesite Google Analytics za e-commerce sajt

Ukoliko imate e-commerce veb-sajt onda je važno i da podesite Google Analytics za e-commerce sajt. Već znamo da je Google Analytics moćan alat koji u velikoj meri može da pomogne da bolje razumete ko su posetioci vašeg veb-sajta, kakve su im navike, šta ih najviše zanima na vašem sajtu i još mnogo važnih i korisnih informacija.

Sve ovo postaje još bitnije ukoliko imate e-commerce veb-sajt, odnosno ukoliko preko vašeg sajta prodajete neku robu ili usluge.

U tom slučaju uz pomoć Google Analytics e-commerce izveštaja možete videti koji se proizvodi ili usluge prodaju najbolje, ili koje proizvode kupci najčešće gledaju. Takođe, možete videti i prihode po transakciji, broj proizvoda po transakciji, kao i još mnogo korisnih informacija.

Sve to za cilj ima da bolje razumete šta vaše kupce zanima i na koji način možete poboljšati konverziju odnosno prodaju.

Kao i u prethodnim tekstovima na temu Google Analytics, koristićemo testni nalog na Google Merchandise Store-u.

Kreirajte Google Analytics nalog i Tracking ID

Naš predlog je da za praćenje e-commerce transakcija kreirate novi Google Analytics nalog koji ćete koristiti samo za praćenje e-commerce sajta.

Ako niste sigurni kako to da uradite, pogledajte naš tekst Google Analytics – podešavanje naloga.

Omogućite podešavanja za e-commerce

Sada kada ste instalirali Google Analytics tracking code na vaš e-commerce sajt, potrebno je da omogućite e-commerce podešavanja u okviru Google Analytics. Idite na Admin → View Settings  → Ecommerce Settings. Sada aktivirajte opcije Ecommerce Settings i Enhanced Ecommerce Reporting.

e-commerce setup

Ovim ste aktivirali Google Analytics praćenje na vašem e-commerce sajtu. Sada je vreme da se pozabavimo malo podešavanjima na nivou ciljeva koje ćemo definisati već u sledećem koraku.

Šta zapravo merimo Google Analytics e-commerce ciljevima? Njima pre svega merimo koliko vaš sajt ispunjava određene zadatke. Recimo, zadatak (ciilj) kod jednog e-commerce sajta bi bio obavljanje online kupovine od strane kupca. Ovaj cilj nije sam po sebi definisan, već ga moramo sami definisati u podešavanjima u okviru Google Analytics.

Podesite ciljeve (goals)

Kada su u pitanju ciljevi, važno je znati da je moguće podesiti veliki broj ciljeva, pa je dobra praksa biti obazriv prilikom njihovog kreiranja. Želite da pratite samo ono što zaista ima smisla i što može zaista dati neku realnu sliku kada je u pitanju praćenje aktivnosti na vašem veb-sajtu.

Neki od primera ciljeva koje možete podesiti za e-commerce veb sajt su recimo:

  • Conversions by traffic source
  • Revenue
  • Abandoned cart
  • Traffic from direct, organic, referral, social, and email sources
  • Bounce rate
  • Time on site
  • Returning visitors

Ove kategorije su same po sebi dovoljno jasne, pa verujemo da nije potrebno da ih dodatno pojašnjavamo.  Na vama je da odaberete ciljeve koji nabolje odgovaraju prirodi vašeg online biznisa. Vrlo je verovatno da ćete za klasičan e-commerce sajt želeti da kreirate ciljeve kao što su Abandoned cart (da biste videli koliko ke kupaca napustilo stranicu pre kupovine), ili Conversions by traffic source (da biste videli iz kog online izvora saobraćaja je obavljena kupovina (konverzija)).

Biće dovoljno da na jednom primeru objasnimo kako da kreirate cilj (goal).

Kako da kreirate ciljeve

Kreiranje ciljeva u Gooogle Analytics je prilično intuitivno, pa nećete imati problem sa ih kreirate i podesite. Izaberite Admin → Goals a zatim unesite opis i detalje vezano za cilj koji želite da aktivirate i pratite njegovu realizaciju.

Od trenutka kada ste instalirali tracking code i kreirali ciljeve, imaćete mogućnost da putem različitih izveštaja pratite šta se to zapravo dešava na vašem e-commerce sajtu.

Mi ćemo u ovom tekstu pomenuti i kratko objasniti neke od njih, jer smatramo da je važno da ih upoznate i eventualno i vi koristite u analizi saobraćaja na vašem sajtu.

Google Analytics e-commerce izveštaji

Google Analytics ima čitav set e-commerce izveštaja kojima možete pristupiti preko putanje Reports → Conversions → Ecommerce. Sada ćemo se upoznati sa nekima od njih.

Ecommerce Overview

Ovaj izveštaj vam pruža uvid u podatke visokog nivoa kao što su revenue (prihodi), ecommerce conversion rates (procenat konverzije u odnosu na broj poseta), average order value (prosečni iznos porudžbine), marketing campaigns (marketing kampanje) i top sellers (proizvodi koji se najbolje prodaju). U principu je ovde sumirano sve ono što vam je za početak potrebno da imate uvid u predefinisanu metriku.

Ecommerce overview report

Shopping behavior

Ovaj izveštaj pomaže da bolje razumete put koji kupac obavi od posete vašem veb-sajtu do realizacije kupovine (konverzije). Na taj način ćete biti u mogućnosti da lakše pratite i bolje sagledate način na koji kupac dolazi do finalne transakcije i po potrebi izvršite eventualne promene koje će skratiti ili pojednostaviti put do konverzije.

Shopping behavior report

Checkout Behavior

Izveštaj koji se bavi delom procesa koji se odnosi isključivo na finalni korak pred konverziju. Uz pomoć ovog izveštaja možete detektovati eventualne probleme u tom procesu (npr. neka od stranica u checkout procesu se ne prikazuje dobro na mobilnim uređajima).

Checkout behavior report

Product Performance

Ovaj izveštaj vam pomaže da razumete na koji način se vaši proizvodi kotiraju u smislu kupovnih navika klijenata i prodaje tog proizvoda.

Product performance report

Sales Performance

Ovaj izveštaj vam daje uvid u vašu e-commerce prodaju po transakcijama i datumu.

sales performance report

Product List Performance

Uz pomoć ovog izveštaja ćete bolje razumeti na koji način se prodaju grupe proizvoda onako kako ste ih vi definisali na vašem veb-sajtu.

Product list performance report

Zaključak

Na kraju, imajte u vidu da svi navedeni Google Analytics e-commerce izveštaji ne mogu samo za sebe da vam pomognu da prodajete bolje, ali sigurno mogu da vam pomognu da razumete način na koji vaši kupci razmišljaju i da bolje razumete njihova interesovanja i navike. Osim toga, pomoćiće i da uočite neke tehničke nedostatke vašeg e-commerce veb sajta, kao recimo da li kupci imaju problem sa nekom stranicom jer ona nije u potpunosti prilagođena za mobilne uređaje, ili se sporo učitava.

Slobodno se igrajte ovim izveštajima i testirajte ih na svom sajtu. Ako budete imali nekih pitanja, napišite nam komentar, a mi ćemo se potruditi da što pre odgovorimo.

Nenad Mihajlović


Ostavite odgovor