Kako da optimizujete checkout flow na WooCommerce e-commerce sajtu Idi do glavnog sadržaja

Kako da optimizujete checkout flow na WooCommerce e-commerce sajtu

Jedan od najvažnijih elemenata korisničkog iskustva na e-commerce sajtu je tok plaćanja, odnosno checkout flow. Jednostavno rečeno, tok plaćanja je način na koji se utiče na kupce da prođu kroz različite faze procesa kupovine, koji se na kraju završava uspešnom prodajom. Pošto je tok plaćanja tako važan faktor u prodaji, od vitalnog je značaja da ga na vašem web sajtu optimizujete najbolje što možete.

Dobro osmišljen proces naplate olakšava kupcima da obave kupovinu, što dovodi do poboljšanih stopa konverzije i prodaje. S druge strane, loše optimizovan tok plaćanja će ograničiti prodaju, tako što će klijenti češće odustati od kupovine.

Dakle, kako možete da optimizujete tok plaćanja u vašoj WooCommerce prodavnici? U ovom tekstu ćemo pokriti sve što treba da znate o WooCommerce iskustvu plaćanja, uključujući i to kako različiti elementi toka plaćanja utiču na korisničko iskustvo, predstavićemo i neke strategije za poboljšanje toka plaćanja, kao i korisne plugine i ekstenzije koji mogu učiniti vaš tok plaćanja još boljim.

Šta je to Checkout Flow?

Checkout Flow se odnosi na korake koje kupac mora da preduzme da bi prešao put od početka procesa kupovine do kraja. Koncept toka naplate takođe obuhvata iskustvo korisnika tokom ovog procesa. Što je njihovo iskustvo kupovine lakše, to je vaš tok plaćanja bolji.

Uobičajene faze toka plaćanja uključuju:

  • Dodavanje proizvoda ili usluga u korpu za kupovinu
  • Navigacija do stranice za naplatu
  • Uređivanje korpe za kupovinu promenom količina ili uklanjanjem artikala
  • Unošenje informacija o klijentu kao što su detalji plaćanja i adresa za isporuku
  • Obrada plaćanja
  • Potvrda narudžbine.

Ove faze nisu nužno jedine u vašem toku plaćanja, ali čine okvir osnovnog procesa kupovine. Dodavanje previše faza može da prouzrokuje prekomerno komplikovanje vašeg toka plaćanja, što može dovesti do frustracije kupaca.

Zašto je tok plaćanja važan?

Tok plaćanja često stoji u direktnoj vezi sa vašim stopama konverzije i brojkama prodaje. Uređen tok plaćanja može dovesti do veće prodaje jer uklanja prepreke za kupca da dovrši kupovinu i poboljšava njegovo korisničko iskustvo. Ovo pozitivno iskustvo takođe može doprineti većoj lojalnosti kupaca.

Važi i obrnuto – spor, težak proces plaćanja ima negativan uticaj na vaše konverzije. Loše optimizovan tok plaćanja može dovesti do konfuzije ili frustracije kupaca jer utiče na njihovo korisničko iskustvo. Pored toga, što je duže potrebno kupcu da završi kupovinu, to je veća šansa da se predomisli i napusti svoju korpu.

Ako vaš web sajt ima loše dizajniran tok plaćanja, onda je takođe manje verovatno da će klijenti izabrati da ponovo kupuju kod vas u budućnosti, čak i ako na kraju završe svoju početnu kupovinu.

Kako Checkout Flow može da utiče na prodaju?

Vaš tok plaćanja uključuje različite faze i elemente, od kojih svi mogu uticati na prodaju i korisničko iskustvo na različite načine. Specifični aspekti toka plaćanja uključuju:

  • Navigacija po sajtu – Sajt sa jasnim izgledom i jednostavnom navigacijom olakšava kupcima da pronađu artikle koje žele, odu na kasu i završe prodaju. Konfuzan, složen izgled sajta povećava rizik od frustriranja kupaca, što dovodi do odustajanja od kupovine i manje verovatnoće ponovnih poseta.
  • Forme za plaćanje – Što više detalja zahtevaju vaše forme, to će duže biti potrebno vašim klijentima da završe kupovinu i veća je verovatnoća da će odustati od kupovine.
  • Upravljanje korpom – Ako kupci moraju da uređuju sadržaj korpe, jednostavno upravljanje korpom poboljšava njihovo iskustvo i povećava šanse da završe kupovinu. Nejasno upravljanje korpom ili nedostatak alata za upravljanje korpom (kao što su opcije količine) povećavaju verovatnoću da će kupac odustati od kupovine.
  • Obrada plaćanja – Brza plaćanja sa više opcija plaćanja povećavaju šanse za prodaju; ograničene mogućnosti plaćanja ili spora obrada će frustrirati kupce i mogu smanjiti šanse za buduću prodaju.
  • Informacije o cenama – Prikazivanje detalja o dodatnim troškovima kao što su isporuka ili porezi unapred znači da se vaši klijenti neće suočiti sa neprijatnim iznenađenjima pri plaćanju. Ako to ne uradite, klijenti mogu biti neprijatno iznenađeni kada roba stigne na naplatu, što znači da tada mogu odustati od kupovine.
  • Kreiranje naloga – Korisnički nalozi mogu da obezbede lakši tok plaćanja za ponovljene posete tako što čuvaju detalje korisnika i detalje o njegovim prethodnim kupovinama, porudžbinama itd. Međutim, zahtevanje kreiranja naloga pre kupovine može delovati kao prepreka koja sprečava kupca da dovrši kupovinu.

Strategije za optimizaciju toka naplate WooCommerce

Ključ optimizovanog toka naplate je da se proces kupovine učini što intuitivnijim. To može značiti mnogo različitih stvari, kao što je ubrzanje celokupnog procesa, pojednostavljivanje određenih elemenata toka plaćanja ili davanje klijentima veće kontrole tokom procesa plaćanja.

Na primer, jedan od načina da se ubrza proces kupovine je da omogućite plaćanje jednim klikom ili ekspresno plaćanje. To znači da umesto dodavanja artikala u korpu i ručne navigacije do stranice za plaćanje, kupcima se daje mogućnost da odmah kupe artikle sa stranica kataloga ili proizvoda. Ekspresno plaćanje znači da je manje verovatno da će kupci napustiti ili zaboraviti da završe kupovinu jer mogu odmah da kupe artikle uz malo truda.

Druga opcija je da pojednostavite svoje forme za plaćanje tako da zahtevaju samo osnovne, neophodne detalje potrebne za kupovinu. Uklanjanje nepotrebnih polja će olakšati put kupaca kroz proces plaćanja, što će dovesti do lakšeg protoka i boljeg korisničkog iskustva.

Čuvanje detalja klijenata za njihovu sledeću posetu je takođe odlična strategija za poboljšanje toka plaćanja za ponovne kupce. Jedan od načina da se ovo uradi je omogućavajući klijentima da kreiraju nalog da bi sačuvali svoje detalje i upravljali svojim porudžbinama.

Međutim, često je efikasnije tražiti od kupaca da otvore svoj nalog nakon kupovine, a ne pre toga. Zahtevanje kreiranja naloga pre kupovine produžava proces plaćanja. Sa druge strane, traženje od njih da otvore nalog nakon plaćanja je logičnije, jer su tada već uneli svoje podatke. Sve što će trebati je da uz te podatke dodaju i lozinku.

Plugini za optimizaciju toka plaćanja

Jedan od najboljih načina za optimizaciju toka plaćanja je korišćenje nekih od plugina i ekstenzija dostupnih za WooCommerce. Plugini mogu da dodaju sve vrste korisnih dodatnih funkcionalnosti koje nisu dostupne u standardnim WooCommerce prodavnicama, a mnoge od ovih funkcija mogu biti izuzetno korisne u optimizaciji toka plaćanja.

Sledeća lista uključuje neke od najboljih plugina koje možete da koristite za optimizaciju toka plaćanja na WooCommerce-u.

2Checkout za WooCommerce

2Checkout For WooCommerce je plugin koji dodaje različite opcije plaćanja vašoj WooCommerce prodavnici. Plugin omogućava vašoj prodavnici da prihvata plaćanja u 30 različitih valuta i takođe podržava 15 različitih jezika, što ga čini odličnom opcijom za WooCommerce prodavnice koje opslužuju međunarodne kupce.

Pored toga, 2Checkout omogućava prilagođene ikone prolaza za plaćanje, naslove i opise, omogućavajući vam da prilagodite svoj checkout flow kako god želite. Sve ove funkcionalnosti su odlične alatke za poboljšanje toka plaćanja, jer dodatne opcije plaćanja znače da se kupci neće suočiti sa poteškoćama pri plaćanju.

Custom Checkout Fields

Baš kao što mu ime sugeriše, plugin Custom Checkout Fields za WooCommerce vam omogućava da dodajete, uklanjate i menjate custom fields na vašoj stranici za plaćanje. Ovaj plugin nudi 19 različitih tipova polja, zajedno sa dodatnim opcijama kao što su ograničenja znakova, funkcije automatskog dovršavanja, opcije stila, opcije vidljivosti i opcije naknade.

Ova široka paleta WooCommerce prilagođenih opcija plaćanja može vam pomoći da pojednostavite proces naplate tako što će vam obezbediti da odjednom dobijete sve informacije koje su vam potrebne od svojih kupaca. Napredne opcije, kao što su opcije vidljivosti i naknade, takođe vam omogućavaju da prilagodite naplatu različitim tipovima proizvoda i klijentima pružate više transparentnosti u vezi sa cenama kako biste izbegli bilo kakve nesporazume sa klijentima.

WooCommerce Checkout Field Editor

Druga opcija za prilagođavanje polja za naplatu je ekstenzija Checkout Field Editor iz WooCommerce-a. Ova ekstenzija vam omogućava da dodajete, menjate i uklanjate polja na stranici za plaćanje, omogućavajući vam da prilagodite sekcije za obračun, isporuku i napomene o porudžbini.

Ova ekstenzija vam takođe omogućava da slobodno pomerate i menjate osnovna polja za plaćanje, omogućavajući vam da pojednostavite proces plaćanja na bilo koji način koji odaberete. To vam daje veću kontrolu nad informacijama koje vaše plaćanje zahteva od kupaca, što znači da ih možete slobodno prilagoditi imajući na umu optimalan tok plaćanja.

Express Checkout

Express Checkout za WooCommerce pomaže u smanjenju zastoja u toku plaćanja tako što pojednostavljuje i ubrzava plaćanje. Ovaj plugin nudi brojne funkcije za bržu i jednostavniju naplatu, uključujući:

  • Ažuriranje količine robe u realnom vremenu, omogućavajući kupcima da promene količine porudžbina bez ponovnog učitavanja stranice
  • Manje polja za odjavu, štedi vreme klijentima prilikom odjavljivanja
  • Optimizacija za mobilne uređaje, pružajući lakše iskustvo za mobilne korisnike
  • Ugrađeni procesor plaćanja, kompatibilan sa WooCommerce Payments, Stripe, PayPal-om i još mnogo toga kako bi klijentima pružio više opcija plaćanja

Ovaj plugin vam takođe omogućava da prilagodite logotip, font i boje koje se koriste na stranici za plaćanje, osiguravajući da se ona bolje uklapa u brend ostatka vaše prodavnice.

Sve ove funkcije čine Express Checkout korisnim alatom za brzo i lako pojednostavljivanje toka plaćanja.

Abandoned Cart Recovery

Ponekad, čak i ako je vaš tok plaćanja dobro optimizovan i pojednostavljen da omogući laku kupovinu, kupci će i dalje zaboraviti da završe kupovinu ili će napustiti vašu prodavnicu iz drugih razloga. Ovde dolazi u pomoć plugin pod nazivom Abandoned Cart Recovery.

Ovaj plugin vam omogućava da kreirate zakazane naknadne email poruke kako biste podsetili kupce na napuštene artikle u njihovoj korpi, motivišući ih da završe kupovinu. Takođe možete dodati kupone, kodove za popust i druge teasere u email-ove kako biste povećali šanse da se kupac vrati u napuštenu korpu.

Iako se ovaj plugin ne odnosi striktno na tok plaćanja, može pomoći da se minimalizuje uticaj bilo kojih elemenata vašeg toka koji nisu u potpunosti optimizovani, dajući vam mogućnost da brzo i lako podsetite kupce o njihovim odustalim kupovinama. To ujedno povećava šansu da se oni vrate kupovini, poboljšavajući vašu prodaju, kao i njihovo korisničko iskustvo.

Direct Checkout

Plugin Direct Checkout je još jedan alat koji pojednostavljuje proces plaćanja uklanjanjem određenih koraka i polja sa informacijama. Ovaj plugin dodaje opciju na svakoj stranici proizvoda da kupci krenu direktno na plaćanje, umesto da prvo posete svoju korpu.

Takođe vam daje mogućnost da uklonite nepotrebna polja sa vaše stranice za plaćanje i dodaje alate za upravljanje spiskom proizvoda za plaćanje tako da klijenti ne moraju da se vraćaju u korpu ako treba nešto da izmene. Pojednostavljivanje procesa plaćanja na ovaj način obezbeđuje bolje iskustvo za kupce, što znači da će brže i lakše doći do kupovine proizvoda iz prodavnice.

Zaključak

Kao što ste videli, optimizacija checkout flow-a je od suštinskog značaja za uspeh vaše WooCommerce prodavnice, jer efikasni i pojednostavljeni tokovi plaćanja osiguravaju da kupci završe kupovinu bez ikakvih prepreka ili frustracija. Loše optimizovani tokovi plaćanja mogu dovesti do napuštene korpe, izgubljene prodaje i manjeg broja ponovljenih kupaca.

Imajući u vidu sve prethodno pomenuto, korišćenje gore navedenih strategija i plugina je definitivno odličan način da povećate prodaju na vašem WooCommerce e-commerce sajtu.

Nenad Mihajlović


Ostavite odgovor