Kako da koristite Google Trends da unapredite SEO svog web sajta Idi do glavnog sadržaja

Kako da koristite Google Trends da unapredite SEO svog web sajta

Ako je vaše poslovanje vezano za Internet, onda već znate da je razumevanje i praćenje ponašanja vaše publike ključno za uspeh vašeg poslovanja. Postoji nekoliko online alata koji vam mogu pomoći u tome, a Google Trends je svakako jedan od napoznatijih. 

Ovaj besplatan alat pruža neprocenjive informacije o tome šta korisnici pretražuju u Google-u, kako se njihova interesovanja menjaju tokom vremena i kako različiti regioni utiču na način pretrage. 

Zato ćemo u ovom tekstu objasniti kako se Google Trends može koristiti u različite svrhe, uključujući istraživanje ključnih reči, planiranje sadržaja i SEO, a sve u cilju postizanja bolje vidljivosti i relevantnosti na internetu.

Koje sve informacije možete da dobijete iz Google Trends alata?

Ovaj alat vam pruža širok pregled onoga što je aktuelno u svetu pretrage, pomažući vam da pregledate najnovije podatke i pronađete ključne reči koje su povezane sa vašom nišom.

  • pronalaženje trendova u volumenu pretrage
  • pronalaženje relevantnih ključnih reči
  • upoređivanje različitih ključnih reči
  • pronalaženje trenutnih tema za blog sadržaj
  • analiza konkurencije
  • generisanje ideja za YouTube video sadržaj

Pronalaženje Trendova u Volumenu Pretrage

Google Trends omogućava jednostavno pronalaženje trendova u volumenu pretrage za ključne reči.

Ovo vam omogućava da vidite koliko ljudi pretražuje određenu ključnu reč tokom vremena. Na taj način možete odlučiti da li želite da koristite tu ključnu reč u sadržaju na vašem blogu.

Prateći volumen pretrage za različite ključne reči, dobićete uvid u ono što ljude trenutno zanima i identifikovaćete teme koje trenutno dobijaju na popularnosti.

Takođe možete koristiti Google Trends za istraživanje vaše niše i videti šta je popularno u vašoj industriji.

Na primer, ako razmišljate o otvaranju WooCommerce prodavnice koja prodaje stojeće stolove, možete koristiti Google Trends da saznate da li ljudi zaista pokazuju interesovanje za taj proizvod.

Na ovaj način možete izbeći donošenje odluka koje vam neće doneti profit i umesto toga se usredsrediti na niše koje imaju veće šanse za uspeh.

Da biste pronašli trendove u volumenu pretrage, posetite web stranicu Google Trends i unesite ključnu reč po vašem izboru u polje za pretragu.

Nakon toga, kliknite na dugme ‘’Explore’’ (‘’Istražite’’) da biste nastavili.

Google Trends će sada prikazati volumen pretrage ključne reči koju ste uneli, kao grafikon pod nazivom ‘’Interest over time’’ (‘’Nivo interesovanja tokom vremena‘’).

Odatle, možete čak odabrati region, kategoriju ili period vremena za volumen pretrage.

Na primer, ako želite da pronađete volumen pretrage ključne reči ‘’Hosting’’ u Srbiji prethodnih 12 meseci, možete koristiti padajuće menije da konfigurišete postavke.

Kada to uradite, grafikon trendova volumena pretrage će se prilagoditi prema tim postavkama.

Možete koristiti ove informacije za različite ključne reči i ciljanu publiku iz određenih regiona, za publiku koja govori određeni jezik i sl. Ovo će vam pomoći da odlučite da li je to niša o kojoj želite da pišete neki blog tekst ili ne.

Ako se termin pretrage kreće silaznom putanjom, tada ciljana niša možda nije relevantna, i biće teže prodavati proizvode i usluge ili privući korisnike putem blogova koji ciljaju tu ključnu reč.

Slično tome, ako termin pretrage svoj rast ostvaruje samo tokom određenih sezona, to znači da je u pitanju sezonska ključna reč koja će ostvarivati prodaju samo tokom određenog perioda godine.

Pronalaženje relevantnih ključnih reči

Još jedna važna funkcionalnost Google Trends-a je mogućnost pronalaženja ključnih reči koje su povezane sa ključnom rečju koju ste prvobitno pretraživali.

Na primer, ako ste koristili Google Trends da biste pretraživali ključnu reč ‘’Hosting’’’, alat će vam takođe prikazati druge relevantne termine koje možete koristiti u svom blogu.

Ovo može biti korisno za ciljanje šire publike i poboljšanje SEO-a vaše web stranice.

Da biste pronašli relevantne ključne reči u Google Trends-u, prvo ćete morati da unesete ključnu reč u polje za pretragu i kliknete na dugme ‘’Explore’’ (‘’Istražite’’).

Nakon što se volumen pretrage za ključnu reč prikaže na ekranu, treba da se spustite niže do sekcije ‘’Related querries’’ (‘’Srodni upiti’’).

Ovde ćete videti ključne reči koje su u porastu i povezane sa onom koju ste prvobitno tražili.

Alternativno, ako želite da vidite povezane ključne reči koje trenutno imaju trend, možete odabrati opciju ‘’Top’’(’’Najpopularniji’’) iz padajućeg menija na vrhu. Google Trends će zatim prikazati ove ključne reči, zajedno sa njihovim volumenom pretrage.

Ovo vam može pomoći da izaberete povezane ključne reči sa najvišim volumenom pretrage i dodate ih u svoje blog postove ili kreirate novi sadržaj oko njih.

Upoređivanje različitih ključnih reči

Pomoću Google Trends-a, takođe možete uporediti različite ključne reči kako biste pronašli onu koja ima veći volumen pretrage i koja je popularnija među vašom ciljanom publikom.

Ovo vam može pomoći da otkrijete kako se svaka ključna reč ponaša i da identifikujete onu savršenu koja će privući pažnju vaših korisnika.

Prvo, morate posetiti web stranicu Google Trends-a i pretražiti ključnu reč po vašem izboru. Kada se trendovi za tu pretragu učitaju na vašoj stranici, jednostavno unesite još jedan srodni termin pretrage u polje ‘’+ Compare’(‘’+ Uporedi’’).

Zatim će grafikon ‘’Interest over time’’ (‘’Nivo interesovanja tokom vremena’’) na stranici prikazati volumen pretrage za ove dve različite ključne reči.

Na osnovu grafikona, možete doneti odluku o tome koju ključnu reč ćete ciljati.

Ako i dalje niste sigurni koju ključnu reč da izaberete, možete skrolovati naniže do sekcije ‘’Compared breakdown by subregion’’ (‘’Prikaz poređenja prema podregionu’’), gde ćete videti volumen pretrage za obe ključne reči u različitim podregionima zemlje koju ste odabrali.

Sada možete doneti bolju odluku tako što ćete izabrati ključnu reč koja je popularnija u regionu gde većina vaše publike živi. Ovo može biti veoma korisno za lokalni SEO.

Pronalaženje aktuelnih tema za blog sadržaj

Pomoću Google Trends-a, takođe možete pronaći nove ideje za sadržaj na vašem blogu tako što ćete analizirati trenutno popularne teme.

Pisanjem o temama koje trenutno privlače veliki broj ljudi, možda ćete povećati posete vašem web sajtu i privući nove čitaoce. 

Da biste to uradili, posetite web stranicu Google Trends-a i prebacite se na tab ‘’Trends’’ (‘’Trenutno u trendu’’).

Alat će prikazati sve teme koje trenutno privlače pažnju na Internetu.

Takođe možete izabrati zemlju iz padajućeg menija kako biste pogledali teme koje su aktuelne u područjima gde se veći deo vaše publike nalazi.

Nažalost, podaci za Srbiju nisu dostupni, pa se nadamo da će se u budućnosti to promeniti.

Analiza konkurencije

Možete takođe koristiti različite funkcije u Google Trends-u kako biste analizirali rast vaših konkurenata.

Na primer, možete uporediti vaše konkurente sa vašim poslovanjem tako što ćete uneti oba imena preduzeća. Google Trends će vam tada prikazati grafikon koji detaljno prikazuje rast svakog pojma tokom vremena.

Zatim možete dalje analizirati zemlje u kojima su vaši konkurenti popularniji koristeći padajući meni na vrhu.

google trends

Takođe možete videti regione u kojima su vaši konkurenti popularniji tako što ćete skrolovati niže do odeljka ‘’Compared breakdown by subregion’’ (‘’Prikaz poređenja prema podregionu’’).

Čak možete preuzeti ovo poređenje klikom na dugme ‘CSV‘.

google trends

Da biste dalje analizirali svoje konkurente, jednostavno unesite ime njihove kompanije ili bloga u polje za ključne reči.

Kada to uradite, možete skrolovati naniže do sekcije ‘’Related querries’’(‘’Srodni upiti’’) da biste videli teme i ključne reči sa kojima su vaši konkurenti povezani.

google trends

Možete tada početi planirati kreiranje sopstvenog sadržaja koji cilja ove ključne reči i teme.

Koristite Google shopping podatke za oglašavanje svojih proizvoda

Ako vodite WooCommerce prodavnicu, možda biste želeli da svoje proizvode predstavite na Google Shopping-u. To znači da će vaši artikli biti prikazani u Google Shopping tabu i mogli bi se čak pojaviti na vrhu rezultata pretrage za određene ključne reči.

Google Trends vam može pomoći da osmislite kampanje za oglašavanje na Google Shopping-u i odlučite se za najbolje vreme za oglašavanje određenih proizvoda na toj platformi. Podaci takođe mogu reći kada je najbolje vreme da osmislite svoje marketinške kampanje.

Na primer, možete ostvariti veći broj prodaja prikazujući Google Shopping oglas za vaše jakne tokom zime. Korišćenjem plugin-a za pop-up prozore, takođe možete prikazivati vaše proizvode za zimu posetiocima na vašoj web stranici u isto vreme.

Da biste videli Google Shopping podatke, treba da unesete termin pretrage za proizvod na Google Trends web stranici. Kada se volumen pretrage za termin učita na ekranu, jednostavno odaberite opciju ‘’Google Shopping’’(‘’Google kupovina’’) iz padajućeg menija sa desne strane.

google trends

Nakon toga, Google Trends će prikazati popularnost proizvoda u Google Shopping-u koristeći grafikon ‘’Interest over time’’ (‘’Nivo interesovanja tokom vremena’’).

Takođe možete izabrati različite regione i vremenske periode da biste prikupili dodatne informacije o proizvodu.

google trends

Ako postoji veliko interesovanje za određenu vrstu proizvoda tokom određenih meseci, to je znak da biste trebali oglašavati svoj proizvod u tom periodu.

Generišite ideje za svoje YouTube video sadržaje

Ako imate YouTube kanal za svoj WordPress web sajt, takođe možete koristiti Google Trends da biste generisali ideje za svoje video sadržaje. Ovo će vam pomoći da kreirate YouTube video sadržaje o temama i ključnim rečima koje trenutno privlače pažnju na platformi.

Da biste to uradili, jednostavno unesite termin pretrage po vašem izboru na Google Trends web sajtu i sačekajte da se volumen pretrage učita na ekranu.

Nakon toga, jednostavno odaberite opciju ‘’Youtube search’’(‘’Pretraga na Youtube-u’’) iz padajućeg menija sa desne strane. Google Trends će sada prikazati volumen pretrage za tu ključnu reč na YouTube-u.

google trends

Ovo će vam pomoći da saznate da li je ključna reč koju ste pretraživali tema koja zanima korisnike ili da li je trend opao.

Takođe možete dobiti nove ideje za YouTube video sadržaj tako što ćete skrolovati naniže do ‘’Related querries’’ (‘’Srodni upiti’’). Ovde ćete pronaći više relevantnih ključnih reči i ideja koje možete koristiti za kreiranje YouTube video sadržaja.

Zaključak

Kao što ste videli Google Trends je alat koji omogućava pristup veoma korisnim podacima koji mogu pomoći da unapredite SEO svog web sajta, ali generalno i svoje online poslovanje.

Ovaj alat vam omogućava upoređivanje različitih ključnih reči, regija i vremenskih perioda, što pomaže u donošenju boljih odluka prilikom planiranja marketinških kampanja ili kreiranja sadržaja.

Ipak, kako biste maksimalno iskoristili Google Trends, važno je da redovno pratite promene u trendovima i prilagođavate svoju online strategiju, jer jedino na taj način možete ostvariti dugoročni benefit za svoje online poslovanje.

Nenad Mihajlović


Ostavite odgovor