Šta je Google Search Console Insights? - kreirajte bolji sadržaj za sajt Idi do glavnog sadržaja

Šta je Google Search Console Insights?

Možda još ne znate, ali Google je nedavno unapredio svoj poznati alat Google Search Console i pridružio mu novi alat pod nazivom Google Search Console Insights. Ovaj alat pomaže da bolje razumete kako posetioci dolaze do sadržaja na vašem sajtu i šta je ono što im je na sajtu najinteresantnije . Zato ćemo mi u ovom tekstu objasniti šta je Google Search Console Insights.

Novi alat zapravo nadograđuje postojeći Google Search Console alat sa novim informacijama koje nisu dostupne u dosadašnjoj verziji.

Šta je Google Search Console Insights?

Google Search Console Insights je novi metod prikazivanja podataka o organskom saobraćaju na vašem sajtu. Platforma je pre svega kreirana za one koji kreiraju i uređuju sadržaj na sajtu. Tačnije, Insights vuče podatke i iz Google Search Console i Google Analytics i smešta ih u jedan izveštaj koji prikazuje trendove, način na koji korisnici ostvaruju interakciju sa vašim sajtom i aktivnosti koje preduzimaju na sajtu.

Alat je kreiran tako da daje jednostavniji i više user-friendly prikaz u odnosu na Google Search Console. Ideja je da manje vremena posvetite analiziranju složenijih izveštaja koje inače možete pronaći u Google Analytics, odnosno da lakše i brže razumete na koji se način korisnici ponašaju na vašem sajtu.

Kako da pristupite Google Search Console Insights?

Vrlo jednostavno. Dva najjednostavnija načina su:

Preko postojeće Google Search Console, tako što ćete kliknuti na žuto polje u vrhu ekrana (Site analytics for content creators), ili direktno sa Isights stranice.

Ovde je prikazan pristup preko Google Search Console.

Moguće je da vaš Insights neće prikazati sve podatke koje bi mogao. U tom slučaju ćete na kraju ekrana videti ovu poruku:

Razlog tome može biti što još uvek niste povezali Google Search Console property sa Google Analytics property.

Napomena: Ukoliko ne koristite Google Analytics ipak ćete biti u mogućnosti da pristupite Google Search Console Insights, samo što će vam na raspolaganju biti manji broj podataka.

Da biste u potpunosti iskoristili sve što Insights nudi, potrebno je da povežete vaša dva naloga. Za to je potrebno da uradite sledeće:

  • U Google Analytics odaberite property za koji želite da uradite povezivanje
  • Kliknite na Settings u meniju sa leve strane (pri dnu ekrana)
  • Sa desne strane pronađite opciju Associations i kliknite na nju
  • Sada će vam se na vrhu ekrana pojaviti Connect a Google Analytics property to this property
  • Kliknite na Associate sa desne strane
  • Odaberite sada property za koji želite da izvršite povezivanje
  • Povezani nalog će se pojaviti pod stavkom Associated Services

Trenutno Google Search Console Insights podržava samo Universal Analytics tip properties-a (onaj kome ID počinje sa UA-). Ako imate neke properties koji koriste GA4, njih nećete videti na spisku u listi za povezivanje.

Kao što smo rekli, čak iako ne koristite Google Analytics moćićete da koristite Insights. Ipak, razlika u tome koliko podataka vam je dostupno u jednom i u drugom slučaju je zaista velika u korist Google Analytics.

Takođe, ukoliko već koristite Google Search Console, otvaranjem Insights prikazaće vam se spisak svakog sajta koji se nalazi u Google Search Console. Klikom na padajući meni birate koji sajt želite da vidite. Kada odaberete sajt, Insights će vam ponuditi opciju povezivanja tog sajta sa njegovim property u Google Analytics. Povezivanje se obavlja jednim klikom na ponuđeno dugme, nakon čega imate pristup kompletnom setu podataka koje Insights trenutno nudi.

Koje podatke vidite sa Google Search Console Insights?

Insights obezbeđuje podatke koji pokazuju:

  • Koji delovi sadržaja na vašem sajtu su najposećeniji i kakva im je tendencija u odnosu na prethodni period
  • Kako su ljudi došli do sadržaja na vašem sajtu
  • Šta su posetioci vašeg sajta tražili na Internetu pre nego su došli na vaš sajt

Pojašnjenje interfejsa

Interfejs Insights-a je veoma intuitivan i lako je snaći se u njemu. Dashboard prikazuje podatke koji se odnose na ceo vaš sajt. Za specifični set podataka možete odabrati bilo koju stranicu koja se pojavljuje u sekcijama “Recent Content” and “Most Popular Content”

Page Views

Ovaj izveštaj počinje sa pregledom (Site overview) vašeg sajta. Grafikon prikazuje koliko je vaša stranica (web sajt) imala pregleda u prethodnih 28 dana, kao i prosečno vreme koje su posetioci proveli na njoj.

New Content

Ova sekcija prikazuje sadržaj koji ste kreirali u poslednjih 28 dana.

Ukoliko niste ništa objavili u tom periodu, ova sekcija će biti prazna.

Most Popular Content

Poslednja sekcija u kategoriji Overview pokazuje najpopularniji sadržaj vašeg sajta. Ovde ćete pronaći 15 najpopularnijih stranica vašeg sajta tokom proteklih 28 dana. One su poređane po broju pregleda.

Ova sekcija takođe prikazuje prosečno vreme provedeno na svakoj stranici, kao i pregled najpopularnijih upita putem kojih su posetioci preko SERP-a (Google Search engine Results Page) došli do vašeg sajta / stranice.

Ukoliko izaberete neki od ovih segmenata, otvoriće vam se novi ekran sa detaljnim uvidom u podatke vezane za tu konkretnu stranicu.

Top Traffic Channels

Nakon Overview sekcije dolazi sekcija pod nazivom How People Find You. Prvi deo ove sekcije počinje sa prikazom kanala koji imaju najveći saobraćaj.

Tu su tri moguća kanala:

Organic Search – prikazuje organski saobraćaj koji dolazi direktno od search engin-a kao što su Google, Bing…itd

Direct – saobraćaj koji dolazi od klika na link koji se ne nalazi na search engine-ima ili na društvenim mrežama. Ovo može da podrazumeva direktan unos adrese u address bar browser-a, korišćenje bookmark-ova ili preko linka iz nekog drugog izvora (npr email).

Referral – saobraćaj koji dolazi od klikova na linkove sa drugih sajtova

Google search

Sledeća sekcija prikazuje 50 upita za pretragu (search queries) koji su doveli posetioce sa Google pretrage do vašeg sajta. Oni su poređani po broju puta koji su bili kliknuti u Google-u.

Uz svaki upit je prikazana i njegova prosečna pozicija. Podrazumevano ova sekcija je prikazana po najviše pretraživanim upitima (Most Searched Queries), ali iz padajućeg menija možete odabrati i prikaz po najpopularnijim upitima (Most Trending Queries). Ovaj prikaz pokazuje koji su upiti za pretragu imali najveći rast u odnosu na prethodni period (prethodnih 28 dana).

Referring links from other websites

Ovde je prikazana lista od 15 linkova koji vode sa drugih web sajtova na vaš sajt. Podrazumevano su prikazani najviše posećeni linkovi, ali se može odabrati i prikaz novih linkova (formiranih u prethodnih 28 dana).

Social Media

Posednja sekcija detaljnog Insights report-a pokazuje kako posetioci dolaze do vašeg sajta preko kanala društvenih mreža. Društvene mreže su rangirane po broju pregleda koji je generisan preko njih.

Ukoliko vam u bilo kom trenutku treba pojašnjenje u vezi sa prikazom u određenoj sekciji, kliknite na ikonicu diplomske kape koja se nalazi sa desne strane sekcije.

Zaključak

To bi ujedno bilo sve vezano za Google Search Console Insights alat. U ovom tekstu smo vam prikazali sve od izveštaja koji se u ovom trenutku nalaze u Insights-u. Verujemo da će se vremenom pojaviti novi broj izveštaja, pa ćemo po potrebi dopunavati ovaj tekst novim sadržajem.

Da li već koristite Google Search Console Insights? Kakvi su vaši utisci?

Nenad Mihajlović


Ostavite odgovor