Najčešći problemi koje možete imati sa Woocommerce plugin-om Idi do glavnog sadržaja

Najčešći problemi koje možete imati sa Woocommerce plugin-om

Postoji mnogo dobrih razloga da za svoju online prodavnicu koristite Woocommerce plugin. Prilično je lak za korišćenje i može se prilagoditi potrebama većine korisnika, pa je zbog toga i veoma zastupljen.

Iako je dobro dokumentovan, nekada pronalaženje uzroka problema i načina za njegovo rešavanje može prilično potrajati. Zato je dobro da znate neke osnovne tipove problema koje možete imati sa Woocommerce plugin-om. To vam može uštedeti značajno vreme i trud onda kada vam zatreba pomoć.

Konflikti između plugin-a

WordPress ima preko 50.000 plugin-a za različite namene i proširenja osnovnih fiunkcionalnosti WordPress-a. U praksi je često slučaj da na jednom sajtu postoji nekoliko aktivnih plugin-a.

S obzirom da su oni uglavnom razvijeni od strane različitih developera, nije neuobičajeno da povremeno dođe do konflikta između dva ili više plugin-a.

Ti konflikti se uglavnom relativno lako rešavaju i ne predstavljaju toliko veliki problem ukoliko imate samo prezentacioni sajt. Međutim ako imate e-commerce sajt (što je svakako slučaj kada koristite Woocommerce), onda to može da bude prilično veliki problem koji utiče na vašu online prodaju.

konflikt između plagin-a

Jedan od najlakših načina da izbegnete ovaj tip problema jeste da redovno ažurirate vaše plugin-e i temu koju koristite. Ovo naročito važi za Woocommerce, a posebno za veće nadogradnje ovog softvera koje realno mogu da izazovu dosta problema i konflikata sa drugim plugin-ima.

Takođe, ograničite upotrebu plugin-a samo na one koji su vam zaista neophodni. Preterana upotreba plugin-a često dovodi do konflikta, ali i do opterećenja servera, što prouzrokuje slabiji odziv istog tog servera i ujedno sporiji rad vašeg sajta.

Pored toga, naša preporuka je da nakon ažuriranja Woocommerce-a ažurirate i njegovu bazu podataka.

Da biste izbegli da nakon ovakvih ažuriranja dođe do problema na produkciji, naša preporuka je da ih uvek prvo primenite na testnom serveru. Ukoliko sve prođe kako treba, onda možete isto uraditi i na produkciji.

Pored toga, možete povremeno konsultovati i Woocommerce GitHub gde ćete naći neke od prijavljenih problema i rešenja za te probleme.

Problemi sa keširanjem

Keširanje može da bude veoma korisno upravo kod Woocommerce-a zato što e-commerce prodavnice generalno imaju veću bazu podataka od prezentacionih sajtova. Keširanje može da pomogne tako što će neke fajlove sačuvati lokalno u browser-u korisnika, što će generalno smanjiti opterećenje servera i u određenoj meri ubrzati učitavanje stranica.

Sa druge strane, iako keširanje može da bude korisno, može i da odmogne ukoliko je potrebno da određene elemente sajta isključite iz keširanja.

Na primer, proces za resetovanje korisničke lozinke neće raditi ukoliko login strane nisu isključene iz keširanja. Ukoliko te strane nastave da se keširaju, korisnici često neće moći da resetuju svoje lozinke, što može rezultirati njihovim lošim korisničkim iskustvom. Takođe, vama ova situacija može značiti dodatni pritisak korisnika na tehničku podršku i zagušenje help deska.

Problemi sa procesiranjem transakcija

Kada su u pitanju mogući problemi u radu Woocommerce-a, često to može biti problem upravo prilikom procesiranja transakcija. E-commerce je prilično složen sistem, koji podrazumeva postojanje nekoliko učesnika u procesu realizovanja platne transakcije.

Ukoliko korisnik plaća platnom karticom, to uključuje vaš Woocommerce sistem, payement gateway i neku processing kuću koja treba da upravlja razmenom poruka u sistemu platnih kartica. Ukoliko su u pitanju platne kartice iz Visa, MasterCard, AmEx kartičnih sistema, onda tu obavezno moramo uključiti i banku korisnika kartice.

autorizacioni tok e-commerce transakcije

Problem može nastati na bilo kojoj tački ovog sistema, pa je dobro znati gde potražiti uzrok problema.

Ako već posedujete e-commerce prodavnicu, onda verovatno već imate neko osnovno iskustvo u rešavanju sličnih problema. Važno je znati da payment gateway, odnosno banka u velikom broju slučajeva predstavljaju glavnu tačku komunikacije za rešavanje problema sa transakcijama.

S obzirom da u Srbiji najveći broj ozbiljnih e-commerce prodavnica ima za posrednika upravo neku od komercijalnih banaka, tehnička podrška banke najčešće i učestvuje u rešavanju tih problema. Takođe, možete očekivati da od banke dobijete detaljne instrukcije za parametrizaciju vaše e-commerce prodavnice, što može dosta da pomogne kasnije prilikom rešavanja problema.

Uglavnom se svi problemi sa transakcijama završavaju na relaciji banka – procesor. Ipak, ukoliko ste nedavno radili neku izmenu u vašem Woocommerce plugin-u ili ga ažurirali na neku noviju verziju, poželjno je da pre nastavka rada prvo uradite neku pilot transakciju na produkciji. Tako ćete znati da li sve funkcioniše kako treba i sačuvaćete se veće glavobolje u slučaju da nešto ipak krene kako ne treba.

Neki problemi kod plaćanja mogu nastati zbog loših podešavanja u okviru samog plugin-a, pa je dobra praksa da vodite evidenciju svih izmena koje mogu uticati na realizaciju transakcije platnom karticom.

Problem sa slanjem transakcionih email-ova

Ovaj problem spada u probleme koji se ne odnose direktno na Woocommerce. Generalno gledano, problemi sa email-ovima spadaju u česte probleme koji se javljaju pre svega na WordPress-u.

U slučaju e-commerce transakcije, većina korisnika očekuje da dobije email notifikaciju o izvršenoj porudžbini.

transakcioni email

Najčešći problem sa slanjem emailova koji se javlja kod Woocommerce transakcije jeste da ili korisnik ne dobije email notifikaciju o izvršenoj porudžbini, ili vlasnik sajta / administrator ne dobije email sa informacijom da je korisnik izvršio porudžbinu.

To ne znači da porudžbina nije izvršena, već da samo nije poslat / primljen email.

Kod rešavanja ovog problema pre svega je važno da utvrdite da li su ispravno podešene notifikacije. One se podešavaju u Woocommerce dashboard-u pod tabom Email.

Ukoliko je sve podešeno kako treba, a email-ovi i dalje ne stižu, može da bude problem u blokiranju email-ova od strane email provajdera kao što su Gmail ili Outlook. U tom slučaju može da pomogne instalacija nekog SMTP plugin-a.

Naša preporuka je WordPress SMTP plugin. On će omogućiti alternativni metod dostavljanja email notifikacija uz pomoć SMTP-a (Simple Mail Transfer Protocol).

Preopterećenje Woocommerce baze

Svi do sada navedeni problemi se mogu desiti i na tek instaliranom Woocommerce-u. Sa druge strane, problem sa preopterećenjem baze se uglavnom javlja tek nakon izvesnog vremena, kada baza podataka zaista naraste.

Pravi problem nastaje kada baza postane toliko velika da prevazilazi kapacitete vašeg hosting servera. U tom slučaju dolazi do usporavanja performansi vaše e-commerce prodavnice i pojave padova tog dela sajta.

Redovan monitoring i povremeno čišćenje baze su najbolja preventiva da do toga ne dođe.

preopterećena baza

Pored ovoga, problem sa preopterećenjem baze može doći i od nekih plugin-a koji mogu da brzo pretrpaju bazu različitim podacima. Na primer, plugin za nadzor logovanja je koristan za vođenje evidencije o svim logovanjima na sajt. Ovo je bez sumnje korisno kada treba rešavati eventualne probleme sa sajtom. Ipak, njegov backlog može postati toliko veliki da preoptereti bazu.

Ukoliko već koristite neki od takvih plugin-a, najbolje je da ga podesite da posle izvesnog vremena obriše stare logove.

Isto možemo reći i za bekap fajlove. Stariji bekap fajlovi mogu da preopterete i uvećaju bazu do te mere da uspore rad vašeg servera.

Sve što smo pomenuli za plugin za nadzor logovanja, važi i u ovom slučaju. Najbolje je podesiti da se stari bekap fajlovi posle izvesnog vremena brišu.

Zaključak

Iako neki od navedenih problema zaista mogu napraviti problem u radu vaše Woocommerce prodavnice, to ne treba da vas spreči da iskoristite sve prednosti ovog najpopularnijeg e-commerce plugin-a za WordPress.

Kada imate u vidu na šta treba da obratite pažnju, bićete spremniji da na vreme i prokativno reagujete i predupredite eventualne probleme u radu vašeg e-commerce sajta.

Nadamo se da smo bar malo pomogli u identifikaciji potencijalnih problema i načinu njihovog rešavanja.

Ukoliko ste se vi susreli sa nekim od problema koje ovde nismo naveli, pišite nam u komentarima vaše iskustvo i način na koji ste rešili taj problem.

Nenad Mihajlović


Ostavite odgovor