Vreme je da obratite pažnju na Core Web Vitals Idi do glavnog sadržaja

Vreme je da obratite pažnju na Core Web Vitals

Core Web Vitals je već postao jedan od najvažnijih faktora za rangiranje web sajtova. Još od prošlog marta ovaj metrički sistem je dominantan na Google-u i već je postao svojevrstan standard za merenje učinka sajtova. Zato ćemo u ovom tekstu pokušati da objasnimo zašto je vreme da obratite pažnju na Core Web Vitals.

Zašto ne možete više ignorisati Core Web Vitals

Prema nedavnom Chrome User Experience Report samo 31% web sajtova na Internetu je usklađeno sa sve tri metrike (first input delay (FID), largest contentful paint (LCP), and cumulative layout shift (CLS)), kada su u pitanju mobilni uređaji. To je samo 5% više u odnosu na leto 2020. godine, kada je Core Web Vitals postao zvanični alat za evaluaciju. Ipak usklađenost sa ovim metrikama nije nikada bila važnija nego danas.

Iako većina vlasnika sajtova smatra da će ove metrike dati bolje rezultate na desktop uređajima, to uošte ne mora da bude pravilo. Brojke iz Chrome User Experience Report-a pokazuju da od 1000 top sajtova na svetu, samo 59% ispunjava CLS standarde na desktop računarima. To je čak i niže od usklađenosti koja se za iste sajtove pokazuje čak 67% usklađenosti na mobilnim uređajima.

Rizik od iznenadnih promena

Čak i oni sa dobrim rezultatima, ne mogu sebi da priušte da budu opušteni. Tako čak i mala izmena na sajtu, kao što je dodavanje novog koda od strane developera, može da dovede do iznenadnog pada u rezultatima.

Zato je važno redovno pratiti pomenute metrike, da biste u slučaju naglih promena mogli na vreme da reagujete i otklonite uzrok problema.

Naviknite se da radite monitoring u realnom vremenu

Iako je Core Web Vitals već postao sveprisutna realnost, veliki broj vlasnika sajtova još uvek nije dovoljno upoznat sa ovim metričkim sistemom. Osim potrebe da se upoznate sa njim, obavezno preporučujemo i da paralelno sa tim uvedete monitoring rezultata u realnom vremenu.

Ovo je važno iz nekoliko očiglednih razloga:

Google ga preporučuje – Iako Google preporučuje svoju Search Console, isto tako napominje da je to samo površna analiza i da nije dovoljna za kompletno razumevanje ponašanja vašeg sajta na web-u.

Drugim rečima, Google preporučuje vlasnicima sajtova da za detaljniju analizu potraže neki detaljniji izveštaj (koji možete dobiti uparivanjem metrika iz Core Web Vitals-a).

Potrebno je da pratite korisničko iskustvo posetilaca vašeg sajta

Drugim rečima, potrebni su vam podaci iz realnog web okruženja. Ovi podaci vam pokazuju šta se tačno dešava sa vašim sajtom, uključujući i uticaje kao što su lokacija, tip uređaja koje posetilac sajta koristi, kao i kvalitet njegove mreže (konekcije).

Potrebni su vam podaci u realnom vremenu

Dok su Google-ovi alati bazirani uglavnom da istorijskim podacima, što znači da vlasnici sajtova moraju da sačekaju nekoliko nedelja da bi dobili ažurirane podatke, platforme za monitoring u realnom vremenu obezbeđuju te podatke odmah. Drugim rečima, vlasnik sajta može sa takvim podacima imati pravu sliku o tome šta se dešava na njegovom sajtu u trenutku dok posmatra izveštaj. Na taj način će moći da preuzme odgovorajuću asktivnost i izveši eventualnu korekciju, odmah, bez odlaganja i gubljenja dragocenog vremena.

Potrebno je da identifikujete neke specifične probleme

Mogućnost da odmah vidite da li je vaš sajt usklađen sa sve tri metrike koje sadrži Core Web Vitals, omogućava vam da brzo reagujete na neku situaciju. Detaljnim uvidom u svaku stranicu, browser, uređaj, mnogo je lakše detektovati i otkloniti svaki problem na sajtu.

Zaključak

Iako je Core Web Vitals već neko vreme važan alat za analizu web sajta, veliki broj vlasnika još uvek ne obraća dovoljno pažnje na njega. Naša je preporuka, da ako do sada već niste, odmah proverite rezultate vašeg sajta u ovom alatu i ubuduće redovno pratite kako se vaš sajt ponaša na web-u.

Nenad Mihajlović


Ostavite odgovor