Šta su WordPress tagovi? Idi do glavnog sadržaja

Šta su WordPress tagovi?

WordPress tagovi su specifični metapodaci koji se koriste za označavanje ključnih reči ili tema unutar objava na web sajtu. Oni vam pomažu da organizujete i kategorizujete sadržaj na vašem WordPress sajtu na način koji olakšava posetiocima da pronađu tačno ono što traže.

Na prvi pogled tagovi imaju neke sličnosti sa kategorijama, ali se zapravo značajno razlikuju. 

Razlika između WordPress kategorija i tagova leži pre svega u njihovoj funkciji koju imaju na sajtu: kategorije se koriste za širu organizaciju sadržaja na sajtu, dok se tagovi koriste za detaljnije označavanje i povezivanje članaka sa specifičnim pojmovima ili temama unutar tih kategorija, omogućavajući korisnicima precizniju navigaciju i pretragu sadržaja.

Dakle, tagovi se koriste za označavanje detaljnih ključnih reči ili tema u objavama, dok kategorije služe za organizaciju objava u šire definisane grupe ili tematske oblasti.

Da bismo što bolje objasnili ovu razliku, evo nekih konkrentnih primera:

Primer Taga

Tag: “Planinarenje”

U ovom slučaju “Planinarenje” je tag koji se dodaje pojedinačnoj objavi. Ako napišete blog post o svojem nedavnom planinarenju, možete dodati ovaj tag kako biste označili ključnu aktivnost u toj objavi. Ovaj tag je specifičan i direktno se odnosi na sadržaj objave.

Primer Kategorije

Kategorija: “Outdoor Aktivnosti”

U ovom slučaju, “Outdoor Aktivnosti” je kategorija. Svi vaši članci koji se odnose na aktivnosti na otvorenom, kao što su planinarenje, biciklizam, kampovanje, mogu biti deo ove kategorije. Kategorija je šira i obuhvata više sličnih aktivnosti.

Dakle, tag “Planinarenje” je specifičan i direktno se odnosi na jedan članak, dok je kategorija “Outdoor Aktivnosti” šira i obuhvata više članaka koji se bave različitim aktivnostima na otvorenom prostoru.

U praksi, tagovi se obično prikazuju ili pored ili ispod same objave. Korisnici koji kliknu na njih biće preusmereni na listu svih objava na vašem sajtu koje dele isti tag.

Recimo da ste hosting kompanija i želite da kreirate objavu o novim serverima. Vaši tagovi treba da istaknu informacije na stranici koje je povezuju sa sličnim sadržajem na vašem sajtu. Možda “VPS server” ili “deljeni hosting“.

Klikom na ove tagove, posetioci će biti preusmereni na listu stranica sa sličnim sadržajem. To može uključivati objave o podešavanju servera, instalaciji softverskog paketa za server ili čak održavanju servera – sve što može biti relevantno za interese korisnika.

Iako niste obavezni da kreirate tagove za objavu, ovi povezani elementi mogu poboljšati angažovanost posetilaca i vašu ukupnu optimizaciju za pretraživače (SEO).

WordPress tagovi vs. kategorije

WordPress tagovi, kao i WordPress kategorije, mogu se koristiti kako biste poboljšali upravljanje sadržajem. Osim toga, možete stilizovati WordPress kategorije kao što to radite sa tagovima.

Dakle, u čemu je razlika između ova dva pojma?

Mislite o tome ovako: Iako su tagovi i kategorije deo WordPress taksonomije – procesa klasifikacije stvari ili koncepata – tagovi su specifični, dok su kategorije široke. Kategorije su nešto u šta možete organizovati objavu, dok je tag samo preciznija oznaka sadržaja.

Takođe je važno napomenuti da su tagovi potpuno opcioni, dok su kategorije obavezne za svaku WordPress objavu. Ako ne dodelite kategoriju, objava će biti svrstana pod “neklasifikovano” (uncategorized). Ako se sve objave svrstavaju na ovaj način, vaš sajt može brzo postati neuredan.

Osim toga, kategorije možete organizovati u hijerarhiji. To znači da možete imati nadređenu kategoriju kao “serveri” sa podkategorijama poput “deljeni serveri” i “dedicated serveri” Ove podkategorije mogu biti praćene drugim setom specifičnijih kategorija, kao na primer “instalacija novog servera” ili “konfigurisanje servera”

S druge strane, tagovi nemaju ovakvu strukturu nadređene/porodične veze. Kao rezultat toga, oni se primenjuju na objave bez obzira na njihovu kategoriju. 

WordPress tagovi vs. meta tagovi

Takođe je vredno razjasniti razliku između tagova i meta tagova. Iako se reč “tag” pojavljuje u oba termina, oni su fundamentalno različiti.

  • Tagovi se koriste za kategorizaciju objava i stranica na vašem sajtu.
  • Meta tagovi se koriste za opisivanje samog sajta.

Meta tagovi se ne dodaju u detalje objava ili stranica. Umesto toga, dodaju se u WordPress header.php fajl u “themes” direktorijumu unutar vašeg wp-content foldera. Ovi meta tagovi mogu sadržavati opšte informacije o samom sajtu. To uključuje vrstu sadržaja koji sajt sadrži, kao i detalje kao što su kontakt informacije ili autorska prava sadržaja.

Za razliku od tagova, koje možete direktno dodavati objavama iz WordPress editora, meta tagove morate dodati ručno dodavanjem koda ili upotrebom WordPress plugina.

Iako pretraživači daju prioritet podacima iz meta tagova pri donošenju odluka o rangiranju i relevantnosti, oni su uglavnom zamenjeni specifičnijim rešenjima za taksonomiju, kao što su tagovi i kategorije stranica.

WordPress tagovi vs. ključne reči

Tagovi i ključne reči opisuju detalje sadržaja vašeg posta. Razlika se nalazi u tome gde se koriste.

Ključne reči su reči koje se nalaze u naslovu i telu vašeg posta i pomažu pretraživačima, kao što je Google, da identifikuju o čemu se radi u vašem sadržaju.

Ako izaberete ključne reči koje se često koriste prilikom pretrage sadržaja, proizvoda i usluga u vašoj industriji, možete povećati količinu saobraćaja sa pretrage koji dolazi na vaš web sajt.

Sa druge strane, tagovi su metapodaci. To znači da oni zapravo nisu deo sadržaja vaših postova, već su odvojeni delovi informacija koji opisuju vaše postove.

Za razliku od ključnih reči, tagovi se mogu prikazati na vašem web sajtu kako bi pomogli posetiocima da otkriju sadržaj na istu temu.

Kako dodati tagove u WordPressu

Korišćenje WordPress tagova je jednostavno:

1. Iz vašeg WordPress admin panela, kliknite na “Posts” a zatim “Add New”

2. Zatim, na desnom side bar-u, potražite sekciju pod nazivom Tags.

3. Unesite odgovarajuće tagove, svaki odvojen zarezom.

Iako možda imate nekoliko tagova na umu pre nego što napišete objavu, vredi se vratiti na polje za tagove nakon što završite kako biste dodali bilo koje druge relevantne tagove pre nego što objavite stranicu.

Ako niste sigurni koje tagove da koristite, WordPress uključuje opciju “izaberite iz najčešće korišćenih tagova” ispod polja za tagove, gde će biti predloženi neki od najpopularnijih tagova za objave. Čak i ako nijedan od ovih tagova ne odgovara vašoj objavi, mogu vam pružiti inspiraciju za bolju strategiju tagova.

Važno je napomenuti da, iako su tagovi bitni za klasifikaciju vašeg sadržaja, više tagova nije uvek bolje. Ovde je pravilo jednostavno: što relevantnije – to bolje.

Umesto toga, tagovi bi trebali pružiti vrednost tako što će pomoći posetiocima da brže pronađu relevantan sadržaj na vašem sajtu.

Dodavanje bloka sa tag cloud-om

Blok sa tag cloud-om je lista do 100 najčešće korišćenih tagova na vašim objavama. Klikom na određeni tag u oblaku tagova, korisnici će biti preusmereni na listu svih objava koje su povezane sa tim tagom. Ovo im olakšava istraživanje srodnih tema i otkrivanje više relevantnih informacija. Vašim posetiocima omogućava da na prvi pogled vide koje teme su najpopularnije i aktuelne na vašem sajtu.

Iz SEO perspektive, blok sa tag cloud-om takođe može biti od koristi za bolji SEO skor. Pomaže browser-ima da razumeju glavne teme i sadržaje vašeg sajta, što može poboljšati vidljivost i rangiranje vašeg sajta u rezultatima pretrage.

Da biste brzo dodali ovaj blok, kliknite na simbol + u gornjem levom uglu vašeg editora i otvorite meni sa blokovima koristeći traku za pretragu, kao na sledeći način.

Potražite i dodajte blok sa tag cloud-om, što će otvoriti prilagodljiv meni koji bi trebalo da izgleda ovako.

Što se tiče unapređenja SEO skora pomoću tagova, važno je imati u vidu da je najvažnija relevantnost.

Na primer, ako ste obavili istraživanje ključnih reči i otkrili da postoji mnogo pretraga za pouzdanim hosting serverima u vašem području, Iako biste mogli da pokušate da zahvatite ovu ciljnu grupu tako što ćete povezivati svaku objavu sa tagovima koji se odnose na hostig servere – čak i ako su stranice uglavnom usmerene na druge aspekte vašeg poslovanja – razdvojenost između sadržaja i konteksta neće doneti SEO napredak koji želite.

Umesto toga, ključno je stvarati sadržaj koji se prirodno uklapa u relevantne i specifične tagove. U slučaju pokušaja osvajanja SEO tržišta za hostig servere, to znači pisanje blogova i kreiranje resursa koji se bave konkretnim aspektima hostinga, a zatim istaknuti njihove zajedničke karakteristike putem tagova.

Ovo pruža dodatnu vrednost vašim posetiocima i omogućava algoritmima za SEO da povežu vaš sadržaj sa relevantnim pretragama.

Zaključak

Kreiranje dobrog WordPress sajta znači ujedno i korišćenje svakog dostupnog alata kako biste vremenom postigli što bolju angažovanost posetilaca i poboljšali SEO skor vašeg sajta.

Kada se pravilno koriste, WordPress tagovi mogu pomoći korisnicima da brže pronađu više sadržaja. Takođe ćete poboljšati ukupno rangiranje vašeg sajta za ključne reči i kreirati sadržaj usmeren na kontekst.

Nenad Mihajlović


Ostavite odgovor