Popularni alati za web analitiku Idi do glavnog sadržaja

Popularni alati za web analitiku

Ako ste vlasnik nekog poslovnog web sajta, onda vas sigurno zanima da li taj sajt generiše dovoljno konverzija i kako stoji u odnosu na konkurenciju?

Da bi ste došli do te informacije potrebno vam je sofisticirano softversko rešenje za web analitiku. Zato ćemo vam u ovom tekstu predstaviti neke od najboljih softvera za web analitiku i ujedno pomoći da izaberete rešenje koje najviše odgovara vašem poslovanju.

Sa podacima generisanim korišćenjem softvera za analitiku web sajta, moći ćete da saznate koliko posetilaca dolazi na vaš web sajt, koliko vremena provode tamo, koliki procenat njih se pretplati i nešto kupuje, i mnogo drugih korisnih informacija koje će vam pomoći da unapredite svoje poslovanje i na kraju povećajte svoj prihod.

Neki od najpolularnijih alata za web analitiku su:

Google Analytics

Google Analytics je daleko najveća platforma za web analitiku na svetu. On nudi i besplatne i plaćene alate koje mogu da ih koriste za bolje razumevanje kupaca i njihovog ponašanja. Bez obzira na granu industrije Google Analytics može da pruži potpuni uvid u to kako klijenti koriste sadržaj na vašem sajtu, odsnono da li su elementi i dizajn vašeg sajta u skladu sa dobrim korisničkim iskustvom i dizajnom (UX).

Ujedno Google Analytics nudi besplatan plan koji je savršen za mala i srednja preduzeća. Besplatni plan je prepun korisnih funkcija koje pokrivaju sve od analize podataka, izveštavanja, prikupljanja i upravljanja podacima, integracija i još mnogo toga.

Pored besplatne verzije postoji i plaćena premium verzija pod nazivom Google Analytics 360 koja savršeno odgovara većim preduzećima kojima je potrebno sve što Google Marketing Platform može da ponudi.

Google Analytics koristi sofisticirano mašinsko učenje koje pomaže korisnicima na više načina. Na primer, pomoću podataka generisanih iz analitike, možete meriti konverzije, ispitati najbolje sesije na svom sajtu i preneti ih u pametne ciljeve. Pametni ciljevi će vam pomoći da organizujete ponude, oglase i web sajt kako biste obezbedili maksimalnu konverziju. Sa veštačkom inteligencijom koja obrađuje vaše podatke, dobićete informacije o tome koji korisnici će najverovatnije izvršiti konverziju u svojim narednim sesijama.

Takođe, postoje različiti nivoi manipulacije podacima, praćenja i filtriranja, kao što su analiza toka, segmentacija, praćenje napretka na kontrolnim tablama i mnoge druge metode koje će vam pomoći da izvučete najbolje iz prikupljenih informacija.

Ključne karakteristike

  • Potpuni uvid u performanse — dobijte potpun uvid u učinak vašeg poslovanja i odgovorite na sva vaša pitanja o podacima.
  • Izveštavanje — primajte različite izveštaje o načinima na koje klijenti ostvaruju interakciju sa vašim web sajtom i aplikacijama.
  • Više tačaka pristupa podacima i alati za organizaciju — pomoću alata za filtriranje podataka i manipulacije možete lako da vizualizujete svoje podatke, prilagodite ih i segmentirate.
  • Upravljanje podacima i kontrola pristupa korisnika — Google Analytics omogućava lak uvoz podataka iz izvora drugih aplikacija i najviši nivo kontrole pristupa korisnika.
  • Implementacija podataka — zahvaljujući analitičkim alatima koji vam pružaju vredne informacije, možete primeniti nalaze da biste konfigurisali svoj web sajt i aplikacije.
  • Jednostavna integracija — Google Analytics savršeno funkcioniše sa drugim Google rešenjima.
  • Google Analytics je uglavnom besplatna platforma dostupna za sve, ali postoji i plaćena verzija sa još više funkcija i karakteristika za naprednije korisnike.

Besplatan plan

Google Analytics je besplatna platforma dostupna za sve i nudi više alata, kao što su uvoz podataka, kreatori URL-ova, više opcija integracije i još mnogo toga.

Google Analytics 360

150.000 dolara godišnje. Plaćeni plan uključuje sve funkcije iz besplatnog plana, kao i neuzorkovane izveštaje, BigQuery izvoz, pripisivanje zasnovano na podacima i mnoge druge dodatne forme za izveštavanje.

Similarweb

Similarweb koristi više metodologija u svom pristupu analizi i prikupljanju podataka kako bi korisnicima omogućio bolje razumevanje svojih kupaca.

U pitanju je jedinstvena platforma za analizu podataka koja prikuplja informacije o učinku, saobraćaju i drugim aspektima web sajta iz stotina različitih izvora i kombinuje ih u jedan skup podataka.

Sa tim skupom podataka specifičnih za poslovanje, klijenti mogu dobiti različite nivoe uvida u ponašanje potencijalnih klijenata i posetilaca web sajta i najsveobuhvatniju analizu učinka njihove aplikacije ili web sajta.

Similarweb-ov tim iskusnih matematičara i drugih naučnika podataka obrađuje podatke pomoću algoritama mašinskog učenja da bi dobio modele predviđanja i procene budućih akvizicija kupaca.

Ova platforma pruža klijentima priliku da vide trenutne trendove u industriji i koje strategije se mogu koristiti za povećanje ukupnog uspeha i prihoda. Takođe, Similarweb alati za analitiku web sajta procenjuju efikasnost akvizicije kupaca od konkurencije tako da možete da napravite neophodna poređenja i vidite koje prakse se mogu primeniti u vašem poslovanju i gde se mogu napraviti dalja poboljšanja.

Postoje različita rešenja koja Similarweb nudi u zavisnosti od toga šta želite da postignete. Bilo da se radi o rastu vašeg poslovanja kroz marketinška rešenja, ili za sticanje više informacija o vašoj konkurenciji i industriji u celini kako biste mogli da donosite najbolje strateške odluke, ili jednostavno poboljšate svoju prodaju, Similarweb ima rešenje za vas.

Ključne karakteristike

  • Merenje saobraćaja i angažovanja — pomaže vam da vidite kako vaše poslovanje napreduje u odnosu na konkurenciju i koliko vremena vaši posetioci provode na vašem web sajtu, broj prikaza stranica po sajtu itd.
  • SEO i PPC — daju vam uvid u vaše organske i plaćene ključne reči i koliko saobraćaja one generišu.
  • Marketinška strategija — upoređuje različite podatke o marketinškim kanalima da bi optimizovala vaše marketinške strategije.
  • Analiza toka — pomaže vam da saznate više o curenju toka i metrikama učinka koje pružaju informacije o tome koji marketinški kanali pružaju najviše stope konverzije
  • Similarweb nudi besplatan plan koji vam daje priliku da testirate uslugu pre nego što pređete na plaćenu verziju i dobijete još više od platforme.

Besplatan plan

Besplatni plan sa Similarweb-a vam daje tri meseca podataka o web saobraćaju, nakon čega sledi mesec podataka za mobilne aplikacije i pet rezultata po metrici.

Enterprise

Cena na upit. Preduzeća koja žele kompletnu verziju platforme mogu uživati u neograničenim rezultatima po metrici, do 28 meseci podataka za mobilne aplikacije, pristupu globalnim podacima i podacima specifičnim za zemlju, analizi ključnih reči i još mnogo toga.

Cene za plaćeni program zavise od usluga koje želite da koristite, veličine vašeg poslovanja i mnogih drugih faktora. Ono što obično ima petocifrenu cenu plaća se na godišnjem nivou. Morate da kontaktirate korisničku podršku na Similarweb-u za određene detalje i cene za vaše poslovanje.

Matomo

Matomo je alatka za web analizu koja svojim korisnicima daje potpunu kontrolu nad svim podacima generisanim na njihovoj platformi.

Matomo je trenutno prisutan u preko 190 zemalja i sa preko milion aktivnih korisnika. To je moćan alat koji vam omogućava da pratite celokupno putovanje korisnika na vašoj web lokaciji.

Jedna od najvećih prodajnih tačaka Matoma je da ne samo da je platforma bogata funkcijama, već i činjenica da Matomo omogućava korisniku da ima 100% kontrolu podataka i potpuno vlasništvo i zaštitu svih osetljivih podataka. To znači da nijedna treća strana nikada neće dobiti pristup vašim osetljivim podacima jer će sve informacije biti uskladištene na vašim serverima uz lokalno Matomo rešenje. Čak i ako se odlučite za Matomo cloud, i dalje ćete biti jedini vlasnik podataka i Matomo nikada neće prodati vaše podatke trećim licima.

Matomo analitika je u skladu sa najstrožim zakonima o privatnosti, kao što su GDPR, HIPAA, CCPA i PECR, tako da ne morate da brinete o pravnim pitanjima. Takođe, Matomo je alatka koja nudi opcije da prilagodite funkcije platforme potrebama vašeg poslovanja.

Kompletan paket analitike web sajta iz Matomo-a svojim korisnicima pruža prilagođeno izveštavanje, praćenje događaja i skup drugih alata koji dovode do boljih stopa konverzije, kao što su toplotne mape, analiza toka, snimanje sesije, A/B testiranje i još mnogo toga.

Ključne karakteristike

  • Ultimativno praćenje posetilaca — ova funkcija daje korisnicima potpun pristup celokupnoj istoriji radnji koje su preduzeli posetioci sajta, od njihove lokacije, uređaja koje su koristili, njihovog browsera, do vremena provedenog na vašem sajtu, obrazaca ulaska i izlaska posetilaca, i još.
  • Snimci sesije — snimanje sesije omogućava vlasnicima da vide svoj web sajt sa tačke gledišta posetilaca i reprodukuju interakcije da bi videli, na primer, koliko klikova je potrebno za navigaciju do određenog odeljka web sajta.
  • Modeli višestrukih atribucija — daju procenu marketinških kanala i njihovog uspeha.
  • Uvoz Google analitike — uvezite istorijske podatke Google analytics-a u Matomo.
  • Zbirno izveštavanje — zbirno izveštavanje objedinjuje podatke sa više sajtova i aplikacija u jedan nalog.
  • SEO ključne reči — maksimiziranje SEO napora sa pravim ključnim rečima.
  • Toplotne mape — saznajte koliko daleko po stranici skroluje većina posetilaca, gde kliknu i još mnogo toga.
  • Postoji 21-dnevni besplatni probni period za svakog novoregistrovanog korisnika, tako da možete testirati Matomo pre nego što se odlučite za plaćeni plan. Cena plaćenih planova zavisi i od oblika korišćene platforme i mesečnog saobraćaja (pregledi stranica kreću od 50.000 do 50 miliona i više). Što je veći broj korišćenih funkcija i mesečni saobraćaj na vašim sajtovima, to je veća cena.

Osnovni plan za hostovanje u cloud-u

19 dolara mesečno. Etička web analitika, dobra za 3 web lokacije, 3 člana tima i 6 meseci čuvanja neobrađenih podataka.

Poslovni plan za hostovanje u cloud-u

29 dolara mesečno. Etička web analitika, dobra za 30 web sajt, 30 članova tima i 24 meseca čuvanja neobrađenih podataka.

Enterprise plan za hostovanje u cloud-u

Ovaj plan uključuje prilagođena ograničenja i funkcije.

Matomo on-premise

Besplatno skidanje. Ovaj plan vam omogućava da besplatno sami hostujete Matomo analitiku uz plaćene dodatne premium funkcije.

Matomo za WordPress

Besplatno. WordPress plan je besplatan za korišćenje sa besplatnim premium funkcijama i bez ograničenja podataka.

Finteza

Finteza je analitičko rešenje zasnovano na oblaku koje pruža naprednu analitiku web saobraćaja u realnom vremenu.

Finteza isporučuje sveobuhvatno rešenje za analizu web saobraćaja koje pomaže preduzećima da bolje razumeju ponašanje korisnika i efikasnije upravljaju reklamnim kampanjama. Finteza pomaže web sajtma da se pozabave nekim od najvećih problema u analizi web saobraćaja.

Kao primer kako Finteza pomaže, detektor botova će prepoznati loš saobraćaj i identifikovati potencijalne prevarante i hakere, tako da će vaše informacije biti zasnovane isključivo na stvarnim podacima.

Takođe uz Finteza, možete prilagoditi tokove konverzije i kreirati tokove za bilo koju željenu stranicu, izvor, UTM oznaku i još mnogo toga. Sa ovim opcijama prilagođavanja, imaćete detaljnu analizu ponašanja vaše publike u bilo kojoj fazi.

Štaviše, Finteza daje detaljne izveštaje o karakteristikama vaše publike, počevši od tipa uređaja i modela koji koriste prilikom pregleda vašeg sajta, provajdera, IP adrese, pretraživača, geografske lokacije i jezika, bez narušavanja njihove privatnosti.

Na kraju, ali ne i najmanje važno, jeste činjenica da Finteza ne vrši uzorkovanje podataka, tako da su svi rezultati koje dobijete tačni i obrađeni.

Ključne karakteristike

  • Analiza publike na 15 parametara — izvori poseta, UTM parametri, adrese stranica i još mnogo toga.
  • Detaljno izveštavanje u realnom vremenu — dobićete detaljnu analitiku posetilaca u realnom vremenu.
  • Nema bot saobraćaja — detektor botova prepoznaje loš saobraćaj i pronalazi njegov izvor Analitika stranice — pratite saobraćaj na stranici i uporedite nalaze.
  • Prilagođeni tokovi prodaje — kupci mogu da vizuelizuju sve podatke u obliku toka i vide gde se mogu poboljšati.
  • Svaki novi klijent dobija besplatnu probnu verziju od 30 dana od Finteze. Nakon toga, mogu se odlučiti za plaćeni plan.

Plaćeni plan

25 dolara na 100.000 jedinstvenih korisnika mesečno. Plaćeni plan za analitiku web sajt i aplikacija je 25 dolara mesečno, a dolazi sa ugrađenim detektorom botova, 15 vrsta izveštaja o publici i prodajnim tokovima zasnovanim na događajima.

Crazyegg

Crazyegg je platforma za analizu ponašanja posetilaca kako bi se pomoglo web sajtovima da poboljšaju UX i na kraju povećaju povraćaj ulaganja i stope konverzije.

Crazyegg je poznat po svojim alatima za toplotno mapiranje i snimcima sesija koji su kamen temeljac njihove analize web stranice. Međutim, ono što je još bolje je to što Crazyegg takođe omogućava klijentima da pokreću A/B testove koji im pomažu da poboljšaju dizajn svojih web sajtova i celokupno korisničko iskustvo.

Glavni cilj Craziegg-a je da pomogne vlasnicima sajtova da razumeju kako se njihovi posetioci kreću po sajtu i koliko vremena tamo provode. Alat takođe pomaže da se identifikuju i isprave sve slabosti tako da se posetioci mogu pretvoriti u lojalne kupce.

Kroz vizuelne izveštaje, pojedinačne snimke sesije i druge alate, Crazyegg vam donosi vredne uvide koji će vam pomoći u optimizaciji vašeg sajta.

Štaviše, Crazyegg je otvoren za integraciju sa drugim platformama, kao što su Drupal, Google Tag Manager, Joomla i niz drugih, što proizvodi dodatnu vrednost.

Ključne karakteristike

  • Toplotne mape i mape za pomeranje — toplotne mape i mape za pomeranje omogućavaju klijentima da prate aktivnosti korisnika na stranici, gde kliknu, koliko daleko skroluju, kako vide CTA-ove i još mnogo toga.
  • Izveštavanje o snimcima — digitalni snimci toplotnih mapa i mapa pomeranja za bolje razumevanje ponašanja korisnika.
  • Snimci sesija — snimci čitavih sesija korisnika radi lakšeg razumevanja obrazaca ponašanja.
  • A/B testiranje — stavite informacije i uvide prikupljene iz toplotnih mapa i snimaka sesije na testiranje.
  • Demo kontrolna tabla — potencijalni klijenti mogu da vide demo verziju Crazyegg kontrolne table i vide kako funkcioniše cela platforma.
  • Nakon 30-dnevnog besplatnog probnog perioda, preduzeća se mogu odlučiti za jedan od pet dostupnih plaćenih planova. Svaki plan ima jedinstvene karakteristike, tako da kupci mogu izabrati onaj koji najbolje odgovara njihovom preduzeću.

Osnovni plan

24 dolara mesečno. Osnovni plan uključuje praćenje podataka na sajtovima sa do 30.000 pregleda stranica mesečno i 100 snimanja. Ne postoji ograničenje za broj web sajt koje želite da pratite, a svi snimci se čuvaju 3 meseca. Sa ovim planom dobijate neograničen broj A/B testova.

Standardni plan

49 dolara mesečno. Standardni plan ima sve što nudi Osnovni plan i još mnogo toga. Možete pratiti saobraćaj na neograničenom broju sajtova sa do 75.000 pregleda stranica mesečno. Može se napraviti do 500 snimaka, koji se čuvaju godinu dana. Takođe možete da uradite neograničen broj A/B testova i izmena.

Plus plan

99 dolara mesečno. Plus plan omogućava korisnicima da prate aktivnosti na neograničenom broju sajtova sa do 150.000 pregleda stranica mesečno. Može se napraviti do 1.000 snimaka koji se čuvaju 2 godine. Ne postoji ograničenje za broj A/B testova i izmena koje korisnici mogu da izvrše.

Pro plan

249 dolara mesečno. Pro plan je savršen za veća preduzeća koja žele da prate saobraćaj na svim svojim sajtovima sa do 500.000 pregleda stranica mesečno. Može se napraviti do 5.000 snimaka i njihov rok trajanja je 2 godine. Korisnici Pro plana takođe dobijaju prioritetnu podršku.

Prilagođeni plan

Crazyegg takođe nudi prilagođeni plan za one kojima je jednostavno potrebno više. Ovaj plan vam omogućava da izaberete bilo koji broj opcija i alata koje Crazyegg nudi.

Kako odabrati pravi softver za web analitiku

Sa toliko mnogo softverskih rešenja za web analitiku, nije baš jednostavno izabrati ono koje bi bilo najbolje za vaše poslovanje. Niko ne želi da prolazi kroz proces implementacije softverskog alata samo da bi shvatio da on nije dovoljno dobar i da ne zadovoljava potrebe vašeg poslovanja. Evo čega treba da budete svesni kada birate pravi softverski alat za vas.

Prepoznajte svoje potrebe

Prva stvar koju treba da rešite je šta tačno želite da pratite. Ako dobro razumete svoje proizvode i kupce, potrebno je da odredite tip podataka koji odgovara vašim potrebama.

Razmotrite potrebne funkcionalnosti

Opšte pravilo je da je najbolji softver za analizu onaj sa najviše funkcija. Iako je ovo u izvesnoj meri tačno, još je važnije imati softverski alat za web analitiku koji nudi funkcije koje su vam potrebne za vaš projekat i saobraćaj koji želite da pratite.

Možete čak i da napravite listu funkcionalnosti koje smatrate neophodnim, kao što su tokovi, izveštavanje u realnom vremenu, a zatim potražite deo softvera koji to nudi.

Obratite pažnju na cenu

Većina vlasnika preduzeća pažljivo odlučuje o budžetu, a skupa softverska rešenja za web analitiku često ne mogu da nađu svoje mesto na listi planiranih troškova. Međutim, ovi alati su od suštinskog značaja za povećanje stope konverzije i poboljšanje korisničkog iskustva.

Da li je softver prilagođen mobilnim uređajima?

Mnoštvo softverskih rešenja za web analitiku dizajnirano je samo za korisnike desktop računara. Ako ste kompanija koja se oslanja na mobilna rešenja, potrebno je da pronađete softverski alat koji odgovara vašim željama.

Koji alat za web analitiku vi koristite? Podelite sa nama i sa drugim čitaocima vaša iskustva.

Nenad Mihajlović


Ostavite odgovor