kako napraviti poslovnu facebook stranicu za firmu Idi do glavnog sadržaja

Kako napraviti poslovnu Facebook stranicu

Ako ste započeli neki privatni posao, onda je važno da znate i kako napraviti poslovnu Facebook stranicu. Verujemo da većina vas već ima i korisiti Facebook privatno, ali to često nije dovoljno da biste znali kako podesiti Facebook za potrebe vašeg posla.

Zašto je važno da imate poslovnu Facebook stranicu?

Pre svega zato što je Facebook jedna moćna društvena mreža, sa svojih skoro 2.5 milijarde mesečnih korisnika i oko 1.6 milijardi ljudi koji se dnevno loguju na svoj Facebook nalog. Gotovo da ne postoji osoba koju poznajete, a da nema svoj privatni Facebook nalog. Vrlo je verovatno da svaki vaš kupac ili potencijalni kupac, takođe ima svoj Facebook nalog.

Ukoliko je kojim slučajem vaš posao okrenut i online prodaji, onda tim pre Facebook može da bude odličan kanal za prezentovanje vaših proizvoda ili usluga.

Pored toga, osim toga što je najveća društvena mreža, Facebook je ujedno i jedna moćna marketinška platforma, putem koje možete veoma precizno plasirati svoju marketinšku poruku samo onima koji predstavljaju vašu ciljnu grupu. Na taj način možete pametno iskoristiti svoj budžet za marketing i platiti manje novca za bolji učinak reklame.

Imajte u vidu da korišćenje privatnog naloga za prezentovanje svog biznisa nije dobra ideja, jer ne želite da mešate privatne informacije i privatne postove sa onima koje se odnose na vaš brend i posao. To samo može da šteti vašem poslu. Zato ćemo ovom i narednom testu objasniti kako napraviti dobru poslovnu Facebook stranicu.

Pre nego krenemo na podešavanja važno je da napomenemo da Facebook dozvoljava da konvertujete svoj privatni nalog u poslovnu stranicu, ali taj način ima nekih mana pa ga mi ne preporučujemo.

Ukoliko ipak želite da to uradite, možete da pogledate upustvo na Facebook Help Centru.

Mi krećemo od početka i pravimo vašu potpuno novu poslovnu stranicu.

KREIRANJE STRANICE

Kako biste započeli kreiranje poslovne stranice kliknite ovde.

Ponudiće vam se dve osnovne opcije za kreiranje stranice:

    1. Business or brand

    2. Community or public figure

napravi stranicu

S obzirom da želite da kreirate stranicu za vaš biznis, kliknite na Get Started ispod opcije Business or brand.

Sada je potrebno da unesete ime vašeg brenda ili nečega što upućuje na vaš biznis. Nekada nećete moći da nazovete stranicu željenim imenom jer je taj naziv već zauzet. Zato budite kreativni, ali ne odstupajte puno od nazva brenda ili onoga po čemu želite da vaš biznis bude prepoznat.

Na istoj stranici treba da unesete i kategoriju delatnosti po predefinisanim kategorijama koje vam Facebook nudi. Potrudite se da to bude što bliže vašem biznisu.

Taj deo možete promeniti i naknadno, pa ne brinite puno ako ste uneli neku pogrešnu delatnost.

izaberi business or brand

Kada ste završili kliknite na Continue.

Sada je potrebno da upload-ujete profilnu fotografiju. Za razliku od privatnog Facebook naloga (profila) ovde treba da postavite fotografiju koja reprezentuje vaš brend. To je u najvećem broju slučajeva zapravo ujedno i vaš logo. Mi preporučujemo da to bude upravo vaš logo.

dodaj logo

Kliknite na Upload a Profile Picture, da biste upload-ovali vaš logo. Opciono možete ovaj korak i preskočiti klikom na Skip. Ako već imate logo, naša je preporuka da ga odmah i upload-ujete.

Imajte u vidu da je polje za logo okruglog oblika, a idealna veličina je 360 x 360px, s tim da je minimum 180 x 180 px.

Kada ste završili sa tim, sledeće je potrebno da upload-ujete vaš cover photo. U pitanju je velika fotografija, video ili neka grafika koju možete postaviti kao cover photo.

dodaj cover photo

I ovde imate opciju da preskočite, ali ako ste spremili neku dobru fotografiju ili video koji ujedno opisuju vaš biznis, naša preporuka je da je odmah postavite.

Kliknite na Upload a Cover Photo nakon čega će biti potrebno da odaberete željenu fotografiju ili video.

Ova fotografija se prikazuje u dimenzijama 820 x 312px na računaru i 640 x 360px na mobilnom telefonu. Video mora da bude između 20 i 90 sekundi i da bude maksimalne rezolucije 1080p. Podržani su formati .mov ili MP4.

postavi cover photo

Kliknite na Add a Cover u gornjem levom uglu kako biste dodali Cover.

Izaberite šta od ponuđenog iz padajućeg menija želite da upload-ujete i odaberite taj medijski sadržaj.

Kada završite imaćete opciju da fino pozicionirate Cover. Nakon što ga podesite na željenu poziciju kliknite na Save kako biste sačuvali izmene.

uploadovan cover photo

Evo i nekih korisnih saveta na temu kreiranja i podešavanja logo-a i Cover Photo-a:

1. Ukoliko imate logo koji nije okruglog oblika, možda će vam biti problem da ga pravilno pozicionirate u okvir koji je Facebook predvideo za logo. Nekada ovo zna da bude problem, pa vam neće biti lako da ga prilagodite obliku i propisanim dimenzijama. Ako ne dobijate zadovoljavajuće rezultate, naš predlog je da ne gubite vreme sa tim i poverite taj posao profesionalnom dizajneru. Ne želite da logo na vašoj poslovnoj Facebook stranici izgleda neprofesionalno, pa je bolje ne rizikovati sa nekim lošim rešenjima. Ukoliko nemate profesionalnog dizajnera, možete nam ostaviti poruku u komentaru ispod, a mi ćemo vam preporučiti agenciju koja to može uraditi umesto vas.

2. Pozicionirajte vaš Cover Photo tako da ceo tekst bude u predviđenom okviru. Obratite pažnju na to da ova fotografija ili video treba da odražavaju vaš brend i delatnost i da će to biti prvo što će posetilac vaše poslovne Facebook stranice videti kada je poseti. Zato se potrudite da ova fotografija ili video dostojno reprezentuju vaš biznis i brend. Ne bežite od igranja sa zabavnim elementima, ali takođe pazite da ne odete u neozbiljnost. Važno je da krajnji rezultat odgovara poruci koju želite da prenesete posetiocu vaše stranice.

3. Imajte u vidu da video u Cover Photo-u ima loop, što znači da će se posle završetka ponovo pokretati. Pazite da video bude montiran tako da se početak logično nastavlja na završetak, odnosno da nema nekih neprijatnih i nelogičnih seckanja u tom delu. U pitanju je vaša stranica, pa je dobra praksa da je posmatrate kao izlog vaše radnje. Neka na njoj bude sve uredno i lepo postavljeno, kako biste zainteresovali posetioca da je razgleda i upozna se sa vašim proizvodima i/ili uslugama.

Ako ste došli do ovog mesta, onda je vreme da vam i čestitamo jer ste upravo kreirali svoju poslovnu Facebook stranicu!

Ipak, to nije sve što treba da uradite da bi ona bila kompletna i izgledala profesionalno. Tačno je da ste upravo naučili kako napraviti poslovnu Facebook stranicu, ali pored samog kreiranja potrebno je i da svi elementi stranice budu doterani i postavljeni na svoje mesto.

To je ujedno i tema kojom ćemo se baviti u našem narednom tekstu, pa preporučujemo da nas ispratite i naučite kako da vaša poslovna stranica zasija u punom sjaju.

Nenad Mihajlović


Ostavite odgovor