Kako da svoj web sajt registrujete na Google News Idi do glavnog sadržaja

Kako da svoj web sajt registrujete na Google News

Verujemo da ste u nekom momentu već čuli za Google News, a ako još niste čuli onda ste sigurno već čitali neki članak objavljen na Google News. Zapravo, Google News je toliko prisutan, da ga je jednostavno nemoguće danas zaobići.

Ukratko, Google News je platforma čiji je cilj filtriranje svetskih vesti i omogućavanje pristupa aktuelnim vestima na način koji je jednostavan za čitanje, razumevanje i primenu.

Šta ovo znači za vaš sajt? Pa, pre svega vam potencijalno donosi veliki broj poseta, povećanje kredibiliteta i autoriteta vašeg sajta i vašeg brenda, ukoliko se pojavi na Google News.  

Zato ćemo mi u ovom tekstu objasniti kako da registrujete svoj sajt na Google News.

Šta je Google News?

Nadovezaćemo se na prethodni pasus i dodati da je Google News u stvari agregator vesti koji kreira listu nedavnih vesti i priča objavljenih u poslednjih 30 dana.

To je ukratko Google News-a, ali u današnje vreme Google News nije samo samostalni agregator vesti, već se Google News priče mogu pojavljivati i u drugim Google proizvodima, kao što su:

  • Feed Google News (naravno)
  • “Top priče” sekcija u SERP-u
  • “News tab” u SERP-u (slično onome koji imate za slike)
  • Google Discover, novi feed Google-a zasnovan na unapređenom Knowledge Graph-u sposobnom da pruži prilagođene rezultate na osnovu pretrage pojedinog korisnika.

Evo kako izgleda Google News:

Sadržaj na Google News-u je organizovan po kategorijama, u zavisnosti od vaše lokacije i jezičkih podešavanja. Kao čitalac, možete i prilagoditi feed da pokriva priče koje vas interesuju.

Kako da postavite svoj sajt na Google News, Discover i ostale izvore vesti

Ako ste već upoznati sa načinom kako Google pretražuje i indeksira sadržaj na Internetu, onda je važno da znate da Google News radi drugačije od Google search engine-a.

Search engine šalje crawler-e koji pretražuju web stranice za ažuriranja, a zatim ih indeksiraju. Google News takođe ima crawler-e ali oni uglavnom pretražuju i indeksiraju web sajtove i sadržaj za koje Google smatra da su visokog kvaliteta, da se pridržavaju politika sadržaja Google News-a ili su već u prošlosti bili odobreni.

Ono što je zanimljivo je da ste do decembra 2019. godine, morali ručno da prijavite svoj sajt na Google News-u da bi on uopšte bio razmatran kao kandidat za Google News. Danas to više nije slučaj.

Naravno to ne znači da treba samo da sedite i čekate da Google News objavi vaš sajt i tako vam omogući da na jednostavan način privučete više posetilaca.

I pored toga što svako može ući u Google News, i dalje morate ispunjavati određene kriterijume koje Google smatra za važne:

  • Morate svakodnevno kreirati privlačan sadržaj. To moraju biti vesti relevantne vašoj publici.
  • Morate pratiti politike sadržaja Google News-a, koje obuhvataju standarde za pisanje, odgovornost, autoritet, čitljivost, tehničke smernice i smernice za kvalitet vesti.
  • Ne treba zanemariti ni Google Search Essentials, što uključuje kvalitet vašeg sadržaja, dizajn sadržaja, tehničke aspekte vašeg sajta (korišćenje profesionalne teme će zadovoljiti ovo – samo se pobrinite da se brzo učitava).

Kada ispunite ove smernice, vreme je da počnete sa prijavom vašeg sajta na Google News.

Da li treba da prijavite svoj sajt na Google News?

Kratak odgovor je da.

Krajem 2019. godine, Google je objavio novi Google News, koji pored nekoliko poboljšanja i novog korisničkog interfejsa, donosi još nešto novo – novu tehnologiju koja u pozadini pokreće Google News, a koja je kombinacija nekoliko tehnika mašinskog učenja, uključujući BERT modele.

U ovom tekstu se nećemo detaljnije baviti BERT-om, ali je bitno da znate da je BERT AI model za obradu prirodnog jezika sposoban da uzme u obzir pun kontekst reči posmatrajući reči koje dolaze pre i posle nje.

U suštini, to je mehanizam koji Google-u omogućava da bolje razume sadržaj na stranici, odnosno da razume kontekst onoga što je napisano.

Zbog ove nove tehnologije, Google više ne zahteva da ručno prijavite svoj sajt na Google News.

Sa druge strane, samo zato što postoji mogućnost da se bez posebnog prijavljivana vaš web sajt pojavi u Google News-u, to ne znači da će se te obavezno desiti.

Zato, da bi ste povećali šanse da se on ipak pojavi na Google News, potrebno je da se prethodno prijavite na Google News.

Kako Prijaviti Svoj Sajt na Google News

Posetite Google Publisher Center i kliknite na Add publication

How to add a publication to Google News

Sada ćete morati popuniti neke specifične informacije:

  • Opis vašeg sajta
  • Kategorija koja najbolje opisuje vaš sajt
  • Osnovni jezik
  • URL sajta
  • Kontakt
  • Praćenje (Tracking) (vaš Google Analytics kod)

Ako koristite isti Google nalog za Google News i Google Search Console, možete lako verifikovati svoj sajt.

Samo kliknite na Verify in Search Console pored box-a Website property URL

Verifying your domain using Google Search Console in Publisher Center

Ako vam je potrebna dodatna pomoć, pročitajte naš tekst Kako da registrujete web sajt na Google Search Console.

Zatim ćete moći da dodate RSS feed za vaš tekst, postavite prilagođeni logo, pa čak i Google oglase ako želite da monetizujete svoj sadržaj.

Kada popunite sve što je potrebno i pristanete na uslove i odredbe, kliknite na dugme Publish.

Kako da dodatno iskoristite Google News

Napravite Google News Sitemap

Ne morate da imate sitemap za Google News, ali to povećava vaše šanse da brže i bolje dobijete indeksiran sadržaj. Kao što verovatno već znate, sitemap olakšava pretraživačima da pretraže i indeksiraju vaš sadržaj.

Iako je pravljenje sitemapa za vaš sajt prilično jednostavno, Google News sitemaps nisu isti kao “standardni” Google Search sitemaps, pa će biti potrebno da napravite novi ako želite da prijavite svoj sajt na Google News.

Kako Napraviti Google News Sitemap

Da biste imali potpunu kontrolu nad sadržajem koji upload-ujete na Google News, trebalo bi da implementirate Google News sitemap.

Za to možete koristiti besplatan WordPress plugin XML Sitemap & Google News. U pitanju je plugin koji će napraviti XML sitemap i slati vaša ažuriranja Google News-u. Odlično radi posao i vrlo je jednostavan za korišćenje.

Kada ga instalirate, moraćete da omogućite opciju Google News Sitemap u svojim podešavanjima.

Nakon što sačuvate podešavanja, moći ćete da pristupite svom Google News Sitemap feed-u na https://nekisajt.rs/sitemap-news.xml.

Pratite Google News smernice

Vaš sajt se takmiči sa mnogim drugim sajtovima koji takođe žele veću vidljivost na Google-u. Svaki dan se milioni postova objavljuju samo na WordPress-u. Sa toliko sadržaja koji se proizvodi, Google nema vremena za stranice koje ne ispunjavaju sve njihove smernice.

google news content policies

Izbegnite da vaš sajt bude odbijen od strane Google News-a samo zato jer niste pratili smernice i pobrinite se da svaka stranica vašeg sajta bude u skladu sa njima.

Uvek formatirajte svoj sadržaj

Google News može da čita sve tekstove na vašim stranicama. Ali ako vaš sajt ima puno multimedijalnog sadržaja (kao što su slike i video), dobro bi mu došla vaša pomoć da što bolje razume i taj sadržaj.

Zato se pobrinite da vaš najvažniji sadržaj bude pravilno formatiran, sa pravilnim odnosom teksta i slika i dobro označenim medijskim sadržajima.

Ako zaista želite da uključite multimedijalni sadržaj, koristite title i header oznake kako biste Google-u pokazali o čemu se radi u sadržaju.

Upload-ujte YouTube video sadržaj na Google News

Video sadržaji su svuda, pa iz tog razloga ne mogu biti izostavljeni sa Google News-a. Dodatno, ako se vaš biznis oslanja na video, to bi obavezno trebalo da iskoristite i na Google News-u.

Da biste poslali svoj video sadržaj Google News-u, morate se prijaviti na Publisher Center, kliknuti na tab Sadržaj u gornjem meniju. Sada ćete morati da dodate Novi odeljak.

Ovo će otvoriti novi prozor gde ćete moći dodati linkove sa vašeg YouTube plejliste ili kanala (kao u primeru ispod):

Ovo nije jedina opcija dostupna za dodavanje videa, jer takođe možete ugraditi YouTube video zapise u svoje članke, u svoj feed putem

Kreirajte lako čitljive URL-ove

I bez Google News uvek treba da obratite pažnju na strukturu vaših URL-ova. Kada pokušava da razume kvalitet i relevantnost, Google pregleda celu stranicu, uključujući i URL.

Zapravo, URL-ovi su jedno od prvih elemenata koje Google gleda. Dakle, ako su URL-ovi vašeg sajta sastavljeni od nasumičnih karaktera, Google neće moći da ih razume, a verovatno ni posetioci vašeg sajta.

Pobrinite se da vaši URL-ovi budu SEO-friendly i jedinstveni. Kreiranje jedinstvenih URL-ova za svaku stranicu je ključno kako bi Google — i drugi search engine-i — mogli razumeti sadržaj. 

Pored toga važno je da pažljivo birate URL-ove. Jednom kada kreirate URL, njegovo kasnije menjanje može da izazove probleme.

Šta je sa redirekcijama (redirections)?

Prethodno objavljeni tekstovi biće pokupljeni od strane Google News crawler-a, međutim, ako ih preusmeravate na novi sajt ili novu stranicu, trebali biste da koristite 301 redirekciju.

Uvek je potrebno da redovno proveravate da li postoje greške u indeksiranju i brzo ih popravljati. Takođe, pobrinite se da novi sajt nema nikakve 404 greške.

Optimizujte sve svoje stranice

Google News prikazuje najnovije naslove, ali takođe omogućava posetiocima da prilagode svoj feed kako bi videli samo vesti iz odabranih kategorija.

for you google news

Neka vam naslovi budu prioritet. Oni treba da sadrže relevantne ključne reči za vašu publiku, uključujući i brojeve (npr 2024. za sadržaj koji želite da naglasite kao aktuelan – da se odnosi na tekuću godinu) ako je moguće i ako to ima smisla u nekom konkretnom slučaju

Unesite jasne kontakt podatke o autorima i kompaniji

Priče na Google News-u zahtevaju nekoliko jasnih aspekata koje vlasnici sajtova obično zanemaruju. Konkretno, prema pravilima sadržaja Google News-a:

“…Izvori vesti na Google-u treba da pruže jasne datume, potpise, informacije o autorima, publikaciji, izdavaču, kompaniji ili mreži koja stoji iza toga, i kontakt informacije.”

Da biste pomogli u dokazivanju vašeg sadržaja, želećete da uključite kontakt podatke uz svaku vest.

Članci sa potpisom treba da sadrže kratku biografiju autora na kraju, uključujući profesionalni naslov, e-mail adresu, pa čak i linkove ka društvenim profilima.

Zaključak

Na kraju, možemo da zaključimo da je Google News postao nezaobilazna platforma za određene online biznise. Ovaj agregator vesti ima za cilj filtriranje svetskih vesti i pružanje jednostavnog pristupa aktuelnim informacijama na način koji je lak za čitanje, razumevanje i primenu.

On vašem sajtu može da donese potencijalno veliki broj poseta, ali i povećanje kredibiliteta i autoriteta vašeg brenda.

Novi Google News, pokretan BERT modelima, koristi napredne tehnologije mašinskog učenja kako bi bolje razumeo kontekst vesti. Ovo eliminiše potrebu za ručnim prijavljivanjem sajta na Google News, ali je preporučljivo da ipak izvršite prijavu radi povećanja šansi za pojavljivanje na ovoj platformi.

Nenad Mihajlović


Ostavite odgovor