Kako da pokrenete podkast u WordPress-u Sve na jednom mestu. Idi do glavnog sadržaja

Kako da pokrenete podkast u WordPress-u

Da li ste razmišljali da pokrenete podkast preko svog WordPress sajta? To je svakako dobra ideja! Podkast je popularan format i omiljen je kod velikog broja korisnika Interneta, a činjenica je da pomaže i u generisanju dodatnih prihoda. Ako ste i vi razmišljali o pokretanju svog podkasta, mi ćemo u ovom tekstu objasniti kako da pokrenete podcast u WordPress-u.

Zašto da kreirate podkast?

Podkast tržište je veoma uspešno i kontinuirano raste. Ukoliko planirate da kreirate dodatni sadržaj za vaše korinike / klijente, onda je podkast idelan način da to uradite.

Pored toga, od podkasta možete dodatno i da zaradite. Najčešći način je da svoje podkaste ponudite kao ekskluzivne sadržaje, onima koji su spremni da vam za njih plate ili da doniraju za njih preko neke od popularnih platformi, kao npr. Patreon.

Takođe, od podkasta možete zaraditi i putem reklama. Ukoliko kompanije prepoznaju vaš podkast kao interesantne za reklamiranje svojih proizvoda / usluga, onda im možete ponuditi prostor za njihove reklame.

Kako da pokrenete podkast u WordPress-u

Korak 1: izaberite format

Kao i sve ostalo, dobar podkast počinje pažljivim planiranjem. Iako se na prvi pogled čini da je podkast uglavnom samo ćaskanje sa sagovornikom, u stvarnosti on zahteva dosta planiranja.

Prvo treba da odlučite koji format najviše odgovara vašoj ideji podkasta. Iako ima dosta formata iz kojih možete odabrati, samo četiri tipa su se pokazala zaista uspešnim:

Intervju

Ovo je ubedljivo najpopularniji stil podkasta. Domaćin podkasta dovodi gosta u svaku epizodu i postavlja mu pitanja u vezi sa temom iz oblasti koju gost dobro poznaje. U suštini gost priča najveći deo epizode.

Konverzacija

Ako ste ikada gledali neki YouTube podkast, onda ste već upoznati sa ovim stilom podkasta. Konverzacija je najčešći stil u YouTube podkast epizodama. Ovde nema klasične podele na gosta i domaćina, jer su oba učesnika domaćini, svaki sa svoje strane. Ovaj stil podkasta se u mnogome oslanja na harizmu oba domaćina i način na koji se oni dopunjuju tokom konverzacije.

Solo

Kako i samo ime već implicira, u pitanju je one-man show. Iako format sadržaja može da se razlikuje od kreatora do kreatora, u suštini ovde domaćin priča na određenu temu koju dobro poznaje, daje soja mišljenja na određenu temu, prezentuje svoje stavove…i sl.

Panel

U pitanju je format vrlo sličan formatu intervjua, s osnovnom razlikom da ovde učestvuje više ljudi. Jedan od najpopularnijih formata je onaj gde se tokom diskusije menjaju strane, pa tako onaj ko intervuiše, postane onaj koga intervjuišu. Na taj način slušaoci mogu da čuju mišljenja i stavove više učesnika.

Kada ste izabrali svoj omiljeni stil / format, možete da pređete na sledeći korak:

Korak 2: Izaberite ime i logo

Iako svoj podkast možete da nazovete kako god želite, postoje ipak neka osnovna pravila koja biste trebao da sledite. Pre svega, dobro je da budete originalni i budete sigurni da ime već nije uzeto, ali ujedno i da ukazuje na vaš format (npr. ako je solo format, onda naziv treba da reflektuje upravo to: naziv bi u tom slučaju mogao da bude npr: Pavlov kutak za developere), a da istovremeno bude lako za pamćenje.

Naravno, potrebno je da uključite i popularne ključne reči u vaš naslov. S obzirom da već znate da je SEO neophodan za organski rast vašeg sajta, isto važi i za podkast. Podrzumeva se da vaše ključne reči treba tu da budu potpuno prirodno i da se lepo uklapaju u naslov.

Sve prethodno navedeno važi i za logo. Pored toga što treba da lepo izgleda, treba da bude što originalniji. U velikom broju slučajeva, vaš logo će biti u videu i treba da se potrudite da lepo izgleda.

Korak 3: Odaberite opremu

Ako već čitate ovaj tekst, onda ste verovatno svesni toga da vam za podkast treba i neka oprema. Imajte u vidu da ova oprema ne mora biti skupa. Možete potrošiti i dosta novca za opremu za podkast, ali to nije preporučljivo na samom početku.

Ono što je najbitnije je svakako mikrofon. Kvalitet zvuka je nešto što se podrazumeva kod podkasta, jer kao što znamo ovaj format je namenjen pre svega za slušanje, a ne za gledanje. Iz tog razloga vam je potreban mikrofon visokog kvaliteta.

Sa druge strane, za dobar kvalitet zvuka nije vam dovoljan samo kvalitetan mikrofon. Važna je i prostorija u kojoj snimate, pa i ona mora biti adekvatno opremljena odgovarajućom opremom.

Iako kvalitet video snimka kod podkasta nije presudan, to ne znači da treba da ga zapostavite. Važno je da bude dovoljno dobrog kvaliteta, a ukoliko snimate za platforme kao YouTube, onda je on veoma važan. Ne zapostavljajte kvallitet video snimka, ukoliko planirate da vi ili vaši gosti budete snimani tokom epizode.

Kada je u pitanju editovanje sadržaja, tu će vam biti potreban neki softver za editovanje. Jedan od najpopularnijih je Audacity. Besplatan je, lak je za korišćenje i ima sve funkcionalnosti koje su potrebne za editovanje sadržaja za podkast. Ipak, kako vaš podkast bude postajao popularniji, vremenom će postati važan i kvalitet produkcije. Tada možete da razmotrite i korišćenje Digital Audio Workstation-a (DAW) ili nekog drugog moćnijeg softvera za audio editovanje.

Korak 4: Snimite prvu epizodu

Ukoliko ste ispratili sve prethodne korake, sada je vreme da se posvetite snimanju vaše prve epizode. Ovo u početku može biti malo zahtevniji poduhvat, ali je svakako veoma izvodljivo.

Važno je da se dobro pripremite. Ovo podrazumeva da pre svega isplanirate o čemu ćete i na koji način pričati, a sve to mora da odgovara odabranom formatu / stilu podkasta. Na primer, ako snimate intervju, onda treba da pripremite koja žete pitanja postaviti gostu. Pobrinite se da prethodno malo isrtražite nešto o vašem gostu, da bi intervju mogao da bude zanimljiviji.

Imajte u vidu i da je prva epizoda ujedno i najteža, pa iskoristite tu priliku da u njoj otkrijete sve mane i slabosti vašeg plana ili realizacije.

Korak 5: Hostujte podkast

Poslednji korak je da zapravo hostujete podkast.

Ako ste i sami čest slušalac podkasta, znate da uspešan podkast može da se sluša na različitim platformama. Svaka platforma je drugačija, pa morate proći određene korake da biste učini podlast dostupnim na svakoj od njih.

Računajte sa tim da će vam biti potrebno neko vreme dok podesite svaku platformu, ali to je neophodno da bi vaš podkast došao do što šire publike.

Integrisanje podkasta sa WordPress-om

Sledeće što treba da uradite jeste da integrišete WordPress sa podkast hostingom. To će vam omogućiti da ponudite nešto više sa vašeg sajta. Čak iako su vaše podkast epizode hostovane na podkast serveru, ipak možete da ih pokrećete sa vaših stranica i postova.

Podkast plugini za WordPress

Postoji nekoliko načina da distribuirate podkast. Na primer slušaoci mogu da pretražuju Apple Podcasts u potrazi za vašim sadržajem. Pored toga, možete da učinite da vaš sajt radi za vas, koristeći podkast plugin za WordPress.

Postoji veliki izbor plugin-a koji će vam pomoći da se povežete sa različitim podkast hosting servisima. Ovo može da pretvori vaš sajt u control panel za različite podkaste. Ipak, još uvek morate da se prijavite na svaku platformu pojedinačno.

Ovde ćemo vam predstaviti neke od najpopularnijih plugina za podkast:

PowerPress Podcasting

U pitanju je jedan od najboljih plugin-a za podkast. Povezuje vaš sajt direktno sa različitim sistemima, kao što su Apple Podcast i Google Play, dok istovremeno obezbeđuje sistem za marketing na vašem sajtu. Pored toga, omogućava brzo i lako postovanje podkasta.

Seriously Simple Podcasting

Ovaj plugin je naša topla preporuka ukoliko vam je potrebna analitika vašeg podkasta. Pomoću ovog plugina možete pratiti broj slušalaca, videti kako su oni pronašli vašu podkast epizodu, kao i mnogu drugu korisnu analitiku.

Ako planirate da se ozbiljno bavite podkastom, onda vam je potreban i ozbiljan analitički alat. Ovaj svakako spada među najbolje.

Podcast Subscribe Buttons

Činjenica je da je teško privući nove slušaoce, ali takođe i da ih je teško zadržati. Ovaj plugin upravo ima za cilj da vam pomogne da ih zadržite. On omogućava vašim slušaocima da se pretplate na vaš kanal jednostavnim klikom na dugme subscribe. Na taj način će biti informisani svaki put kada objavite novu epizodu podkasta.

Promvisanje vašeg podkasta

Rast vašeg podkasta i njegovo plasiranje većem auditorijumu će svakako biti izazov. Moraćete da plasirate svoj podkast svetu, a za to je potrebno da budete kreativni i sistematični.

Evo nekoliko ideja koje možete razmotriti:

  • Linkujte do vašeg podkasta na društvenim mrežama (Facebook, Twitter…itd)
  • Potrudite se da je vaš podkast dostupan na svakoj većoj platformi za podkast
  • Dodajte sadržaj bloga na svoj web sajt da biste poboljšali svoj SEO skor
  • Omogućite pretplatu putem email-a da biste obavestili posetioce sajta kada budu objavljeni novi podkasti
  • Pokušajte da se pojavite na drugim podkastima da biste reklamirali svoju platformu.

U stvarnosti, postoji mnogo načina da promovišete svoj podkast na Internetu, ali najveća stvar koju treba imati na umu je strpljenje. Mogu proći i meseci dok ne dobijete šačicu posvećenih slušalaca, tako da morate biti spremni za konstantan trud u marketinškim aktivnostima.

Kako da zaradite od podkasta

Podkast nudi nekoliko načina za generisanje prihoda. Potrebno je samo da uskladite želje sa mogućnostima i budete mudri u odabiru načina koji najviše odgovara vašem poslovnom modelu. Ovde ćemo nabrojate neke od mogućih načina:

Reklamiranje / Sponzorisanje

Verovatno vam se desilo da na pokastu čujete kako domaćin u nekom momentu na kratko prekida šou da bi saopštio slušaocima ko je sponzor te epizode. Iako na prvi pogled ovo može delovati dosadno, to je jedan od načina na koji vlasnik podkasta zarađuje. Ukoliko imate veliku publiku, to može biti veoma isplativ način.
Čak postoje i platforme koje povezuju kompanije koje žele da se reklamiraju, sa vlasnicima podkasta (npr Midroll).

Imajte samo u vidu da vam za ovaj način generisanja prihoda treba i dosta velika baza aktivnih slušalaca (preko 5.000), što nije lako dobiti i zadržati Ipak, ako uspete da obezbedite neki veći broj slušalaca, ovo je jedan od odličnih načina za generisanje prihoda od podkasta.

Affiliate Marketing

Kao i kod regularnih web sajtova, affiliate marketing je jedan od najboljih načina da generišete prihod od podkasta. Predstavite proizvod svojim slušaocima, objasnite koliko je koristan i ukoliko ste dobro odradili posao, možda će neko od njih i poželeti da ga kupi. U tom slučaju vi kao vlasnik i domaćin podkasta dobijate proviziju od vlasnika proizvoda.

Imajte samo u vidu da kod podkasta, slušaoci uglavnom slušaju sadržaj dok rade nešto drugo i vaš sajt im nije uvek u prvom planu. To znači da ne možete uvek nuditi klasične linkove do sajta proivođača, kao što je to slučaj kod pisanja bloga.

Ipak, ako ste dovoljno kreativni, ovaj način može biti pravi izbor za vas.

Kombinovanje podkasta i usluge

Ova opcija nije pogodna za svakoga, ali kako imate sopstveni biznis, ovo može biti dobar način da generišete dodatne prihode. Recimo da ste kompanija koja nudi SEO usluge svojim klijentima. Podkast na temu SEO je svakako logičan izbor kada je u pitanju vaš biznis.

Možete pozivati razne eksperte iz SEO oblasti i kreirate razne zanimljive sadržaje na ovu temu. U svakom slučaju na taj način kreirate dodatne zanimljive sadržaje vašim klijentima i potencijalnim klijentima i na taj način ih vezujete za sebe.

Prodaja proizvoda

Prodaja raznih proizvoda vezanih za vaš podkast može biti dobar izvor prihoda. Ovo ima smisla ukoliko već imate poznat podkast kanal i dovoljno vernih slušalaca. U tom slučaju prodaja šolja, majici ili drugih proizvoda sa vašim logotipom, može generisati solidne prihode.

U kombinaciji sa FOMO tehnikom prodaje (Fear-Od-Missing-Out), ovaj način se pokazao kao dobra prilika za povećanje prihoda od podkasta.

Zaključak

Pokretanje podkasta vam nudi mnogo novih mogućnosti. Ukoliko ste vlasnik nekog biznisa, on vam može pomoći da dodatno promovišete vaše proizvode ili usluge i poboljšate reputaciju u nekoj oblasti.

Takođe, angažovanjem korisnika na vašem sajtu pomoću dodatnih sadržaja kao što je podkast, privući će i nove korisnike / klijente, ali će vam pomoći i da zadržite postojeće.

Imajte samo u vidu da vaš sadržaj mora biti dobro osmišljen, zanimljiv i pre svega da nudi korisne informacije. U moru različitih sadržaja, slušaoci biraju ono što im daje konkretne i korisne informacije na jednatavan i zanimljiv način.

Ukoliko ste rešili da krenete putem podkasta, onda ste izabrali pravi put. Samo budite istrajni i držite se naših saveta. Razmotrite koji od formata i modela najviše odgovara vašem poslovnom modelu i temperamentu i strpljivo radite na svom podkastu. Ukoliko budete strpljivi i kreativni, rezultati će vremenom doći sami od sebe.

Nenad Mihajlović


Ostavite odgovor