Efikasne SEO tehnike koje su aktuelne i u 2020. godini Idi do glavnog sadržaja

5 efikasnih SEO tehnika koje su aktuelne i u 2020.

SEO je veoma popularna tema za svakog vlasnika veb-sata, pa ćemo vam u ovom tekstu predstaviti 5 efikasnih SEO tehnika koje su aktuelne i u 2020. U jednom od naših prethodnih tekstova pisali smo kako da izvršite neka osnovna podešavanja za bolji SEO. U ovom tekstu se nećemo baviti podešavanjima, već upravo SEO tehnikama.

Kada su u pitanju SEO tehnike pre svega je važno znati da se svaka optimizacija temelji na načinu na koji mnogobrojni Google algoritmi funkcionišu. Prvenstveno od toga zavisi na koji način će vaš sajt biti rangiran u odnosu na konkurenciju. Da biste bolje razumeli način na koji Google algortmi funkcionišu, pročitajte tekst na temu jednog od poslednjih većih ažuriranja algoritma u 2020. godini.

I pored čestih promena algoritama (Google godišnje ima nekoliko hiljada izmena), postoje neke SEO tehnike koje su opstale do danas. To znači da su one još uvek bitne za Google prilikom rangiranja vašeg sajta, pa je iz tog razloga i bitno da ih kao vlasnik sajta znate i primenite na svom sajtu.

Pa da krenemo:

1. Fokusirajte se na sadržaj (i na jednu do dve ključne reči / fraze)

Ključne reči su i dalje važne za SEO, ali ne u onoj meri koliko su to bile pre 2011. godine kada je Google primenio nova ažuriranja algoritma pod nazivom Panda. Ipak, još uvek je važno da ključne reči na vašem sajtu budu prisutne i u naslovu i u podnaslovu i u nazivima slika.

Danas je mnogo važniji kvalitet i relevantnost sadržaja na vašem sajtu. Zato pametno koristite ovu strategiju i ne gubite vreme baveći se samo ubacivanjem ključnih reči.

Kreirajte kvalitetan sadržaj i koristite takozvane long-tail ključne reči. Takve ključne reči predstavljaju fraze koje sadrže više od tri reči, i koje bolje opisuju vaš proizvod odnosno ponudu. Na primer: long-tail ključna reč bi bila najbolji SSD hosting u Srbiji.

Obratite samo pažnju da vaša ključna reč ne bude identična ključnoj reči vaše konkurencije, pogotovo ukoliko je konkurencija bolje rangirana od vas u SERP-u.

SEO long-tail ključne reči

Strategija koja je aktuelna i danas jeste da kreirate blog tekst koji sadrži takvu ključnu reč i zatim takav tekst promovišete što je više moguće. Još je bolje ukoliko u takav tekst stavite interne linkove ka nekim drugim tekstovima na vašem sajtu, koji sadrže istu ili sličnu ključnu reč. Tako ćete povećati relevantnost vašeg sajta kada je u pitanju ta ključna reč, pa bi vremenom trebalo da to poboljša vaše rangiranje u SERP-u.

Onog trenutka kada postignete bolju poziciju zahvaljujući toj strategiji, možete razmisliti o prelasku na neku drugu ključnu reč. Na taj način ćete dobiti prostora da razvijate sadržaj oko te reči.

2. Pomerite ključnu stranicu na više u hijerarhiji stranica na vašem sajtu

Način na koji je napravljen vaš sajt u dobroj meri utiče na vaš SEO skor. Tu pre svega mislimo na mobile-first dizajn (dizajn prilagođen mobilnim uređajima). Između ostalog Google već neko vreme obraća veliku pažnju na ovaj faktor, pa ne čudi to što je taj faktor visoko kotiran kada je u pitanju SEO.

arhitektura sajta

Takav je slučaj i sa hijerarhijom stranica na vašem sajtu. Stranice koje se nalaze pri vrhu hijerarhijski posmatrano (one kojima se brže pristupa) su logično stranice koje bi trebalo da imaju relevantniji sadržaj u odnosu na stranice koje se nalaze niže na lestvici. Pomeranjem relevantnijeg sadržaja (onog koji najbolje predstavlja vaš biznis) što bliže vrhu, ujedno znači da će i Google bot brže crawl-ovati preko tog sadržaja. To će Googlu signalizirati da je ta stranica važnija od ostalih na vašem sajtu i daće joj nešto veći proritet.

Takođe, možete na toj stranici sa važnim postom linkovati ostale sadržaje koje želite da istaknete i date im prednost u odnosu na ostali sadržaj na vašem sajtu.

3. Pišite duži sadržaj

Stranica na kojoj vam se nalazi ključni sadržaj treba da ima dosta sadržaja. To znači da, ako se na prvoj strani nalazi recimo ponuda vaših usluga ili proizvoda, taj sadržaj treba da bude bogat i da sadrži dobar odnos relevantog teksta i medisjkih sadržaja. Već je odavno poznato da Google daje prednost dužim sadržajima, jer ih smatra relevantijim i informativnijim za čitaoce u odnosu na one kraće.

duži sadržaj

Ovo ima smisla i obično je tako. Međutim, nikako ne pokušavajte da pravite duži sadržaj samo da bi on bio duži. Google algoritam je u stanju da prepozna takozvane spam tekstove koji nemaju krajnju vrednost za čitaoce, pa će bez obzira na dužinu teksta i trud koji ste uložili za njegovo pisanje, on dobiti lošiji skor i neće postići željeni efekat.

4. Povećajte autoritet vašeg sajta

Postoji dosta kofuzije oko pojma autoriteta sajta. Ukratko, u pitanju je skup vrednosti koje određuju krajni skor određenog sajta na osnovu parametara kao što su autoritet stranica, autoritet domena i autoritet linkova. Ovo je ujedno i neka osnovna podela kada je u pitanju pomenuti pojam.

veb-sajt authority

U ovom tekstu se nećemo preterano baviti ovom konkretnom temom, pa ukoliko vas ona zanima, više o tome možete saznati na ovom linku .

Što se tiče tehnike koje može uticati na povećanje autorieta vašeg sajta, ona je dosta komplikovanija u odnosu na već pomenute tehnike, i zahteva duže vreme i više truda sa vaše strane za postizanje nekih vidljivih rezultata.

Možda je najbolje to gledati ovako: Šta god da radite sa svojim biznisom online, utiče na auhority score vašeg sajta. Od broja godina koliko postoji vaš domen, pa sve do kvaliteta sadržaja na sajtu i poverenja koje ste kao sajt razvili među svojim kupcima/posetiocima.

Neke osnove preporuke koje ovde možemo da vam damo jeste da se trudite da vaš sajt bude neprekidni izvor kvalitetnih i tačnih informacija i da privučete što više kvalitetnih posetilaca, koji će dalje vaš sadržaj deliti, citirati ili upućivati druge na njega. Ovde su moguće različite SEO tehnike.

Primer može da bude uvođenje podkasta, pravljenje intervjua, organizovanje webinara, odnosno online konsultacija.

Obavezno se potrudite da imate neke gostujuće autoritete iz oblasti vašeg biznisa, koji takođe imaju svoj veb-sajt. To može biti neko ko je već afirmisan kao autoritet u toj oblasti, pa ćete na taj način posredno povećati i autoritet vašeg sajta kod posetilaca.

Ne zaboravite da sa gostujućim autoritetom razmenite linkove (backlinks), jer je to dobar način da Google “ubedite” da je vaš sajt vredan jer ima link od strane sajta sa visokim autoritetom.

Obavezno redovno postujte na vašim nalozima na društvenim mrežama. Iako signali sa društvenih mreža ne predstavljaju neki ključan faktor u rangiranju od strane Googla, itekako su važni iz više razloga:

  • povećavaju saobraćaj prema vašem sajtu,
  • predstavljaju produženu ruku za širu distribuciju vašeg sadržaja,
  • mogu ubrzati indeksaciju vašeg sadržaja,
  • pozitivno utiču na prepoznatljivost vašeg brenda,
  • deljenjem sadržaja od strane vaših pratilaca duži je i njegov životni vek u opticaju.

5. Dodajte reči “najbolje“ ili godinu u naslove, gde to ima smisla

Ovde ne moramo puno da objašnjavamo jer je sve već samo po sebi jasno. Posetioci vašeg sajta smatraju relevantnijim informacije koje su sveže, jasne, precizne i koje pritom daju konkretne smernice. To smatraju svi koji svakodevno pretražuju uz pomoć Google-a. Najrelevantnije su one informacije koje se odnose na sadašnji trenutak.

Zato su neke ovakve SEO tehnike itekako aktuelne i danas, jer ljudi uvek žele da dobiju što konkretnije i što svežije informacije. Gde ćete konkretnije i svežije od toga da u naslovu vašeg teksta navedete neki konkretan broj i godinu. Na primer:  5 efikasnih SEO tehnika koje su aktuelne i u 2020. Znali ste da to nije slučajno naslov ovog teksta, zar ne? 🙂

U ovom konkretnom slučaju broj se odnosi na broj SEO tehnika koje vam predstavljamo, a godina naravno na godinu u kojoj se mogu smatrati relevantnim.

Ne zaboravite samo da su sve informacije prolazne, pa tako vaš naslov sa godinom 2020. neće biti aktuealan u 2025. Zato je potrebno stalno kreirati nove kvalitetne sadržaje imajući u vidu da je SEO stalno u menjanju i da ne postoji čarobna formula koja će vaš sajt preko noći lansirati na prvo mesto prve strane u Google-u.

Koje su vaše omiljene SEO tehnike? Da li vam je SEO pomogao da se bolje rangirate na Google-u ili smatrate da to i nema nekog uticaja na rangiranje?

Nenad Mihajlović


Odgovori

Fid
  1. Neana Digital Agency kaže:

    September 7th, 2020 at 11:07 (#)

    Hvala za odlican tekst. Takođe sam objavio tkest o budućnosti socijalnih mreža i njihov značaj. Tekst nosi naslov
    Društvene mreže u 2020. i šta nas očekuje u budućnosti

  2. Nenad Mihajlovic kaže:

    September 10th, 2020 at 00:37 (#)

    Hvala, drago nam je da Vam se dopao tekst.

  3. HeadCleaner kaže:

    September 8th, 2020 at 12:59 (#)

    Nisu svi sajtovi isti, nekada je dovoljno odraditi on page optiimzaciju i sajt će značajno popraviti svoju poziciju na internetu. U nekim slučajevima je potrebno uložiti mnogo više rada kako bi poboljšali rangiranje na Google-u.Google-ovi algoritmi se stalno menjaju i njegovo rangiranje nikada ne možemo predvideti. Jedni što možemo raditi je strogo poštovanje svih pravila i čekanje rezultata. Obavezno upisivati ALT slike u kome će se opisati slika a možete dodati i poneku ključnu reč.

  4. Nenad Mihajlovic kaže:

    September 10th, 2020 at 00:40 (#)

    Slažem se. SEO je sam po sebi postao dosta kompleksna aktivnost. Potrebno je uložiti dosta truda i rada, a rezultati neće uvek biti ekvivalentni uloženom trudu. Mnogo je faktora u igri.

Ostavite odgovor